Pagina 1 van 1

carburator AV7 motor

Geplaatst: 24 okt 2017, 19:16
door wbtuning
Beste forumleden,

Heeft iemand de ervaring bij het plaatsen van een carburator met aangepaste inlaatpijp van het type SHA15/15 van dell'orto op een AV7 motor?

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 24 okt 2017, 19:22
door Franky
Ja, Dat heb ik. Wat is je vraag?
Afbeelding
Foto van mijn AV50

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 24 okt 2017, 19:35
door wbtuning
Ik heb de carburator geplaatst bij iemand en die zegt me dat de brommer sneller optrekt maar waarschijnlijk de topsnelheid niet haalt. Zou dit kunnen kloppen?
Mvg Wouter

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 24 okt 2017, 19:48
door Franky
Als je de carb verkeerd afstelt wel ja :P Anders niet. Tenzij je iets anders fout hebt gedaan. Welke dempingskap zit erop bij jou?
Op een origineel AV7 blokje zoals bij mij gaat deze carb niet sneller dan de 12mm Gurtner. Je mag dan ook dezelfde topsnelheid verwachten als bij de 12mm Gurtner.

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 08:17
door Mobygek
Ik ben bezig om een 16mm SHA met een goed passend spruitstuk te plaatsen.
Wel ga ik met mijn kennis de flow aanpassen op het 62 cc cilindertje.
kan mij niet voorstellen dat een 15 mm bij jouw Franky geen invloed heeft dan de 12 mm.
dan moet er iets aan de hand zijn lijkt mij.
Kan mij wel voorstellen dat de trek-kracht gelijk /iets beter is i.v.m. tragere gasstroom, zeg maar het op gang komen van, maar eindsnelheid niet.
Wat voor dempingskap/luchtfilter zit er bij jouw op en waarom?, lawaai misschien.

vrgr gerard

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 08:22
door Franky
Kennelijk is bij mijn motorblok de 12mm gurtner niet limiterend geweest voor de topsnelheid. De motor is kennelijk ergens ander begrenst. Ik zou zeggen spoelpoorten en uitlaat. Het spruitstuk is een stuk groter dan de inlaat van de cilinder :mrgreen:
Ik merk geen verschil in trekkracht tussen Gurtner en SHA. Dit is sowieso moeilijk te voelen natuurlijk. Uitermate subjectief allemaal.

Ik rij inderdaad niet met de standaard kap op de SHA. Die is idioot luid! Ik rij met een stillere kap die je gewoon kan kopen. Helaas zorgt deze stillere kap ervoor dat je carb niet meer werkt waardoor ik de stillere kap ook weer aangepast heb. De lucht ingang van de stille kap was te ver afgeknepen waardoor de carb niet meer werkte.

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 08:30
door Mobygek
Franky schreef:Kennelijk is bij mijn motorblok de 12mm gurtner niet limiterend geweest voor de topsnelheid. De motor is kennelijk ergens ander begrenst. Ik zou zeggen spoelpoorten en uitlaat. Het spruitstuk is een stuk groter dan de inlaat van de cilinder :mrgreen:
Ik merk geen verschil in trekkracht tussen Gurtner en SHA. Dit is sowieso moeilijk te voelen natuurlijk. Uitermate subjectief allemaal.

Ik rij inderdaad niet met de standaard kap op de Gurtner. Die is idioot luid! Ik rij met een stillere kap die je gewoon kan kopen. Helaas zorgt deze stillere kap ervoor dat je carb niet meer werkt waardoor ik de stillere kap ook weer aangepast heb. De lucht ingang van de stille kap was te ver afgeknepen waardoor de carb niet meer werkte.
je bedoelt voor de SHA 15mm? Franky..Tja als de inlaat al kleiner is dan het spruitstuk komt het nooit tot zijn recht natuurlijk.
Weerstand in je gasstroom.

vrgr gerard

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 08:43
door Franky
Ehh sorry. Inderdaad SHA ;)
Ik heb geen foto's. Dit zal ik wel gebouwd hebben voordat ik een digitale camera had :P

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 18:45
door wbtuning
bij deze die ik geplaatst heb zit de originele luchtfilter nog geplaatst, houd idd. meer lawaai maar dat moet kunnen ;-)

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 25 okt 2017, 19:29
door paulmz
Wat is nou eigenlijk die naam WBtuning waard?
Je vragen moeten voor een tuner toch gesneden koek zijn.

Paul

Re: carburator AV7 motor

Geplaatst: 28 okt 2017, 14:14
door wbtuning
Die naam komt nog uit vorig verleden toen ik bezig was met boosters en toestanden, moderner materiaal.