Pagina 1 van 1

carwi carburateur

Geplaatst: 24 okt 2015, 17:26
door mobyletjan
Is dit een carburateur die er op hoort te zitten, de mobylette loopt er prima op.
Als dit geen goede is wat hoort er dan op

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 24 okt 2015, 20:30
door Lolle
Dat hangt af van het type mobylette. kan dus wel.

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 24 okt 2015, 20:35
door peterl
Deze is geschikt voor een jaren 50 model\met koppeling. ongeveer 1954

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 08:29
door mobyletjan
De carburateur zit op een AV42 hier van weet ik het bouwjaar niet

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 09:35
door ruudk
Deze is geschikt voor een jaren 50 model\met koppeling. ongeveer 1954
Ook op enkele modellen zonder koppeling werd de Carwi toegepast (S1,S2 1954 en 1955), dan is het stationair-schroefje zover uitgedraaid dat 'ie uitvalt zonder gas geven. Ik heb de Carwi ook nog eens op een Utilitair (AV32) gezien, maar daarvan weet niet zeker of dat origineel was (heb hierover geen documentatie). Carwi hoort van origine in elk geval niet bij het AV42-blok. Klopt het trouwens dat je een S3-frame hebt met AV42-blok? Dan hoort de Carwi misschien nog wel bij het frame! Er is waarschijnlijk alleen een ander motorblok onder het frame gezet en de Carwi is behouden.
Groeten,
Ruud

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 11:09
door mobyletjan
Dit is de kaptein waar wij het over hebben

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 15:30
door Harrie
S3-1955 en dat klopt dus.
Harrie

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 15:33
door ruudk
Bedankt voor het nemen van de foto's!
Ik kan maar moeilijk bedenken welk model dit is.
Bij het zadel en het achterlichtje zou ik denken S1, maar de S1 heeft een minder diep achterspatbord.
Ook heeft de S1 een goudkleurig framenummer en goudkleurigM-logo tussen de framestangen, maar zulk detail kan ik hier niet ontwaren.
En natuurlijk heeft de S1 geen koppeling, maar het motorblok lijkt me sowieso niet origineel. En ook heeft de S1 geen voorvering… maar ook die kan er misschien nog later opgezet zijn?
Ook twijfel ik aan de bandenmaat, lijkt eerder 24 x 2 dan 25 x 2. Het is ook geen S14A, want die heeft weer doorgetrokken motorschermen, een Dedus-achterlicht en een afstelboutje in de decompresseurkabel boven de decompresseur.
Ook de S1A heeft meen ik doorgetrokken motorschermen…
Blijft voor mij over de AV31 of AV33... Dan moeten het toch 25 x 2 banden zijn...
Wie brengt het verlossende antwoord?
Ruud

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 25 okt 2015, 15:36
door ruudk
S3-1955 Klopt dus
De S3 heeft doorgetrokken motorschermen (daarmee bedoel ik doorgetrokken tot over de kettingen), een ander zadel en ook een andere koplamp en stuur, en natuurlijk nog het bolle bankje voor op het frame…
Het frame is volgens mij van een AV31 of 33, die twee kan ik nooit uit elkaar houden. En dan eentje van midden jaren vijftig (achterlampje werd in ieder geval van 1952-1955 toegepast, misschien nog wel langer).
In ieder geval denk ik dus wel dat de Carwi bij het frame hoort.
Ruud

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 08:39
door mobyletjan
Banden maat is 25 x 2
Waar kan ik banden kopen voor de maat 24 x 2 en 25 x 2 ?

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 10:47
door Harrie
Harrie schreef:S3-1955 en dat klopt dus.
Harrie

Helaas een iets te snelle reactie van mij.
Het is een samengestelde brommer van een jonge motor en een oud frame zoals Ruud terecht opmerkt.
Het frame is er eentje van voor 1956 vanwege de banden en standaard.
De verende voorvork wijst op S3/S2 De tank is weer S1.
Het framenummer moet uitsluitsel brengen of het S of AV is.
Wat is het framenummer?

Harrie

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 11:22
door mobyletjan
Het frame nummer is 130880
Heb je ook antwoord op mijn 2 de vraag waar ik banden kan kopen maat 24 x ? en 25 x 2

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 16:02
door Harrie
Dit framenummer hoort bij 1955.
Gezien de koppeling, de spatborden en de verende voorvork zou ik deze brommer betitelen als een S3, maar hij heeft geen bolle Kaptein-tank.
Die tank is typisch voor S2 en S3. Eigenlijk zou je er een bolle tank op moeten zetten. Ik heb een dergelijke tank met kraan en bevestigingsbeugel nog wel liggen en neem die mee naar Heerhugowaard.
Banden en velgen kan je kopen bij Pebro-wheels in Meijel tel. 077-4663542.
Harrie

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 21:55
door ruudk
Hoi,
Toch duiden motorschermen, zadel, jasbeschermers, koplamp, stuurbevestiging en tankje niet op S3. Bevestigingsnok voor een bolle tank voor (bovenop de twee dunne framestangen) ontbreekt ook op het frame op de foto.
S3 heeft echt lange motorschermen, jasbeschermers uit 1 stuk die passen bij de doorgetrokken motorschermen, grote koplamp met schakelaar op het stuur, stuurbevestiging met asymmetrische (omkeerbare) stropen en een bevestigingsnok voor een bol bankje voor. Ook ken ik S3 alleen met het verchroomde Reina slot en niet met het zwarte HaHa of Eton-slot zoals op deze foto.
Volgens mij is het een AV3 in de uitvoering Luxe. Staat ook in een van de ingescande folders door MobyJet (Kaptein 1954, model Luxe) onder topic Folders en Posters.
Groeten,
Ruud

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 30 okt 2015, 23:04
door Harrie
De AV3 uit 1954 met verende voorvork: dat zou ook nog kunnen.
Hoe dan ook het is een leuk samenraapsel; dus je kunt eigenlijk niet spreken van een S1, S3 of AV3.
Het is aan de eigenaar om te bepalen welke kant hij uit wil.
Groet,
Harrie

Re: carwi carburateur

Geplaatst: 31 okt 2015, 01:39
door peterl
Het is ook mogelijk dat het motorblok omgeruild is. Er zijn in de vijftiger jaren veel ombouwsets geleverd.