Pagina 1 van 1

lang inlaatspruitstuk/kort inlaatspruitstuk

Geplaatst: 11 jul 2011, 17:02
door Dingiedong
Goedenmiddag,


Kan iemand me vertellen waarom de AV50L (met de carburateur op zij) een lang inlaatspruitstuk heeft ipv een korte zoals bij de meeste AV7 motoren?
Ik zou zelf zelf zeggen hoe korter hoe beter...
De motor levert ondanks goede afstelling (ontsteking op tijd compressie goed externe condensator) en schone uitlaat ect ect weinig trekkracht onderin de toeren en reageert traag op het gas/neemt slecht gas op.Bougiekleur is goed.

Probleem is het optrekken....zonder meetrappen kom je bijna niet van de plek af.Bromfiets haalt verder gewoon de 40/45 als het niet te hard waait.
Door knieproblemen is het meetrappen niet meer te doen.

Groeten,

Martin

Re: lang inlaatspruitstuk/kort inlaatspruitstuk

Geplaatst: 11 jul 2011, 17:24
door Franky
Lengte van het spruitstuk maakt nou ook weer niet zoveel uit. Er is zelfs een theorie die zegt dat een langer spruitstuk beter is omdat je dan een beter menging krijgt tussen benzine en lucht. Niet dat 2-takten daar problemen mee hebben ofzo.
Langer spruitstuk geeft in theorie een tragere gasreactie. Maar wederom heb je daar als 2-takt echt geen last van. Verschil merk je echt niet.

Als je bromfiets niet van zijn plek komt, kan dat diverse oorzaken hebben. Zoals bijvoorbeeld een slechte koppeling.

Re: lang inlaatspruitstuk/kort inlaatspruitstuk

Geplaatst: 11 jul 2011, 18:16
door Dingiedong
Hallo Franky,

Ik wil namelijk een Franse cilinder erop zetten.De originele heeft zijn beste tijd wel gehad.
Als het niet zoveel uitmaakt monteer ik het originele lange spruitstuk met standaard Gurnter carburateur.

Groeten,

Martin