ineenzetten uitlaat
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 05 aug 2020, 20:16
- Woonplaats: Schoten
ineenzetten uitlaat
Vraag:
ik heb de uitlaat van mijn AV44 volledig gedemonteerd en opgekuist want je kon de kleur en de chroom niet meer zien vanwege het aangekoekt vuil en vet.
nu wil ik de delen terug ineenzetten maar deze elementen hebben wat speling ( de moeren zijn wel nog niet aangedraaid) waardoor ik mee afvraag of deze met een speciaal vet dienen ineengezet te worden?
ik wil vermijden dat hij er na 1 ritje terug smerig uit begint te zien.
De koppeling met de motor : de uitlaat zat er niet echt vastgedraaid aan ( loszitten ) de koperen ring was wel aanwezig.
Is het normaal dat daar wat speling op zit ?
of is dit niet de bedoeling ?
ik heb de uitlaat van mijn AV44 volledig gedemonteerd en opgekuist want je kon de kleur en de chroom niet meer zien vanwege het aangekoekt vuil en vet.
nu wil ik de delen terug ineenzetten maar deze elementen hebben wat speling ( de moeren zijn wel nog niet aangedraaid) waardoor ik mee afvraag of deze met een speciaal vet dienen ineengezet te worden?
ik wil vermijden dat hij er na 1 ritje terug smerig uit begint te zien.
De koppeling met de motor : de uitlaat zat er niet echt vastgedraaid aan ( loszitten ) de koperen ring was wel aanwezig.
Is het normaal dat daar wat speling op zit ?
of is dit niet de bedoeling ?
Re: ineenzetten uitlaat
Je zou de naden aan de binnenzijde kunnen voorzien van een dun laagje siliconenkit, en daarna de delen ineen drukken.
Siliconen kan wel tot 100gr C hebben.
Wel eerst zeer goed ontvetten.
Na monteren 24uur drogen.
De koperen ring is van het indruk type, die zou je na iedere demontage moeten vervangen.
Na aandraaien van de grote uitlaatmoer mag daar geen speling meer zijn.
Als je de benzine niet te vet maakt (1:40) en de juiste sproeier gemonteerd hebt zal daar niet veel prut uitkomen, de uitlaat blijft dan nagenoeg droog inwendig.
Gr. Wim.
Siliconen kan wel tot 100gr C hebben.
Wel eerst zeer goed ontvetten.
Na monteren 24uur drogen.
De koperen ring is van het indruk type, die zou je na iedere demontage moeten vervangen.
Na aandraaien van de grote uitlaatmoer mag daar geen speling meer zijn.
Als je de benzine niet te vet maakt (1:40) en de juiste sproeier gemonteerd hebt zal daar niet veel prut uitkomen, de uitlaat blijft dan nagenoeg droog inwendig.
Gr. Wim.
-
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: ineenzetten uitlaat
Siliconen kit in een uitlaat? Vind ik een beun oplossing. Niet nodig.
Boven bij de uitlaat moer/wartel een goede passende koperring gebruiken en dan vastdraaien. Vast maar niet te vast de draad is kwetsbaar. Na een aantal km een keer natrekken en klaar. Daar mag zeker geen speling op zitten.
Wil je de boel een beetje schoon houden dan moet je niet te vet smeren en goede mengolie gebruiken.
Boven bij de uitlaat moer/wartel een goede passende koperring gebruiken en dan vastdraaien. Vast maar niet te vast de draad is kwetsbaar. Na een aantal km een keer natrekken en klaar. Daar mag zeker geen speling op zitten.
Wil je de boel een beetje schoon houden dan moet je niet te vet smeren en goede mengolie gebruiken.
Re: ineenzetten uitlaat
Siliconenkit?? Lijkt mij 1malige actie. Als hij daarna weer uit elkaar moet kun je hem weg gooien. Met een nieuwe koperen ring moet het lukken. De rest moet goed in elkaar passen.
Re: ineenzetten uitlaat
Ik zou klitteband nemen,dan heb je ook geen gereedschap meer nodig.
