Idiote koper

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2022, 00:30

Ik heb een probleem met een koper van één van mijn bromfietsen. Ik verkocht mijn AV31 (met kenteken), zo'n 6 maanden geleden, aan een koper in Friesland. Brommer met kenteken, die al erg lang niet gelopen had. De koop ging moeizaam en een behulpzaam forumlid uit Friesland (waar ook de koper woont), haalde mij en de brommer op en leverde die af bij de koper. Op de afgesproken tijd. Koper had geen geld in huis, om de brommer te betalen. Met veel moeite werd 2/3 van de verkoopprijs gepind en het Behulpzame forumlid (veel dank MobyGek) sprak af het resterende bedrag, later, af te halen, in ruil voor de ten naamstellingscode, waarmee de brommer kan worden overgeschreven. Allemaal gelukt. Centjes binnen. Maar nu blijkt, 5 maanden later, de brommer nog niet overgeschreven te zijn, dus nog op mijn naam te staan en ben ik blij, dat ik de verzekering nog niet opgezegd heb. Is het wijs, het kenteken op te zeggen en, misschien zelfs de brommer als gestolen aan te geven? Deze gast maakt er een rotzooi van. Ik heb hem gebeld en hij wil de brommer weer verkopen, maar niet op zijn naam, schiet dat niet op. Wat denken jullie. Het is een idiote situatie, waar ik problemen mee kan krijgen.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 sep 2022, 00:56

Groot probleem Joost. Opgeven als gestolen kan niet want hij is niet gestolen, daar werk je je mee in de nesten.
Wellicht moet je hem voorstellen dat jij de overschrijvingskosten zal betalen want zo te lezen is het een kale kip.
En anders moet jij of Mobygek er nog een keer langs, deze situatie laten bestaan moet beslist voorkomen.

Succes, Joop

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2022, 07:10

Een kale kip is hij niet Joop. Hij is afgekeurd, met, gezien de glimmende Audi voor zijn deur, een royale vergoeding. Misschien toch alleen maar het kenteken eraf halen, dan ligt het probleem alleen nog bij hem.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door Lolle » 25 sep 2022, 08:56

In principe is de bromfiets niet gestolen maar is het kenteken zoek. Het kenteken staat op jou naam. Dus je zou bij rdw een nieuw kenteken kunnen aanvragen. Vervolgens de koper de keuze laten of alle kosten inclusief half jaar verzekering betalen en samen de overschrijving doen. Of hem dan uit schrijven. Of als dat kan rechtstreeks laten uitschrijven.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door AGB » 25 sep 2022, 12:34

Is het kenteken plaat ook mee gegaan op de brommer? En heb je dan papieren nog zelf in huis
Zo ja de plaat ophalen en dan de brommer aan melden als gesloopt in eigen beheer , dat mag nog bij brommers,
En laat hij het dan maar uitzoeken met zijn brommer ,

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door brommerskieken » 25 sep 2022, 12:35

Ja wat lolle schrijft
Bij RDW melden als gesloopt
Dan heeft hij een probleem
En eerst een nieuwe kaart aanvragen en dan af melden
RDW wil wel de kenteken kaart hebben

Of afdeling Friesland moet even bij hem langs gaan
Succes

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2022, 13:41

Hij heeft alles; kentekenplaat, kaart en tennaamstellingscode. Als hij de kaart en code kwijt is (zou me niets verbazen) kan hij hem niet overschrijven en dus niet met kenteken verkopen. Als ik hem als gesloopt aanmerk, wil de RDW dan de kentekenkaart terug?

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door brommerskieken » 25 sep 2022, 13:47

Ja zo als ik weet wel
Heb je het frame nr dan kan je zo als ik weet de kaart op nieuw aanvragen om dat hij nog steeds op jouw naam staat
En dan op sturen aangetekend
Vermelden gesloopt zo als ik weet is er niet meer nodig
Wij zijn bevriend met een demontage bedrijf als je het kentekenbewijs in bezit heb kan ik hem denk ik wel uitschrijven bij hem
Als ik hem weer tegen kom vraag ik wel wat mogelijk is

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 sep 2022, 13:50


paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door paulmz » 25 sep 2022, 15:19

Bij sloop moet je volgens mij ook de plaat inleveren, zo is het bij mij wel gegaan.
Maar je bent toch rechtmatige eigenaar en zou volgens mij derhalve de bromfiets weer op moeten kunnen halen.

Paul

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 25 sep 2022, 18:42

Als ie nog op jou naam staat Joost kun je (bijna)kostenloos een nieuwe ternaamstellingscode aanvragen met je digid. Dan is de brommer weer officieel van jou en kan hij hem niet met kenteken verkopen.

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door paulmz » 25 sep 2022, 18:48

JanmobyEvert schreef:
25 sep 2022, 18:42
Als ie nog op jou naam staat Joost kun je (bijna)kostenloos een nieuwe ternaamstellingscode aanvragen met je digid. Dan is de brommer weer officieel van jou en kan hij hem niet met kenteken verkopen.
Idd dat is de oplossing.

Paul

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door AGB » 25 sep 2022, 19:10

Is niet het beste dat mobygek met een forumlid nog eens langs die koper gaat en een vriendelijk praatje gaat maken ,
Mocht dat niet helpen dan de procedure in gang zetten voor de sloop van de brommer , hoe wel dat mischien niet helemaal rechts geldig is ,

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 25 sep 2022, 23:11

Tja, hij heeft de brommer betaald, maart niet op zijn naam overgeschreven. Gelukkig had ik hem nog niet uit de verzekering gehaald, want dan had ik een boete gekregen. Ik wil gewoon, dat hij hem overschrijft op zijn naam.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door Lolle » 25 sep 2022, 23:28

MobyJoost schreef:
25 sep 2022, 23:11
Tja, hij heeft de brommer betaald, maart niet op zijn naam overgeschreven. Gelukkig had ik hem nog niet uit de verzekering gehaald, want dan had ik een boete gekregen. Ik wil gewoon, dat hij hem overschrijft op zijn naam.
Ik zou hem nog een week de kans geven en wil hij niet mee werken dan informeren bij het rdw om het kenteken te vernietigen

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 26 sep 2022, 06:40

Ja, ik heb hem gezegd het deze week te regelen. Zo ga ik dat maar doen, denk ik.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Idiote koper

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 okt 2022, 01:01

Het is opgelost. Ik had de koper niet de kentekencard gegeven, alleen de tennaamstellingscode. Dus ook mijn fout, die pas duidelijk werd,toen ik wat druk uitoefende. Kan gesloten worden..

Plaats reactie