FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 04 apr 2011, 22:39

Beste Forumers,

Dit weekend heb ik een klein lekje in de uitlaat van mijn FOM gerepareerd.

Het geluid komt nu inderdaad in de buurt van een naaimachientje, prachtig gelijkmatig.

Maar: hij liep bijn 50 km per uur en nu haalt hij krap 45 km. Dat geeft op zich niet, want dat is me toch te hard. Hoewel ik het heel af en toch wel leuk vind.

Kan ik nog iets verstandigs doen om hem weer op zijn oude snelheid te brengen ? { het dekseltje weer iets laten lekken wil ik niet :) }

Met groet,

Joop

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

Ongelezen bericht door Harrie » 05 apr 2011, 09:00

Beste Joop,
Misschien zitten de gaatjes in de achterdemper wat verstopt door kool.
Groet,
Harrie

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 09 apr 2011, 08:30

Beste Harrie,

Dank voor advies.

Heb de uitlaat inmiddels goed schoongemaakt en nieuwe condensator en contactpuntjes gemonteerd: hij rijdt weer als een trein.

groet,

Joop

Moto - Le Poney
Berichten: 378
Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
Locatie: Heinkenszand - Zeeland

Re: FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

Ongelezen bericht door Moto - Le Poney » 09 apr 2011, 22:28

Goed om te horen Joop, vorige week had je het er al telefonische over dat je de condensator zou vervangen en dat je opzoek was naar contactpuntjes, welke condensator heb je nog genomen ( we hadden het over vespa dacht ik )

Prachtig om te horen dat je Mobylette weer als de brandweer gaat, ha ha ha :lol: :lol:

Morgen maar weer eens een toertje gaan doen door de polder, het wordt op de solex met een man of tien a vijftien, gezellig hoor.

Groetjes Carl

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FOM liep harder met lekje in uitlaat !!!

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 10 apr 2011, 10:30

Beste Carl,

Ik heb er een nieuwe ( NOS ) mobylette condensator opgezet. Ik had de condensator al, anders had ik er wellicht beter een Vespa condensator op kunnen doen. Maar hij doet het prima , dus laat ik het zo.De contactpuntjes heb ik van Harrie. Overigens ben ik zeer goed en plezierig geholpen door een nieuwe Mobylette vriend.

De ontstekingsspoel was goed, maar ik had nog een nieuwe liggen. Deze was getest op professionele apparatuur. Maar toch hield hij er na een half uur rijden mee op. Dus gauw de oude spoel erop gezet. Harrie heeft echt gelijk: stop met die spoelen: neem een externe bobine. Dat doe ik ook de volgende keer bij eeen storing of eerder als ik tijd en zin heb. Nu wil ik rijden en niet teveel sleutelen.

Vriendelijke groet,
Joop

Plaats reactie