Ben toch wel blij met een aantal deskundigen hier.
Paul
Ben toch wel blij met een aantal deskundigen hier.
Paul
Re: ineenzetten uitlaat
De uitlaat goed in elkaar zetten en vastdraaien. Dan lekt hy niet.
Vet heeft geen nut. Dit smelt als sneeuw voor de zon. En is je uitlaatje weer vies.
Een goed passende koperen uitlaatpakking monteren. Dan lekt hy daar ook niet.
Ik heb nog maar 1 keer een nieuwe uitlaat pakking gemonteerd.
Daarna gewoon dezelfde gebruiken.
Lekt echt niet.
De juiste volgorde voor monteren is, eerst de uitlaat wartel aandraaien. Daarna de uitlaat beugel.
Vet heeft geen nut. Dit smelt als sneeuw voor de zon. En is je uitlaatje weer vies.
Een goed passende koperen uitlaatpakking monteren. Dan lekt hy daar ook niet.
Ik heb nog maar 1 keer een nieuwe uitlaat pakking gemonteerd.
Daarna gewoon dezelfde gebruiken.
Lekt echt niet.
De juiste volgorde voor monteren is, eerst de uitlaat wartel aandraaien. Daarna de uitlaat beugel.
Re: ineenzetten uitlaat
Siliconenkit? We zitten hier niet op een of ander klusforum voor prutsers.
Hans
Hans
Re: ineenzetten uitlaat
Ik bedoel natuurlijk niet bij de cilinder haha.
Nee, gewoon tussen de blikjes, het achterste dekseltje, op de randen waar deze in elkaar/over elkaar heen schuiven.
Soms is dat iets vervormd, niet mooi rond of wat ook.
Daarmee sluit het perfect af.
Gr. Wim.
Nee, gewoon tussen de blikjes, het achterste dekseltje, op de randen waar deze in elkaar/over elkaar heen schuiven.
Soms is dat iets vervormd, niet mooi rond of wat ook.
Daarmee sluit het perfect af.
Gr. Wim.
Re: ineenzetten uitlaat
Net als de aannemer die de kozijnen met pur vast zet.
Re: ineenzetten uitlaat
100 graden is niet veel.....
Er is hittebestendige siliconenkit en die kan 350 graden hebben. Ik gebruik die weleens voor de achterste deksels.
Je kunt je geen speling op de uitlaatwartel veroorloven, want dan kan de boel lostrillen.
- Dus altijd een nieuwe koperen ring.
- Bij Airsalcilinders een speciale messing onderlegring.
- Aandacht voor een mechanische borging van de wartel.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PantinNL op 26 sep 2020, 22:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: ineenzetten uitlaat
Laten we nou eens eerlijk zijn:
Dat lossen de meesten van ons toch op met
het onvolprezen Ducktape . . .
Alleen steile restaurateurs nemen misschien gun-gum
gr md
Dat lossen de meesten van ons toch op met
het onvolprezen Ducktape . . .
Alleen steile restaurateurs nemen misschien gun-gum
gr md
Re: ineenzetten uitlaat
Re: ineenzetten uitlaat
Re: ineenzetten uitlaat
Kijk die lekkage is irritant, maar als je de discipline op kunt brengen om het smeer er
regelmatig vanaf te vegen blijft je uitlaat er netjes uitzien en minstens zo belangrijk
is, dat een vettige uitlaat niet zal roesten. Auto's hebben elke 5 à 10 jaar een nieuwe
uitlaat nodigen brommers bijna nooit. gr md
regelmatig vanaf te vegen blijft je uitlaat er netjes uitzien en minstens zo belangrijk
is, dat een vettige uitlaat niet zal roesten. Auto's hebben elke 5 à 10 jaar een nieuwe
uitlaat nodigen brommers bijna nooit. gr md
-
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
- Woonplaats: ergens op de wereld
- Locatie: friesland
Re: ineenzetten uitlaat
Ja lolle die kozijnankers
Daar hebben we het nog wel eens over
Gr Harold
Daar hebben we het nog wel eens over
Gr Harold