a moped worktable

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

a moped worktable

Ongelezen bericht door Harrie » 08 jan 2011, 13:10

Beste forumleden,

In het blad Buzzing van de Britse NACC, waarvan ik sinds jaren lid ben , stond een interessant artikel over een werktafel.
Deze was gemaakt van multiplex panelen die los in elkaar geschoven konden worden. Je kon ze ook weer uit elkaar halen en compact opbergen
Nadeel ervan volgens de ontwerper dat deze oplossing niet geschikt is voor zware bromfietsen. Het plaatsen van een brommer ging via een
lange oprijbalk. Als er iemand is die een werktekening zoekt kan ik die wel plaatsen.
Toch heb ik op deze constructie gereageerd en de oplossing van mobyletteverzamelaar Peter Sloots uit Best aan de redactie toegezonden.
Peter gaf mij de tip dat hij voor 40€ bij een tuincentrum een hydraulische motorfietslift kon kopen
We hebben er toen direct twee besteld en een plank erop gemonteerd.
Dat werkt prima en ik heb er erg veel plezier van. Lift en plank zijn demontabel en het vergt dus weinig opbergruimte.
Misschien iets voor een van de forumleden met pijn in de rug van het kruipen over de grond bij het afstellen van de ontsteking.
De brommer is een SP94TT van een goede toermaat uit De Rips, die op een mooie zomerdag onder mijn appelboom werd afgesteld.
Ik werk bij mooi weer het liefste buiten.
Groet,
Harrie


SP94TT op de juiste werkhoogte:
Afbeelding


en de lift zelf:

Afbeelding

Plaats reactie