Bougiedop G50

bruce
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:05
Locatie: Geraardsbergen (oost-vlaanderen)

Bougiedop G50

Ongelezen bericht door bruce » 07 mar 2012, 19:59

hey, ik heb een nieuwe bougiedop met bougie kapel gekocht van NGK maar die kabel past niet op de spoel, normaal moet je de kabel zo op een pinnetje draaien maar het is nog de originele spoel van die brommer en dat is met een ander systeem, hoe kan ik dit oplossen? Weet iemand waar en welke spoel ik kan kopen voor men mobylette? liefst een nieuwe ;)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Bougiedop G50

Ongelezen bericht door ruudk » 07 mar 2012, 23:31

Hoi Bruce,

Een G50 heeft een bobine onder de tank, meen ik. Even diep graven naar de jaren '80 toen ik ook een G50 had. Heb je de originele bougiekabel nog? Als het goed is, zit daar een kunststoffen klem/doorvoertule op die je er met enige kracht af kunt schuiven. Deze doorvoertule heeft een opstaand randje dat precies in de plastic schroefdop (die op het plastic schroefdraad van de bobine past) past. Die doorvoertule moet dan zo ver om je nieuwe bougiekabel geschoven worden (dit moet ook wat moeilijk gaan, net als bij je oude originele bougiekabel), dat de binnendraad (die je aan het uiteinde van de bougiekabel een klein stukje 'bloot' hebt gemaakt, binnen in de bobine stevig contact maakt. Dat de bougiekabel helemaal tot het einde naar binnen in de bobine wordt gedrukt dus.

Ben ik een beetje duidelijk?
Groet,
Ruud

bruce
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:05
Locatie: Geraardsbergen (oost-vlaanderen)

Re: Bougiedop G50

Ongelezen bericht door bruce » 08 mar 2012, 00:18

Ja dat is duidelijk maar dat klemmetje op die oude kabel gaat er niet meer af.
Mvg bruce

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Bougiedop G50

Ongelezen bericht door Franky » 08 mar 2012, 18:08

Even onder een warme kraan zodat het buitenste ding net even iets warmer is en daardoor uitzet?
Misschien helpt het :)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Bougiedop G50

Ongelezen bericht door ruudk » 08 mar 2012, 22:23

Nu je het zegt (dat het klemmetje er niet afgaat), weet ik inderdaad weer, dat dat best moeilijk ging, maar het kan wel. De kabel een beetje proberen rond te draaien in het klemmetje lukt misschien wel? En dan terwijl je de kabel ronddraait, het klemmetje een beetje opzijtrekken. En Franky's warmte maakt de boel ook soepeler.
Ruud

Plaats reactie