Verzuipt/ Valt in put

Messine
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:31

Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Messine » 04 jan 2016, 19:41

Hallo ik heb een mbk club
ik heb deze wat opgedaan en motorisch wat aangepast. Ik zat eerst met een airsal 70 cc 17mm dellorto carbu en sportluchtfilter en een giannelli uitlaat, maar omdat deze 70cc toch wat te snel ging heb ik een doppler 50 cc gestoken. Heb dan nieuwe bougie gestoken en beginnen zoeken naar de juiste sproeier voor de afstelling van mijn carbu. Dit leverd nu toch wel wat problemen op. Hij draait perfect in rolantie maar eenmaal ik vertrek, na de eerste 5km/u valt hij in een enorme put of verzuipt hij, hij zou uitvallen. Ik versta mij er helemaal niet aan. Ik heb met stuk of 15 hoofdsproeiers geprobeerd. Nu zit er een sproeier 78 in deze werkt best tot nu toe, bougiekleur is niet koffiebruin maar heb er ook nog niet echt mee kunnen rijden de kleur schommeld tussen zilver en donker grijs. Maar krijg de put niet weg zo kan ik er ook niet mee rijden is redelijk extreem. Misschien hebben er enkele van jullie dit probleem ooit al eens voorgehad.

Dus ter verduidelijking mijn setup: doppler 50cc, giannelli uitlaat, dellorto 17mm carb met 78 sproeier, sportluchtfilter
de ontsteking is onlangs nog perfect gezet en er zit een nieuwe bougie op een 7

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1862
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door mobydilz » 04 jan 2016, 20:26

Hallo Messine, of misschien liever bonjour?

Controleer je compressie en de afdichting langs de krukas (vilebrequin).
Verder is het belangrijk je ontsteking te controleren 2.5 mm voor bdp, point mort haute

Zit er niet teveel olie in je benzine?

Mocht je franstalig zijn wallon, dan kun je ook terecht op forum tobeconline of forum motobecane club de france.

succes md

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door AGB » 04 jan 2016, 21:52

Interessant allmaal ik wil mijn eeg ook wel wat harder laten lopen,

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door MobyJoost » 05 jan 2016, 00:03

Heren, Messine heeft het over een Mobylette met AV10 motor. 2,5mm lijkt me erg vroeg. Ik zou 1,5mm proberen, maar ik denk, dat Messine dat wel weet. En die 7 bougie (NGK?) lijkt me de juiste. En tja, de AV10 motor is hier in Holland nooit verkocht, dus er is niet veel ervaring mee. Ik neem aan, dat je een Dell'Orto PHBG gebruikt. Als je Engels goed genoeg is, is dit episteltje van Dell'Orto zelf goed leesvoer. Als de bougie zilver of donkergrijs is, lijkt het me toch te schraal. Wat gebeurd er, als je groter gaat dan sproeier 78? Heb je dan hetzelfde effect na vijf kilomteter?
En heren, alsjeblieft, als je iemand verwijst naar een site, stop er de link bij, dat scheelt een hoop zoeken.
Forum Tobeconline: http://forum.tobeconline.fr/index.php
Maar misschien vindt je hier wat meer gerichte kennis: http://www.mobcustom.com/forum/

Messine
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:31

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Messine » 05 jan 2016, 19:53

mobydilz schreef:Hallo Messine, of misschien liever bonjour?

Controleer je compressie en de afdichting langs de krukas (vilebrequin).
Verder is het belangrijk je ontsteking te controleren 2.5 mm voor bdp, point mort haute

Zit er niet teveel olie in je benzine?

Mocht je franstalig zijn wallon, dan kun je ook terecht op forum tobeconline of forum motobecane club de france.

succes md
de ontsteking heeft iemand vorig week perfect gezet een oud mbk verdeler dus die weet wel hoe hij moet staan dus daar ben ik gerust in.
Maar zou inderdaad wel kunnen dat er teveel olie in mijn benzine zit. Zal hem eens laten leeglopen en verse 2takt maken ervoor. 2% is voldoende normaal
Dus teveel olie zou kunnen een oorzaak zijn? en het type maakt niet veel uit zeker half synthetisch of volledig synthetisch, toch niet naar de prestaties toe ?

Messine
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2016, 19:31

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Messine » 05 jan 2016, 19:58

MobyJoost schreef:Heren, Messine heeft het over een Mobylette met AV10 motor. 2,5mm lijkt me erg vroeg. Ik zou 1,5mm proberen, maar ik denk, dat Messine dat wel weet. En die 7 bougie (NGK?) lijkt me de juiste. En tja, de AV10 motor is hier in Holland nooit verkocht, dus er is niet veel ervaring mee. Ik neem aan, dat je een Dell'Orto PHBG gebruikt. Als je Engels goed genoeg is, is dit episteltje van Dell'Orto zelf goed leesvoer. Als de bougie zilver of donkergrijs is, lijkt het me toch te schraal. Wat gebeurd er, als je groter gaat dan sproeier 78? Heb je dan hetzelfde effect na vijf kilomteter?
En heren, alsjeblieft, als je iemand verwijst naar een site, stop er de link bij, dat scheelt een hoop zoeken.
Forum Tobeconline: http://forum.tobeconline.fr/index.php
Maar misschien vindt je hier wat meer gerichte kennis: http://www.mobcustom.com/forum/
is idd een av10 motor.
bougie is ngk 7 en carbu Dell'Orto PHBG.
Als ik groter ga dan 78 is het helemaal omzeep draait gewoon mooi in rollantie maar kan zelf niet vertrekken verzuipt direct bougie was zelf al wat nat na 5 min te laten draaien heb dit voor gehad met sproeier 80. Vind het allemaal heel bizar, heb eerlijkgezegd nog nooit zoveel problemen gehad bij het afstellen en zeker niet dit probleem.
Heb er nog geen 5 km mee gereden om eens te testen en te kijken wat de bougiekleur daarachter is want mijn cilinder is totaal nog niet gerodeerd misschien 1 km mee gereden, ben een beetje bang om een vastloper te hebben want het voelt niet zo gezond aan als ik er mee in min straat rijd

