Vreemde Dellorto sha problemen

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Vreemde Dellorto sha problemen

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 03 sep 2014, 17:38

Beste Frank, als ik jouw Dellorto geschiedenis teruglees dan denk dat het het overwegen waard is een originele 12 mm Gurtner toe te passen. Groet, Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 03 sep 2014, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Vreemde Dellorto sha problemen

Ongelezen bericht door Franky » 03 sep 2014, 17:57

Dat raad ik ook iedereen aan na de ervaringen die ik met de Dellorto sha heb ;)
Ik zou het zelf zonde vinden om de Dellorto nu weg te doen. Ik heb er al zoveel tijd inzitten. En vergeet niet dat ik voor dit incident er al 1.5 jaar probleemloos mee rond reed. Hij deed en doet het nu weer goed :)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Vreemde Dellorto sha problemen

Ongelezen bericht door Franky » 10 sep 2014, 12:26

Ik heb weer te vroeg gejuigd. Ik vond mijn bougie toch nog iets te wit, dus ik heb vandaag een grotere sproeier er in gedaan. Dat dit nodig is al vreemd, want de sproeier die er in zat was 2 jaar lang wel de juiste. Maar goed, ik heb 2 maten groter erin gedaan. Uit testen in het verleden bleek dat deze sproeier te groot was.

Nou, ik heb me toch de choke hendel nodig om dit te laten rijden :shock: Jawel, ik heb een grotere sproeier geplaatst en een veel armer mengsel gekregen! :shock: Het mengsel varieerde ook enorm op verschillende toeren. Stationair heel goed, lage toeren choke nodig, dan even geen choke totdat midden toeren, dan weer choke gebruiken en langzaam choke verminderen tot topsnelheid en dan reed hij goed. Belachelijk! Er is iets mis in die carb waardoor er steeds iets veranderd waardoor afstellen onmogelijk is. Ik kan eigenlijk niet anders concluderen dat dit de vlotter is. De rest kan toch niet zomaar veranderen?

Hoe dan ook. Dit is de druppel die de emmer over doet lopen. Ik ga een topic openen met spoed gezocht. Tijd voor een Gurtner carb.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Vreemde Dellorto sha problemen

Ongelezen bericht door MobyJoost » 10 sep 2014, 14:15


Plaats reactie