En meteen 6x20x22x16 silentblock voor de vario.
Ben benieuwd.
Wel een verslavende site, bent geneigd van alles aan te klikken.
Marco.

Ik heb ook jaren geleden al op een Campera gereden en het zit prima zoals bij een SP98.JanmobyEvert schreef: ↑31 jul 2026, 22:57Marco je kunt wel verkoper worden bij GAC
Ik hen één keer zo’n brommer gezien leek mij toen heel klein. Wat is jouw ervaring Marco. Als je 1.85 bent kun je dan goed zitten op de brommer?
Hoi Frank,Franky schreef: ↑31 jul 2026, 21:40Leuk verhaal.
Jep, gurtners zijn niet best. Fijn een medestander gevonden te hebbenIk heb een hekel aan die gurtners. Meer vanwege slechte rijgedrag overigens.
Al kan ik ook wel een verhaal vertellen over de dellorto sha wat daar allemaal mee mis is. Dat is ook nogal wat. Maar dat is tenminste wel oplosbaar en dan zijn ze erg fijn
Toch denk ik wel dat je met een boite relais op lage snelheden wat meer pit hebt hoor. De laagste versnelling is nou eenmaal lager dan met zo'n half variateur. Vanaf de 30km/h maakt het allemaal weinig meer uit en zal de boite relais met zijn extra verliezen juist iets in het nadeel moeten zijn.
13mm V-snaar? De officiële zijn toch niet 13mm? Ik rij met mijn AV50 met half variateur rond met een Gates auto master 6463MC 511Be AVX13 L=825mm. Echt niet de beste snaar ter wereld ofzo, maar een verademing t.o.v. de originele Ventico snaren. Hij ligt wel dieper in de poelies omdat hij net iets smaller is, maar dat levert geen problemen op.
Pittig brommertje hoor. 60km/h. Dat zal wel door de airsal komen of niet?
Hoi JanEvert,JanmobyEvert schreef: ↑31 jul 2026, 22:57Marco je kunt wel verkoper worden bij GAC
Ik hen één keer zo’n brommer gezien leek mij toen heel klein. Wat is jouw ervaring Marco. Als je 1.85 bent kun je dan goed zitten op de brommer?
Hier komt het lijstje van de dellorto SHA.BraBand schreef: ↑01 aug 2026, 14:07Hoi Frank,
Wellicht bedoel je bij nadelen van de Dellorto onder andere op de luchtschuif van de choke (geen Plunjer...). Dit is grotendeels opgelost doordat de Campera met volgas kan worden gestart in verband met de losse decompressiehandle. De snelheid is inderdaad een combinatie van cilinder en iets grotere carburateur. Niet te hard maar prettig in het verkeer.
Marco.
Ik heb er nu een Tecnicum 13x835 snaar op liggen. Dit gaat niet helemaal goed. De variateurkap is helemaal zwart van binnen van de slijtage van de V-snaar. Ik denk een kwaliteitsprobleem.Franky schreef: ↑31 jul 2026, 21:40Leuk verhaal.
Jep, gurtners zijn niet best. Fijn een medestander gevonden te hebbenIk heb een hekel aan die gurtners. Meer vanwege slechte rijgedrag overigens.
Al kan ik ook wel een verhaal vertellen over de dellorto sha wat daar allemaal mee mis is. Dat is ook nogal wat. Maar dat is tenminste wel oplosbaar en dan zijn ze erg fijn
Toch denk ik wel dat je met een boite relais op lage snelheden wat meer pit hebt hoor. De laagste versnelling is nou eenmaal lager dan met zo'n half variateur. Vanaf de 30km/h maakt het allemaal weinig meer uit en zal de boite relais met zijn extra verliezen juist iets in het nadeel moeten zijn.
13mm V-snaar? De officiële zijn toch niet 13mm? Ik rij met mijn AV50 met half variateur rond met een Gates auto master 6463MC 511Be AVX13 L=825mm. Echt niet de beste snaar ter wereld ofzo, maar een verademing t.o.v. de originele Ventico snaren. Hij ligt wel dieper in de poelies omdat hij net iets smaller is, maar dat levert geen problemen op.
BraBand schreef: ↑07 aug 2026, 15:13Ik heb er nu een Tecnicum 13x835 snaar op liggen. Dit gaat niet helemaal goed. De variateurkap is helemaal zwart van binnen van de slijtage van de V-snaar. Ik denk een kwaliteitsprobleem.Franky schreef: ↑31 jul 2026, 21:40Leuk verhaal.
Ik ga eens op zoek naar bovengenoemde snaar of dit verbetering geeft.
De snaarspanning en/of uitlijning kunnen dit probleem ook veroorzaken.