poedercoaten & rubber
poedercoaten & rubber
Hey,
Bij poedercoaten moet alles dat niet tegen 200 graden kan verwijderd worden,
ik krijg de rubber waar de motor aan ophangt niet verwijderd. Hoe doe je dit?
Zitten er bij de het scharnierend gedeelte, waar de pikkel en achterwiel aan bevestigd zijn, ook rubbers?
De voorvork krijg ik maar niet gedemonteerd, ik hoop dat deze niet persé verwijderd moet worden voor een goed resultaat.
mvg,
tom
Bij poedercoaten moet alles dat niet tegen 200 graden kan verwijderd worden,
ik krijg de rubber waar de motor aan ophangt niet verwijderd. Hoe doe je dit?
Zitten er bij de het scharnierend gedeelte, waar de pikkel en achterwiel aan bevestigd zijn, ook rubbers?
De voorvork krijg ik maar niet gedemonteerd, ik hoop dat deze niet persé verwijderd moet worden voor een goed resultaat.
mvg,
tom
Re: poedercoaten & rubber
Heb ergens (weet niet meer precies waar) eens gelezen dat je de smeernippels van de voorvork moet losdraaien om de voorvork te demonteren/uit elkaar te halen...
Weet niet of het zo is en of je er wat aan hebt...
Groeten Bart.
Weet niet of het zo is en of je er wat aan hebt...
Groeten Bart.
Re: poedercoaten & rubber
Beste Tom,
Lees de reparatiehandleiding eens door dat onder de topic handboeken staat.
Alle rubberen en kunststofdelen (zoals de nylon- gegrafiteerde bussen) moeten verwijderd worden.
De silent blocs in de achterbrug dienen eveneens verwijderd te worden. Is een lastige klus.
Bij bepaalde Puch-brommers zitten dezelfde.
Voor de silent blocs moet je een trekker maken bestaande uit een bus, dikke ring een M8-bout en een moer.
In de handleiding zie je hoe dat werkt.
Ter aanvulling een tekening zoals die straks met werktekening op de website http://www.pantin.nl gaat verschijnen.
Groet,
Harrie
Lees de reparatiehandleiding eens door dat onder de topic handboeken staat.
Alle rubberen en kunststofdelen (zoals de nylon- gegrafiteerde bussen) moeten verwijderd worden.
De silent blocs in de achterbrug dienen eveneens verwijderd te worden. Is een lastige klus.
Bij bepaalde Puch-brommers zitten dezelfde.
Voor de silent blocs moet je een trekker maken bestaande uit een bus, dikke ring een M8-bout en een moer.
In de handleiding zie je hoe dat werkt.
Ter aanvulling een tekening zoals die straks met werktekening op de website http://www.pantin.nl gaat verschijnen.
Groet,
Harrie
Re: poedercoaten & rubber
hey,
Bedankt voor de info,
Als de silent blocs in de achterbrug verwijderd zijn, kunnen ze dan terug geplaatst worden?
Wordt hierbij hetzelfde systeem gebruikt als aangegeven?
mvg, tom
Bedankt voor de info,
Als de silent blocs in de achterbrug verwijderd zijn, kunnen ze dan terug geplaatst worden?
Wordt hierbij hetzelfde systeem gebruikt als aangegeven?
mvg, tom
Re: poedercoaten & rubber
Oude blocs zou ik altijd vervangen.
De nieuwe blocs voor de achterbrug moeten er weer ingeperst worden. Dat kan met een pers of een passend persgereedschap met draadeind.
Groet,
Harrie
De nieuwe blocs voor de achterbrug moeten er weer ingeperst worden. Dat kan met een pers of een passend persgereedschap met draadeind.
Groet,
Harrie
Re: poedercoaten & rubber
Hallo Tom als de rubbers nog in goede staat verkeren kan je ze met hetzelfde werkmateriaal er terug inpersen.
Heb thuis een originele trekker.
Als er enige vorm van scheurtjes inzitten nieuwe kopen en plaatsen.
Ik zou dit zo wie zo doen als je een degelijke restoratie wil.
Gr Polle
Heb thuis een originele trekker.
Als er enige vorm van scheurtjes inzitten nieuwe kopen en plaatsen.
Ik zou dit zo wie zo doen als je een degelijke restoratie wil.
Gr Polle
Re: poedercoaten & rubber
Enig idee waar ze nieuw te vinden zijn?
mvg, tom
mvg, tom
Re: poedercoaten & rubber
Wellicht bij Henk van Kessel, contact via zijn site ( http://www.pantin.nl/ ), of hier: http://www.scootbikeshop.com/moteur/div ... p-410.html
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19 jun 2011, 23:07
- Woonplaats: Linter - België
- Locatie: Sint-Truiden; België
Re: poedercoaten & rubber
Ik denk persoonlijk dat het beter is om al nieuwe silen blokken in te persen alvorens je de hele kader gaat laten poedercoaten.
Zo heb je nadien geen beschadiging van de lak, omdat de nieuwe rubbers er dan toch al in steken.
Wanneer je de nieuwe rubbers er nadien inperst, ga je gegarandeerd de lak beschadigen! Zou wel spijtig zijn natuurlijk!
Zo heb je nadien geen beschadiging van de lak, omdat de nieuwe rubbers er dan toch al in steken.
Wanneer je de nieuwe rubbers er nadien inperst, ga je gegarandeerd de lak beschadigen! Zou wel spijtig zijn natuurlijk!