Bedankt voor de sites maar mijn frans is niet bepaald goed ...
Laatst gewijzigd door Messine op 05 jan 2016, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Polle » 05 jan 2016, 20:02

Is het een av10 motor met contactpuntjes of elektronisch ?
Anders eens terug afstellen.
Zuigt misschien ergens valse lucht aan.

Gr Polle

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Mobygek » 05 jan 2016, 23:43

Messine schreef:Hallo ik heb een mbk club
ik heb deze wat opgedaan en motorisch wat aangepast. Ik zat eerst met een airsal 70 cc 17mm dellorto carbu en sportluchtfilter en een giannelli uitlaat, maar omdat deze 70cc toch wat te snel ging heb ik een doppler 50 cc gestoken. Heb dan nieuwe bougie gestoken en beginnen zoeken naar de juiste sproeier voor de afstelling van mijn carbu. Dit leverd nu toch wel wat problemen op. Hij draait perfect in rolantie maar eenmaal ik vertrek, na de eerste 5km/u valt hij in een enorme put of verzuipt hij, hij zou uitvallen. Ik versta mij er helemaal niet aan. Ik heb met stuk of 15 hoofdsproeiers geprobeerd. Nu zit er een sproeier 78 in deze werkt best tot nu toe, bougiekleur is niet koffiebruin maar heb er ook nog niet echt mee kunnen rijden de kleur schommeld tussen zilver en donker grijs. Maar krijg de put niet weg zo kan ik er ook niet mee rijden is redelijk extreem. Misschien hebben er enkele van jullie dit probleem ooit al eens voorgehad.

Dus ter verduidelijking mijn setup: doppler 50cc, giannelli uitlaat, dellorto 17mm carb met 78 sproeier, sportluchtfilter
de ontsteking is onlangs nog perfect gezet en er zit een nieuwe bougie op een 7
Zonde zonde, als je deze set up te snel vindt gaan, waarom begrens je je dan de gasschuif niet zodat deze niet geheel opent.
Je kan ook je doorstroming uitlaat aanpassen.
Goed ,je heb deze weg gekozen, Kun je ook je gasnaald-stand aanpassen? zet hem lager en kijk of dat resultaat geeft.
Ben benieuwd.

vrgr gerard

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door loe » 06 jan 2016, 00:19

volgens my moet je eerst maar es de originele sproeier van de 17 mm dellortho,terug doen,en dan proberen zonder luchtfilter, de originele filter ,en daarna de originele filter met resrictie,bv een stuk tape eroverheen,dan merk je gelyk het verschil?zit er ook niet een luchtsproeier dan op de sha?

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door loe » 06 jan 2016, 00:22

de eeg harder laten lopen is makkelyk,AEG,gewoon een grotere carb er onder hangen

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door AGB » 06 jan 2016, 09:31

Zal eens kijken wat er nu onder zit

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Franky » 06 jan 2016, 11:37

Ik weet niets van AV10 motoren. Maar ik plaats toch even een ander gedachtegang hier. Is een 17mm niet veel te groot voor een 50cc? Moet je niet gewoon kleiner gaan qua carb? Of is dit normaal voor een AV10?

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door loe » 06 jan 2016, 12:55

zou je welles gelyk in kunnen hebben franky,misschien krygt de 50 cc teveel voor zn kiezen,50 cc is namelyk niet veel meer als 49,9 cc,?

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door Mobygek » 06 jan 2016, 14:00

Franky schreef:Ik weet niets van AV10 motoren. Maar ik plaats toch even een ander gedachtegang hier. Is een 17mm niet veel te groot voor een 50cc? Moet je niet gewoon kleiner gaan qua carb? Of is dit normaal voor een AV10?
Ik heb ze wel gezien met een 22 mm carburateur met een 50cc, maar ja dat was geen mobylette .
Misschien heb je wel gelijk hoor Franky, een 15mm kan het ook prima doen.
Ik denk dat het beste is, als de rest verder goed is, ik herhaal, de rest is verder goed: de gehele 17mm carburateur terug zetten in zijn basisafstelling.
Dus de juiste sproeier(s), naald etc. en vandaar uit gaan testen.

vrgr gerard

GROENEKAN
Berichten: 3766
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 jan 2016, 14:58

Mijn ervaring is ook dat een te grote carburateur averechts werkt. Hou het origineel ( 12 mm ? ) of een klein beetje groter, dus 13 of 14 mm.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Verzuipt/ Valt in put

Ongelezen bericht door MobyJoost » 06 jan 2016, 19:06

Er zit een Doppler cylinder op. Die kan wel wat meer aan, dan een miezerige 17mm.

Plaats reactie