solderen aan carb

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

solderen aan carb

Ongelezen bericht door henksleuteld » 18 jun 2015, 21:40

beste heren. ik ben bezig om n AR 2 8.7 weer werkend te krijgen. echter, onder het buisje waar de benzineslang op gaat zit een gaatje waar volgens mij n pennetje ingeperst hoort te zitten, dit is weg. hoe kan ik dit het beste dichtmaken ? misschien een koperen pennetje erin tikken wat niet te strak zit, en dan een bolleke tin erop solderen. of hecht dat niet een het carb-materiaal ? de verstuiver is press-fit. is die eruit te halen om eens goed na te kijken ? het verticale kanaaltje is al open, maar er zitten toch ook nog horizontale ? kan iemand me opweg helpen. groet henk.

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 jun 2015, 21:53

Vermoedelijk kun je de verstuiver losschroeven met een pijpsleuteltje no 7. Je kunt het zien vanuit de ruimte waar de gasschuif heen en weer gaat. Vwb solderen heb ik onvoldoende kennis, zal niet eenvoudig zijn. Vermoedelijk moet je kijken in het producten gamma van Henkel of Bison - let uiteraard op hechtkracht en benzinebestendigheid.

Overigens is wellicht een andere goede gebruikte carburateur een optie. Mijn ervaring is dat doorklooien met een carburateur die zijn beste tijd gehad heeft, een continue bron van ergernis is.

Succes, Joop

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door henksleuteld » 18 jun 2015, 22:13

bedankt joop. ik ga het in ieder geval proberen. maar ik kijk op div bromfietsbeurzen ook nog naar een andere 8.7 het is alleen moelijk om een goede te vinden, meestal mankeert er wel een en ander aan en moet je toch aan de gang. je kunt er niet inkijken als je er een vind, altijd maar afwachten hoe de echte staat is. het klopt toch wel van die horizontale kanaaltjes in de verstuiver ? groet

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 jun 2015, 22:16

Haal de verstuiver er maar uit en met een leesbril zie je de miniccuul kleine gaatjes.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door AGB » 18 jun 2015, 22:53

Met een goede loctite kun je wel wat vast zetten en met een brander maak je het weer los

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door henksleuteld » 19 jun 2015, 23:02

bedankt joop en AGB. ik ga ermee aan de gang. voor dat gaatje onder het benzineslang-buisje zat ik ook al te denken aan een heel klein parkertje met loctite voor afdichting. groet henk.

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door henksleuteld » 21 jun 2015, 20:35

ik ben er mee aan de gang geweest. pijpsleuteltje 7 ging niet, die draaide vrij om de verstuiver heen. pijpje 6 gepakt en iets ruimer gevijld, en die paste redelijk om de verstuiver. toen ik probeerde te draaien brak er een stukje van het hoekje van het platte kantje af en schoot pijpsleuteltje door. wat nu. van onderaf met een rond vijltje en hamer zachtjes tikken en hij schoof eruit met niet teveel weerstand, mooi. dwarse kanaaltje opengemaakt en teruggeplaatst en terug erin getikt tot de aanslag, mooi het vlakke kantje naar voren. verstuiver was niks aan te zien door het tikken. dus dit is ook een manier hoe het kan. groet henk.

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 jun 2015, 20:44

Prima Henk, dan heb je ander type 8.7 mm dan ik voor ogen had ( AR2 87/525 ).

En rijdt hij nu beter ?

Gr. Joop

GROENEKAN
Berichten: 3767
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 jun 2015, 20:45

Prima Henk. Dan heb je een ander type dan ik voor ogen had ( de AR2 87 /525.

En rijdt hij nu beter ?

Gr. Joop

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: solderen aan carb

Ongelezen bericht door henksleuteld » 22 jun 2015, 22:17

beste Joop. hij rijd nog helemaal niet, want dit carbje [ AR 2 8.7 679 ] wil ik proberen op een blokje AV 42 S dat ik heb gemonteerd op een steun. een soort proefopstelling, met een benzine-infuus erboven. maar eerst moet ik ook nog dat gaatje dichtmaken onder het benzineslang-tuutje. volgens mij zit daar normaal een stiftje ingeperst, maar dat is weg. ik heb wat mini-schroefjes van uurwerken, en een die goed past schroef ik erin met lock-bond. klusje voor morgenavond. groet henk.

Plaats reactie