Verzinken

Suzukifreak

Verzinken

Ongelezen bericht door Suzukifreak » 05 jan 2012, 00:47

Beste mobyliefhebbers

Breng binnenkort weer spullen weg voor te verzinken
Is goedkoop , er kan bijna alles , roest is niet erg lak op de delen wel !
Mooiste resultaat als de roest er al van verwijdert is

Denk bv aan veren van standaard , kettingspanners , bouten moeren spatbordstangetjes , tandwielen
Heb hier goede ervaring mee met mijn motoren ( waar verchromen te duur was voor veertjes e.d )
ophangbeugels van t blok e.d

Betaal tussen de 40 a 50 euro voor een grote bak met spul !
Levertijd ongeveer 2 weken
Mischien kunnen we combineren met t aanleveren , en zo ook nog de kosten delen !!
Want t moet toch wel gauw minimaal 10 kilo aan materiaal zijn ( minder doen ze niet )

T materiaal wordt dan zogenaamd "getrommelt "
Wel t beste is even foto'ste maken zodat we naderhand geen problemen krijgen met wat van wie is !!

Interesse ??
Laat t even horen , blijft onze hobby ook weer moooi betaalbaar voor ons

Groetjes , DE GT FREAK !

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Harrie » 05 jan 2012, 11:35

Beste SF,
Waar laat jij het verzinken? Ik laat dat meestal in Kinrooi (B) doen.
De prijs zal elkaar niet veel ontlopen. Het uit elkaar houden is wel lastig vooral als iedereen veel kleine delen heeft.
Ik heb alweer een halve granolemmer verzameld en er komt binnenkort nog e.e.a bij van anderen.
In ieder geval een goed initiatief van jou.
Harrie

Suzukifreak

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Suzukifreak » 05 jan 2012, 23:16

in den bosch , wordt 1 maal per week dacht op vrijdag de spullen vervoert en worden dan zogemaamd getrommelt in s heerenberg
meestal 1 week later is het spul klaar

vraag : in belgie moet je ook een minimaal aantal kilo's hebben ??
of kan t ook voor kleine partijtjes ?

groet

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Harrie » 05 jan 2012, 23:41

In Kinrooi gaat het per batch: dat zijn twee grote granol emmers.
Vaste prijs is ergens in de buurt van 75 Euro (2 jaar geleden).
Harrie

Wijnand
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2011, 15:10
Woonplaats: Drechterland
Locatie: West Friesland

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Wijnand » 06 jan 2012, 19:03

Onlangs bij Van Wulferen te Wieringerwerf 40 kleine delen, zoals bouten, moeren, kettingspanners, achteras, remhevels e d. laten verzinken. Kwaliteit : uitstekend.
Je wordt er geholpen door een echte vakman die jouw materiaal met zorg behandelt. kosten totaal 30 euro. Voor de Noord Hollanders onder ons een goed adres.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Polle » 06 jan 2012, 19:20

Hallo

Ik heb ook interesse om een een aantal spullen te laten verzinken.

Gr Polle

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door Donnie » 07 jan 2012, 10:54

Mijn ervaring bij Galavano van Wolferen B.V., Westrak 230, 1771 SV Wieringerwerf, tel. 0227-600033, fax 0227-600145 zijn voor verchromen en verzinken ook heel goed en de prijzen zijn redelijk.

Mazzel Peter

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3221
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door PantinNL » 15 mar 2024, 12:51

Hallo allemaal,
Een tijdje geleden kondigde ik aan dat ik een partij zinkwerk ging aanbieden en dat geïnteresseerden mee konden doen.
Nou, van dat aanbod hebben een viertal mensen gebruik gemaakt. Na allerlei vertragingen is de partij bij verzinkerij Dameco Plating te Veldhoven terecht gekomen en gezien eerdere resultaten zal dat allemaal weer perfect uit het proces komen.
Het wordt straks nog wel een flink uitzoekwerk, want er zaten veel kleine delen bij. Uiteraard hebben we van alles foto's gemaakt.
Prachtig om te zien hoe een granolemmer met oude roestige troep verandert in mooie blinkende gereedschappen en zeldzame onderdelen.
Een gedeelte, wat ik zelf niet nodig heb, ga ik op MP aanbieden. Ik zal nog wel een mooie foto plaatsen als alles terug is.
Groet,
Henk

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3221
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Verzinken

Ongelezen bericht door PantinNL » 14 apr 2024, 23:57

Ondertussen zijn de spullen binnen en al gedeeltelijk uitgezocht.
Het resultaat is wisselend en hangt samen met het materiaal.
Plaatdelen en veren zijn meestal subliem.
Oogboutjes voor spatbordstangen van EEG en FOM zijn meestal matig; waarschijnlijk hebben ze last van interkristallijne corrosie.

Als voorbeeld een zadel, waarvan de lak zeer slecht was. Nu is de ondergrond zink en mogelijk komt er nog een sterke coating op, maar dat mag de eigenaar zelf bepalen. De verende pen constructie is hier hersteld, want deze was aan revisie toe.

Als laatste moest ik nog de scharnierende pen aan de voorkant vervangen, want de oude is gesneuveld bij de demontage van het zadel.
Ik had dus een lange klinknagel nodig, want die verbinding is geklonken. Beun de Haas zou er een boutje van de Gamma inzetten.
Van een dikke spijker rond 8mm kon ik deze maken. Ik maak regelmatig speciale klinknagels en gloei het materiaal voor het klinken altijd uit, waardoor het gemakkelijk te vervormen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie