van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door AGB » 16 aug 2021, 17:24

Hoe de gaatjes komen te zitten komt wel precies anders loopt de motor slecht statsoner,
Er staan zat plaatjes op het forum hoe het moet zitten gewoon de zoek functie gebruiken en je hebt een avond lees plezier :)

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 16 aug 2021, 17:34

Volgens mij staat hij goed op de foto. Platte zijde naar de inlaat.

mvb

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door mvb » 16 aug 2021, 18:04

Hoe die platte kant moet zitten weet ik wel en dat dan bepaald hoe het stationair gaatje zit. Daar gaat het op het forum vaak over.

Maar....kijk naar de afbeelding zoals ik de verstuiver eruit heb gehaald icm met het moertje.

Als alleen de platte kant verkeerd zit dan zit de verstuiver om zijn as gedraaid maar hij zat er volgens mij volledig op zijn kop in.

De verstuiver inlaat is groter dan de verstuiver uitlaat omdat hij moet verstuiven lijkt me. En die inlaat zat dan volgens mijn inzicht in de lucht inlaat van de carb. Hij stak daar ook ver in door en van bovenaf gezien was het gaatje van de verstuiver ook zo ontzettend groot. Maar als hij op zijn kop zit klopt dit wel.

Marco.

mvb

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door mvb » 06 sep 2021, 18:49

De nieuwe krukas is gemonteerd en het probleem van de schurende herrie verholpen. Oude krukas had te veel speling op bigend en 1 lager defect.

De motor loopt nu prima. De ontsteking was de hoofdoorzaak wat verschillende mensen al aangaven.
Meer specifiek de contactpunten bleken niet goed zuiver gemaakt.
Voor de zekerheid ook de ontstekingsspoel vervangen om alles dan maar gelijk uit te sluiten omdat het probleem zich sporadisch en na langere tijd voor deed.
Hierbij alle 4 de brommers AV42pr, AV31, EEG15 met pr wielen en de AV89.

Het snaarwiel van de EEG15 raakt nu alleen nog af en toe de koppeling. Dus daar ga ik nog met andere schimmerringen aan de gang en dan moet dit ook opgelost zijn. De AV89 heeft een voorvering die redelijk vast zit dus altijd werk aan die brommers.... :D

Bedankt in ieder geval voor jullie adviezen.

Gr,
Marco.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 sep 2021, 19:07

je bent goed bezig, marco

mvb

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door mvb » 27 okt 2021, 12:05

Even de Transport laten rusten en verder met de EEG. Het noodtankje vervangen door het volledig gerestaureerde tankje. De zwakke plekken zijn verdikt met zilvertin, het tankje is gespoten en gecoat en nu dus ook weer gemonteerd.
tank 1 verkleind.jpg
Ben zelf aan de wielen begonnen maar volgens Peter van Pebro die de materialen heeft aangeleverd heb ik het niet goed gespaakt in verband met het verschil in linkse en rechtse velg.
Technisch krijg je met inzicht veel voor elkaar maar spaken is vakmanschap en dat moet je aan de vakman over laten dus deze wielen worden door Peter netjes in orde gemaakt.
wiel 1 verkleind.jpg
Kan ik verder met de montage van het Kaptein plaatje op het voorspatbord. Die moertjes zijn lastig los te krijgen en de draadeindjes draaien vaak mee. Je kunt ze dan laten zitten of doorzagen wat ik gedaan heb. Op verschillende manieren heeft het vast gezeten maar dit wilde ik nu eens anders gaan doen.

Dus M4 boutje goed verwarmd en in het plaatje gedrukt wat boven verwachting goed verliep. Aan 1 zijde een ringetje erbij wat de trekkracht iets vergroot. Met 2 conische busjes is dit plaatje weer op een mooie manier gemonteerd.
kaptein plaatje 1 verkleind.jpg
kaptein plaatje 2 verkleind.jpg
kaptein plaatje 3 verkleind.jpg
kaptein plaatje verkleind 4.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door PantinNL » 27 okt 2021, 13:41

Hallo Marco,
Je kunt een dergelijk plaatje met kunststoflassen mooier krijgen; nu kijk je tegen die lelijke koppen aan.
Ik gebruikte iets kleinere vierkante kopjes.
Kunstoflassen doe je met hete lucht. Niet te warm, want dan verbrandt de kunststof. Het moet net boven het smeltpunt liggen van polypropyleen.
Henk

mvb

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door mvb » 27 okt 2021, 17:23

Ik vind het goed geslaagd en de boutjes zitten er ontzettend vast in zo.
Ik benader het niet scheikundig met smelttemperaturen maar zet gewoon de gasbrander op het boutje totdat deze goed warm is en indrukken maar..... :D :D .

Wellicht werk ik het wel wat bij met wat gele acrylverf.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 okt 2021, 18:26

ik heb heb een keer alleen schroefdraad met twee componenten lijm in plaatje gemonteerd. Bleef stevig zitten.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door PantinNL » 27 okt 2021, 22:15

GROENEKAN schreef:
27 okt 2021, 18:26
ik heb heb een keer alleen schroefdraad met twee componenten lijm in plaatje gemonteerd. Bleef stevig zitten.
Ik pas die methode ook toe bij mijn 3D-geprinte plaatjes. Uiteraard gebruik ik rvs i.p.v. verzinkte stalen boutjes, die na verloop van tijd vastroesten.
Henk

mvb

Re: van AV44pr 69 naar EEG15pr 67

Ongelezen bericht door mvb » 28 okt 2021, 16:40

Ja inderdaad was rvs beter geweest. Maar......het kunststof is al hard....😉😉
Goed insmeren met kopervet en het brommertje met droog weer gebruiken....komt het vast goed.

Plaats reactie