De zijde van het typeplaatje
Geplaatst: 20 dec 2015, 18:27
Hallo forumgenoten,
Weer iets wat me opvalt en waar ik mezelf geen antwoord op kan geven.
In grofweg 95% van de Kaptein Mobylettes die ik heb gezien (en dat zijn er honderden, schat ik zo), zit het typeplaatje op de motor aan de ontstekingszijde. Ik heb de indruk dat ze bij het model FOM wat vaker aan transmissiezijde, dus aan de kant van de koppeling, zitten.
Bij mijn S2 zit het typeplaatje ook aan transmissiezijde. Bij de rest van mijn eigen Mobyletten aan ontstekingszijde. Zou hier logica achter zitten? Een nog niet ontdekte vuistregel? Is het: in principe zit het typeplaatje aan ontstekingszijde en alleen als de gaatjes voor het typeplaatje per ongeluk in de verkeerde beugel zijn gemaakt, dan maar aan transmissiezijde? Heeft iemand ideeën hierover?
Groeten,
Ruud
Weer iets wat me opvalt en waar ik mezelf geen antwoord op kan geven.
In grofweg 95% van de Kaptein Mobylettes die ik heb gezien (en dat zijn er honderden, schat ik zo), zit het typeplaatje op de motor aan de ontstekingszijde. Ik heb de indruk dat ze bij het model FOM wat vaker aan transmissiezijde, dus aan de kant van de koppeling, zitten.
Bij mijn S2 zit het typeplaatje ook aan transmissiezijde. Bij de rest van mijn eigen Mobyletten aan ontstekingszijde. Zou hier logica achter zitten? Een nog niet ontdekte vuistregel? Is het: in principe zit het typeplaatje aan ontstekingszijde en alleen als de gaatjes voor het typeplaatje per ongeluk in de verkeerde beugel zijn gemaakt, dan maar aan transmissiezijde? Heeft iemand ideeën hierover?
Groeten,
Ruud