Re: poedercoaten & rubber
Maar het topic begon met de mededeling, dat de silentblocs eruit moeten, vóór het poedercoaten, omdat het rubber de hittebehandeling van het proces niet aankunnen.
Re: poedercoaten & rubber
Die beschadigingen zijn minimaal en met een dun penseeltje kan dat gemakkelijk worden bij gestipt. Heb ik meerdere malen gedaan bij poedercoaten.Bruno schreef:Ik denk persoonlijk dat het beter is om al nieuwe silen blokken in te persen alvorens je de hele kader gaat laten poedercoaten.
Zo heb je nadien geen beschadiging van de lak, omdat de nieuwe rubbers er dan toch al in steken.
Wanneer je de nieuwe rubbers er nadien inperst, ga je gegarandeerd de lak beschadigen! Zou wel spijtig zijn natuurlijk!
Je hebt dan wel een spuitbus met dezelfde kleur nodig.
Groet,
Harrie
Re: poedercoaten & rubber
Hier in de buurt heb ik een bedrijf gevonden die de brommer kan zandstralen en poedercoaten. Het frame kost 100euro. De kleine stukken weet ik niet wat ie vraagt. Is dit een redelijke prijs? Zoja dan wil ik dit wel doen.
Re: poedercoaten & rubber
Voor vork er ook uit het vet wat er in zit gaat lopen en verbranden dat gaat niet goed
Die deelen waar de rubbers in zit er uit , en zorgen dat daar geen poeder in komt
Ook het balhooft af dichten met 2 plaatjes met een suk draad eind er door
Draad einden bouwten er in enzo voord
Die deelen waar de rubbers in zit er uit , en zorgen dat daar geen poeder in komt
Ook het balhooft af dichten met 2 plaatjes met een suk draad eind er door
Draad einden bouwten er in enzo voord
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6337
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: poedercoaten & rubber
Ja, volgens mij is dat wel redelijk. Ik betaalde voor mijn Yamaha frame + achterbrug + balhoofd iets van 140.pille schreef:Hier in de buurt heb ik een bedrijf gevonden die de brommer kan zandstralen en poedercoaten. Het frame kost 100euro. De kleine stukken weet ik niet wat ie vraagt. Is dit een redelijke prijs? Zoja dan wil ik dit wel doen.
Dop wel goed je bevestigingspunten af (oude bout erin, die je niet meer nodig hebt) en je typeplaatje liefst er helemaal afhalen.
Re: poedercoaten & rubber
heb 7 jaar in een poederspuiterij gewerkt ook kwamen mensen met brommers voor bij , ik vertelde vaak van te voren wat ze moesten beschermen of nog vet uit halen
de gekste dingen mee ge maakt op zo manier dat ik op laatste dacht van bekijk het maar,
matsen stank voor dank dan leer je het wel snel af
bekijk van tevoren goed waar je de verf niet in wil hebben freeme nr af plakken met goed plakband wat tegen hitte kan, later zie je de letters niet meer , daar spuiten ze het altijd dik op
hete lucht zet uit moet ook weg kunnen maar zo dat er geen verf naar binnen kan
brandstof tank ook een apart geval werd ook verboden bij ons
elk putje of bultje ga je zien dus goed vlak alles als je het zelf doet geen plamuur ,
of hoe schrijf je dat ? cile konnen kit of spre daar kan het poeder ook niet tegen met spuiten ook al zie je het niet op het ijzer
te grof schuren ga je zien ,bij een laag dunne poeder
en zo voort we zien graag plaatjes als het klaar is
de gekste dingen mee ge maakt op zo manier dat ik op laatste dacht van bekijk het maar,
matsen stank voor dank dan leer je het wel snel af
bekijk van tevoren goed waar je de verf niet in wil hebben freeme nr af plakken met goed plakband wat tegen hitte kan, later zie je de letters niet meer , daar spuiten ze het altijd dik op
hete lucht zet uit moet ook weg kunnen maar zo dat er geen verf naar binnen kan
brandstof tank ook een apart geval werd ook verboden bij ons
elk putje of bultje ga je zien dus goed vlak alles als je het zelf doet geen plamuur ,
of hoe schrijf je dat ? cile konnen kit of spre daar kan het poeder ook niet tegen met spuiten ook al zie je het niet op het ijzer
te grof schuren ga je zien ,bij een laag dunne poeder
en zo voort we zien graag plaatjes als het klaar is
Re: poedercoaten & rubber
Dan ga ik het doen. Ik sleutel toch liever dan dat ik rij, dus een nieuw kleurtje voor de av92. Stel dat ik 150 euro moet betalen dan heb ik nog een heel jaar sleutelplezier voor mij.
ik denk aan RAL6027! een soort muntgroen.
ik denk aan RAL6027! een soort muntgroen.
Re: poedercoaten & rubber
Hallo Pille
Is de muntgeur er gratis bij of een optie ?
Gr Polle
Is de muntgeur er gratis bij of een optie ?
Gr Polle
Re: poedercoaten & rubber
een brommer die naar munt ruikt? Misschien met aspen
Vanaf dat die kou mindert ga ik de garage in en pluim ik de brommer. En zoals ik het lees zal ik nog een gevecht moeten aangaan met die framerubbers.
Vanaf dat die kou mindert ga ik de garage in en pluim ik de brommer. En zoals ik het lees zal ik nog een gevecht moeten aangaan met die framerubbers.
Re: poedercoaten & rubber
Ook de kunststof bussen in de voorvork moet er volgens mij uit.
Anders gaan ze smelten.
Gr Polle
Anders gaan ze smelten.
Gr Polle