silentblocs monteren

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

silentblocs monteren

Ongelezen bericht door loe » 13 nov 2016, 18:13

Werkt de truc van silentbloc in de vriezer en het metaal op warmen waar het in moet ook .of is t alleen te doen met zo n trekker construktie.loshalen van een van de bloks was weer een drama de bout knapte spontaan in tweeën.dus dan maar weer met t yzerzaagje voorzichtig aan de gang.die is er nu uit.ik heb de bloc al in de vriezer.ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: silentblocs monteren

Ongelezen bericht door Franky » 13 nov 2016, 20:08

Typisch geval van slecht gereedschap. Daar zit je probleem.

Iets zegt mij dat het idee met de vriezer geen klap helpt. De krimp is niet relevant genoeg voor een onderdeel dat volgens mij vrij ver ingedrukt wordt. Daarnaast zal de zaak tijdens monteren al te snel opwarmen. Nog even los van wat het rubber doet op die temperaturen.

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: silentblocs monteren

Ongelezen bericht door loe » 13 nov 2016, 20:20

Ik begryp de twyfels.die hebbik ook.t gereedschap.zyn de 32 en 22 mm.rateldoppen met een bout en moer.by de cartertjes werkt dit trucje wel.lagers inde vriezer carter warm maken.floep klaar.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: silentblocs monteren

Ongelezen bericht door Franky » 13 nov 2016, 20:41

Lagers worden niet ver ingedrukt. Daarom helpt het ;) Silentlagers vervormen volgens mij veel meer.

Je kent dit filmpje? Dit is de goedkope beunmanier die jij volgens mij ook omschrijft. Zo doe ik dit al jaren. Werkt goed genoeg :)
https://www.youtube.com/watch?v=PWkwLPC0qLU

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: silentblocs monteren

Ongelezen bericht door loe » 13 nov 2016, 21:16

Mooi.handig filmpje.ik doe t ook zo.alleen ga ik nu ook de grote ringen gebruiken zoals op t filmpje.loshalen ging vanmidd fout.een geknapte bout.morgen nieuw materiaal ophalen.

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: silentblocs monteren

Ongelezen bericht door loe » 07 dec 2016, 20:52

De silentblocs zitten inmiddels al een tydje frank.het trukje van het frame warm en bevroren blocs werkte voor geen meter.maar t was t proberen waard.nog ff goed naar jou filmpje gekeken .topp

Plaats reactie