White Wall banden

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

White Wall banden

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 04 feb 2011, 21:15

Heeft iemand een goede tip hoe ik mijn nieuwe banden met witte zijkant het beste schoon kan maken, zonder het vuil er juist in te smeren? Is hier een huis tuin en keukenmiddeltje voor?

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 05 feb 2011, 00:19

Ik heb het op een ander forum gelezen maar weet het nu niet zeker, ik ga het nakijken voor jou.

Groetjes Carl

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 05 feb 2011, 01:03

Ik heb nog even gezocht naar de tip en deze is op verschillende manieren tedoen namelijk: schoonmaken met wasbenzine en keukenrol of schoonmaken met groenezeep ( geen vloeibarezeep )

Zelf ga ik dit binnenkort ook proberen met mijn banden, ik ben benieuwd :!:

Groetjes Carl

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 05 feb 2011, 22:12

Bedankt voor de tip Carl.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door ruudk » 06 feb 2011, 14:15

Hoi,

Ik ben nog even benieuwd waarom de banden met wit zijvlak niet met vloeibare zeep mogen worden schoongemaakt, is dat slecht voor het rubber? Zelf heb ik mijn banden al meermalen met een warm sopje (heet water met scheut afwasmiddel) schoongemaakt, daarmee worden ze in elk geval wel mooi schoon. Maar is dit (op den duur) ook slecht voor de kwaliteit van de banden?

Groeten Ruud.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 feb 2011, 15:28

Banden worden poreus als ze uitdrogen. Ik denk dat je ze gewoon kunt schoonmaken met allesreiniger, en misschien zelfs met wat jif, als je maar geen hele chemisch bijtende middelen gebruikt.
Je hebt ook van dat spul tegen uitdrogen, maar wd40 werkt ook prima (wat je dan uiteraard alleen op de zijkanten smeert, anders heb je geen grip meer op de weg).

rondjerijder
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
Locatie: Stadskanaal

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door rondjerijder » 20 sep 2011, 12:26

Afgelopen week mijn witte wandjes schoongemaakt met warm water en een flinke scheut van het goedkoopste afwasmiddel wat er te koop was. Daarna wrijf ik ze op met een lapje met slaolie, goed uitpoetsen en ze glimmen je tegemoet.
Ricinus of wonderolie wil ook prima, zijn beide natuurlijke olie soorten die geen rubber aantasten.
Met het door velen geprezen DASTY [?] moet je oppassen, hierin zit namelijk een zuur, voor banden zal het niet veel uitmaken maar er komt gauw iets tussen de metalen delen. Wat daar dan zijn werk doet. [roesten] :twisted:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: White Wall banden

Ongelezen bericht door MobyJoost » 20 sep 2011, 16:45

er zal ook wel verschil zitten in de kwaliteit van verschillende banden. Op mijn MobyClub zitten twee Continental banden (goede kwaliteit, moet ik zeggen). De whitewalls hiervan laten zich prima schoonmaken met een sopje met groene zeep en een niet al te harde borstel. Als je iets wilt opspuiten, laten inwerken en afspoelen met een "als nieuw" resultaat, kan je op je vingers natellen, dat het product, dat je gebruikt agressieve middelen bevat, die mogelijk niet zo zuinig omspringen met allerlei materialen. Je ziet het misschien niet meteen maar wel veel sneller, dan bij het gebruik van wat minder agressieve middelen. Je moet gewoon kiezen. Wil je snel klaar zijn, of wil je je brommer lang mooi houden. Groet, Joost.

Moderator: Verplaatst van Mobylette Algemeen naar Algemeen en Onderhoud.

Plaats reactie