Demontage voorvork

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 25 jun 2011, 22:05

Hallo forumleden,

Ik weet dat hier al een topic over is maar hier wordt mijn antwoord niet in beschreven. Ik wil namelijk mijn hele voorvork eraf hebben. Maar ik zou niet weten hoe!
mobylette.jpg
Dat waar een pijl staat is namelijk vast gelast aan mijn voorvork zelf ;) volgens mij is dit namelijk niet de bedoeling?

Kan iemand mij hier bij helpen?

Groeten Quint
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Vindapp
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:19

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Vindapp » 26 jun 2011, 00:17

Hoi Quint, hopenlijk lukt het om uit te leggen hoe je de voorvork demonteerd, In de werkplaats handboek ven kaptein staat een plaatje van 1ste stap demonteren voorvork. ik zie dat je een hamer op de foto hebt hierbij heb je een stevig houten balkje erbij nodig die gebruik je als drijver, om op te meppen. oke deze twee gereetschap stukken ga je gebruiken.
Meestal is een voorvork in zijn geheel demonteerbaar, en heb je een t stuk en een bovenplaat, bij mobilette is dit eengeheel.
Stap 1 is aan de onder kant van voorvork balhoofd het t stuk gedeelt zit een grote moer met borg, deze moet je beiden verwijderen, oke als deze verwijderd zijn, kunnen we het balkje gebruiken en hamer, je plaatst het balkje op een stukje van de rand van het t stuk vlak bij de balhoofd dit is strak onder bij de tank, oke nu mep je op het balkje en sla je de plaat naar beneden zodat je de voorvork kunt scharnieren over het kleine stukje pijp die je over hebt nadat je de moer had verwijderd, beweeg de voorvork naar voren zodat de onder kant als eerste er van af beweegt van de balhoofd buis, en til hem dan eraf omhoog. Ik denk als je zo probeert en eerst even het plaatje bekijkt van het werkplaats handboek bestudeert dan zul je vast
deze sleutel manier kunnen toepassen.
Ik duim voor jou dat het mag lukken, gr vincent

Quint Wapenaar
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2011, 09:48
Locatie: De Kwakel
Contacteer:

Re: Demontage voorvork

Ongelezen bericht door Quint Wapenaar » 27 jun 2011, 10:00

Bedankt Vincent voor de reactie. Ik ga het proberen! IK hoop dat het lukt ;). Hij gaat dinsdag naar de straler en daarna word hij gepoedercoat hij gaat er vandaag af ;).

Groeten Quint

Plaats reactie