Poederlakken en voorbereidende werken
Geplaatst: 26 jun 2020, 21:43
Hallo,
Na enkele jaren probeer ik het opknappen van men Mobylette AV50L verder te zetten.
Idee is dat ik (alle) onderdelen wil laten poederlakken, maar weet niet goed op wat allemaal te letten.
Hier enkele vragen.
- Worden alle interne schroefdraadgaten best afgesloten? Door er bijvoorbeeld schroeven in te draaien.
- Wat met silent lagers? Kunnen die nadien (eens verwijderd vóór het poedercoaten) gemakkelijk worden terug geperst? Dit met oog op zo min mogelijke beschadigingen van de lak? Worden de open gaten van de silent lagers überhaupt afgesloten voor het poederlakken?
- Plaatmateriaal dat bijvoorbeeld nog niet volledig in vorm staat, hoe kan dit best worden aangepakt? (men originele achterspatbord was volledig doorgeroest en had dus 2e hands één op de kop kunnen tikken; helaas was dit één met een ander achterlicht dan het originele en heb dus die gaten laten dichtlassen, om dan nieuwe gaten te maken voor het originele achterlicht; door het lassen staat de buitenkant van het spatbord nog niet glad). Standaard plamuur kan hier niet voor dienen denk ik, daar dit niet bestand is tegen de hoge temperaturen van het poederlakken.
- Wat met uitwendige schroefdraad? Draad aan uiteinde van fourche bijvoorbeeld. Bussen draaien en die erover zetten kan helpen.
Graag jullie reactie(s) en ervaring met dit topic.
Na enkele jaren probeer ik het opknappen van men Mobylette AV50L verder te zetten.
Idee is dat ik (alle) onderdelen wil laten poederlakken, maar weet niet goed op wat allemaal te letten.
Hier enkele vragen.
- Worden alle interne schroefdraadgaten best afgesloten? Door er bijvoorbeeld schroeven in te draaien.
- Wat met silent lagers? Kunnen die nadien (eens verwijderd vóór het poedercoaten) gemakkelijk worden terug geperst? Dit met oog op zo min mogelijke beschadigingen van de lak? Worden de open gaten van de silent lagers überhaupt afgesloten voor het poederlakken?
- Plaatmateriaal dat bijvoorbeeld nog niet volledig in vorm staat, hoe kan dit best worden aangepakt? (men originele achterspatbord was volledig doorgeroest en had dus 2e hands één op de kop kunnen tikken; helaas was dit één met een ander achterlicht dan het originele en heb dus die gaten laten dichtlassen, om dan nieuwe gaten te maken voor het originele achterlicht; door het lassen staat de buitenkant van het spatbord nog niet glad). Standaard plamuur kan hier niet voor dienen denk ik, daar dit niet bestand is tegen de hoge temperaturen van het poederlakken.
- Wat met uitwendige schroefdraad? Draad aan uiteinde van fourche bijvoorbeeld. Bussen draaien en die erover zetten kan helpen.
Graag jullie reactie(s) en ervaring met dit topic.