Kogeltjes tellen

SPABO
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:06
Locatie: Kortenhoef

Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door SPABO » 21 jul 2015, 20:32

LS,
Inmiddels alles al los gehaald en het merendeel staat in de spuitplamuur, maar helaas een klein ongelukje..

Tijdens het loshalen van de balhoofdinrichting, waarbij het stuurgedeelte aan de onderkant en aan de bovenkant gelagerd wordt, vielen er een paar kogeltjes spontaan in het diepe op de grond :( :( ( er zat nl nauwelijks vet meer op.)

Ik heb de meeste kunnen terugvinden, maar weet niet hoeveel kogeltjes er boven en onder horen te zitten?

Hoor graag

Bvd
Kees

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 21 jul 2015, 21:05

Meestal zoveel, als nodig zijn, om het lager vol te leggen, min één kogeltje. En vaak een oneven getal.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door Polle » 21 jul 2015, 21:08

Hallo

In een handleiding staat 48 stuks.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 22 jul 2015, 04:13

Geen oneven aantal, dus. :D

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door loe » 22 jul 2015, 10:18

tzelfde hebik ok gehad met de trapinrichting achter mist ook een of twee kogeltjes ,merk je niks van ,zeker by je balhoofd niet,dit draait niet keihard in de rondte,alleen een beetje heen en weer sturen ,als je ze weer zou kunnen vinden met een magneet of zo ,t probleem is met de kogeltjes ze stuiteren de hele keet door ,succes

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door AGB » 22 jul 2015, 11:13

De maat op nemen naar een fietsenmaker gaan , of de maat hier op het forum zetten
Er is altijd wel iemand die wat heeft liggen
Gewoon de rand in smeren met vet en vol doen met kogels kan er een niet meer bij dan is het goed
Wel eerst kijken of de cups niet versleten zijn. Nu je de boel toch los hebt
Dat er wat kogels missen is niet erg , ik ben van andere mening . De kogels van het balhoofd
Krijgen wel wat te verduren opwaartse kracht en trillingen anders hadden ze er wel 4 in gedaan
In een kooi :D
Missen er een paar dan krijgen die kogels die bij de grotere opening zitten meer te verduren
Met op de langre duur snellere slijtage

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door loe » 22 jul 2015, 14:08

klopt ,maar 48 of 1 minder is 47 ,merk je kwa slytage niks van geloof ik niet ,
4 kan natuurlyk niet dan zitten ze binnen de kortste keren allemaal onderin dan wil het wel gaan klapperen ,op motorfietsen zitten int balhoofd lagers in een kooiconstructie,missen in pricipe absoluut gezien ook een aantal ,maar is wel makkelyker demonteren valt niks weg ,las je ze weer by kunt vinden via forum is altyd beter toch

SPABO
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:06
Locatie: Kortenhoef

Re: Kogeltjes tellen

Ongelezen bericht door SPABO » 22 jul 2015, 20:25

Beste Forumleden,
De opmerking, (MOBYJOOST) vol leggen tot er niets meer bij kan vond ik een hele goede hoor.
In de handleiding staat 48 stuks (POLLE), betekend dat ik er eentje te veel heb.
Heb er dus 49 in een bakje liggen, allen netjes, geen deukjes oid, ook de ringen waarin ze komen ziet er netjes uit.
Ik ben weer een tevreden mens !

Dank allen voor jullie reacties.

Plaats reactie