Ontsteking av10 elektronisch.

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door joran » 09 jan 2015, 18:06

Goedenmiddag iedereen.
Vandaag van polle een groot pakket ontvangen, een av10 motor met elektronische ontsteking. Deze gaat straks onder de sp93 om de eerste sp93gt te vormen :D . Maar nu heb ik geen idee hoe de elektronische ontsteking op een av10 motor werkt. Heeft iemand hier een handig schema van of een stappenplan om deze aan te sluiten en werkend te maken? Het heeft voorlopig geen haast want eerst moet het hele motorblok opnieuw opgebouwd worden, maar het zou wel fijn zijn want dan kan ik alvast opzoek naar onderdelen.
joran

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 09 jan 2015, 21:02

Kan je een foto maken? Want ik heb ook een elektronische mbk ontsteking maar weet niet of het dezelfde is.
Vaak kan je als je de draadjes volgt de boel al vrij snel aansluiten.

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door joran » 09 jan 2015, 21:30

hierbij de foto's. Ik heb i.i.g. drie spoelen en het lijkt of er een mist. Er komen drie draden uit en dat is alles.
joran
https://www.dropbox.com/sh/1uscnfop9dgx ... K3Txa?dl=0

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door Franky » 09 jan 2015, 22:12

Is dit een elektronische ontsteking? Als het er een is, dan wel eentje met contactpunten, of niet soms? Ik zie ze duidelijk zitten.

Ik herken de ontsteking wel. Volgens mij heb ik er hier ook een. Ik heb echter nog niet de tijd gehad om er maar iets mee te doen :( Ik heb hem zelfs nog niet eens losgehaald.

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door joran » 09 jan 2015, 22:15

Volgens polle waren het spoelen voor elektronische ontsteking. Maar idd er zit een contactpunt. Dus vandaar dat ik voor een raadsel sta. Vooral omdat er drie spoelen zijn en niet twee, ontsteking en verlichting.
joran

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Ontsteking av10 elektronisch.

Ongelezen bericht door Franky » 09 jan 2015, 22:27

Bij de "gewone" AV7 ontsteking heb je ook 3 spoel versie. Verlichting, ontsteking, knipperlicht. Dit zou ook zoiets kunnen zijn.
Ik heb een contre piston blok (99z achtig) met zo'n ontsteking. Dit blok kwam onder een 45km/h karretje uit. Het is mij verder ook een raadsel

Als iemand weet op wat voor een model dit standaard was, zouden we uit moeten kunnen vogelen met documentatie.

Plaats reactie