ultrasoonreiniging

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

ultrasoonreiniging

Ongelezen bericht door Harrie » 04 apr 2017, 11:11

Sinds een half jaar heb ik een ultrasoonreiniger in gebruik en bij aanschaf is het altijd maar de vraag of je het apparaat wel voldoende functioneert en of je het in de praktijk ook gebruikt.
Het antwoord op beide vragen is volmondig: "Ja"
Ik heb zeker niet de goedkoopste uitvoering gekocht, maar vooral gelet op testrecensies.
Het apparaat wordt veel gebruikt voor het schoonmaken van: brillen, carterdelen, cilinderkoppen, carburateurs, bouten, kunststofdelen en keukenspullen zoals onlangs een blikopener.
Ik gebruik ook verschillende schoonmaakvloeistoffen afhankelijk van het voorwerp. Dat varieert van water, zeepwater, water met soda, benzine of azijn.
Het grote voordeel van het apparaat is dat het zelfstandig zijn werk doet en ik ondertussen iets anders kan doen. Wel moet je het apparaat in een andere ruimte zetten, want hoewel ik het geluid amper hoor, heeft het geluid een vervelende uitwerking op me.
Achteraf gezien was het dus een goede aanschaf en kan het een zinvol apparaat zijn voor onze hobby.
Alleen zou ik achteraf een grotere hebben gekocht met een inhoud van minimaal 3 liter i.p.v. de 1,5 liter die ik nu heb.
H.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: ultrasoonreiniging

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 13 apr 2017, 20:03

Lijkt me erg handig ja! Zoek nog iemand die een set carburateurs van een Suzuki gs500 kan reinigen, maar denk niet dat die daarin passen.

Plaats reactie