Richtprijs herspuiten AV50L

Bruno
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 jun 2011, 23:07
Woonplaats: Linter - België
Locatie: Sint-Truiden; België

Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door Bruno » 29 aug 2022, 15:32

Wat is de richtprijs voor het herspuiten (natlakken) van onderdelen voor een AV50L?
Heb een offerte ontvangen, waarbij het zandstralen, aanbrengen corrosiebehandeling, bijwerken van oneffenheden en de lakwerken inbegrepen zijn. Totaal plaatje: € 2.200 :shock:

Hiervoor kan ik een auto laten lakken i.m.o., of zijn die prijzen immens gestegen de afgelopen tijd?

De te lakken onderdelen: kader, voorvork + zijpaneeltjes, actherbrug, behuizing koplamp, beenschilden, kettingbeschermers, achterspatbord, uitlaat (hittebestendig), kettingwiel op trapperas, steunpoot, gereedschapsvakje (mits luxe uitvoering) en enkele hele kleine beugels.

Er zijn natuurlijk wel dingen die zelf gedaan kunnen worden, zoals schuren en ontvetten e.d.
Maar dan nog garanderen ze me niet dat het spuitwerk ok zal zijn. Als er dan iets zou verkeerd lopen, kan ik de lakker niet verwijten.

Iemand een idee wat een "normale" prijs is voor dit soort werk?

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door brommerskieken » 29 aug 2022, 15:57

Nee een prijs kan ik je niet geven
Maar het zijn veel kleine onderdelen en die nemen een hoop tijd in beslag
En tegen woordig is 60 euro per uur gewoon

Gr Harold

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 dec 2018, 13:46
Woonplaats: castricum

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door wimv8 » 29 aug 2022, 16:19

Ik denk dat een mobylette voorbewerken/spuiten meer/evenveel werk is als een auto.
Maar 2200,- is natuurlijk veel voor een brommertje.

Zoek een hobbyspuiter.
Maar. Wel eentje die het echt kan! ;)


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door Lolle » 29 aug 2022, 20:00

Ik spuit zelf. Zit veel werk in de voorbereiding. Schuren, plamuren, eventueel erg ingekankerde delen stralen bij een vriend. Gaat voor ca 100 euro 2 k lak, grondverf enz op een 1 kleurige bromfiets. Is geen prof werk maar ben zelf tevreden. Als er een onderdeel niet goed is doe ik het gewoon nog eens. Spuiten met spuit op compressor is veel gemakkelijker en dekt veel beter dan spuitbussen maar dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door loe » 29 aug 2022, 21:11

Bij een beetje goed verfwinkeltje kun je alle kleuren laten mengen en zelfs in een spuitbus laten afvullen.
Maar de kant en klaar bussen van bv motip zijn ook super,
Wat Lolle zegt, gewoon zelf doen.
De meest gemaakte fout van mensen is dat ze de spuitbus te dicht op het object houden en dat ze in een x dekkend willen, dan krijg je zakkers, druipers, lopers,

Pollege
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 jun 2020, 05:23
Woonplaats: Geel

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door Pollege » 30 aug 2022, 06:12

Laten poedercoaten is een stuk goedkoper en kan in alle ral kleuren.

Gr Polle

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 dec 2018, 13:46
Woonplaats: castricum

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door wimv8 » 30 aug 2022, 08:58

Klopt, maar poedercoat kan je weer niet strakmaken.
Dus een deukje plamuren met kunststof vuller gaat niet lukken, dat moet met lassen/solderen/schuren.

Ik ben zelf wel altijd tevreden geweest met de poedercoat resultaten van de projecten die ik liet doen.
Wel wil ik altijd stralen en coaten in één gebouw/firma gedaan hebben.
Dit ivm snelle roestvoerming na stralen.

Als ik zelf ga spuiten laat ik ook altijd eerst stralen en dan direct in de 2k epoxyprimer spuiten aldaar.
Hij doet dat dan lekker dik, zodat je veel body hebt om mooi glad terug te schuren voor het spuiten.

Je kan daar echt niet tegenop schuren 8-)
Nog maar niet gesproken over de restjes oude lak die dan in alle hoekjes en kiertjes achterblijven.
En waar soms bij spuiten dan direct de verse lak gaat craqueleren :shock: en dan her en der nog een siliconen putje :mrgreen:
Brrr. Haha.

Maar, een echte purist laar zijn te spuiten delen niet stralen maar chemisch ontlakken.
Ik doe dat niet(= ook duur)


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door mobydilz » 30 aug 2022, 09:29

Voor die 2200 euro heb je natuurlijk goed werk. Zelf kun je het niet zo denk ik.
Maar old school als ik ben; schuren met watervast, intens borstelen met de boormachine waarvoor je een
reeks verschillende grote en kleine borstels moet aanschaffen dan kun je best net resultaat krijgen. Meteen na
het borstelen menie aanbrengen. Op groot plaatwerk bij voorkeur spuiten, maar zeker buisframes kun je
heel netjes krijgen met een dik penseel. Aan gereedschap en verf ben je dan 300 euri kwijt denk ik.
De rest van de kosten is TIJD en geduld. Laklagen glad schuren met fijn watervast.
Met heel goed licht aflakken en controleren op zakkers.

Goed mondkapje tegen stof is een must!!

Als je niet genoeg tijd hebt moet je in de buidel tasten; (hoe groter de inflatie hoe dieper) en het laten doen.
succes gr jed

PS Moet het een rijbrommer worden of een museumstuk? rijbrommer bij vookeur poedercoaten museumstuk kan afgelakt

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door Lolle » 30 aug 2022, 09:33

Houd er rekening mee dat de vraag naar bromfietsen in originele lak groter is dan gerestaureerde. Alles wat je in spuitwerk stopt zul je dus nooit weer terug verdienen.

Gebruikersavatar
Marco
Berichten: 565
Lid geworden op: 31 dec 2010, 20:46
Woonplaats: Middle of nowhere

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door Marco » 30 aug 2022, 17:48

Wat is er mis met hammerrite 😬😬😬

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Richtprijs herspuiten AV50L

Ongelezen bericht door mobydilz » 31 aug 2022, 08:30

Heb mijn oude Gazelle al 2x in de Hammerite gezet. Goedkoop en redelijk stevig.
Klinkt flink in bij het drogen. Buitenkabelklemmen en boutjes moet je natrekken naarmate lak inklinkt.
Met Dik penseel netjes op te brengen en goed hamerslag effect. Dat laatste verhindert stralende hoogglans.
Kleurenkeuze is niet heel groot. De kleurstickers op de deksel zijn niet perfect representatief voor inhoud.
gr jed

Plaats reactie