Blok av50
Blok av50
Onlangs een Mobylette gekocht die ik momenteel aan t reanimeren ben.
Blijkt een av50 frame te zijn met een (voor mij) onbekend blokje derop. Waarschijnlijk van een EEG of een av40. Het past allemaal net niet...
Dus ik zoek een blok dat past bij t frame!
Alvast bedankt voor de reactie
Sjors
Blijkt een av50 frame te zijn met een (voor mij) onbekend blokje derop. Waarschijnlijk van een EEG of een av40. Het past allemaal net niet...
Dus ik zoek een blok dat past bij t frame!
Alvast bedankt voor de reactie
Sjors
Re: Blok av50
Zou toch moeten passen.allemaal av 7 blokjes..mischien ben je met een cilinderkop voor av50 frame al klaar
Re: Blok av50
Staan op mp twee av50 blokjes te koop
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Blok av50
Dat wat Loe zegt. Graag verduidelijking van wat niet past, liefst met foto.
Re: Blok av50
Zoals ik al zei ik ben geen kenner maar ik zie dat de veer waarmee t blok vastzit, erg scheef zit. Kreeg t kapotte silent block maar met moeite vervangen. Daarnaast past er bijna geen carburateur tussen. Er zat een 10mm bing op...
Hierbij wat foto’s.
Hierbij wat foto’s.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Blok av50
Het boutje in het onderste silentlager zit er bij mij ook gruwelijk scheef in. Dat is origineel zo. Ik heb dit nooit begrepen. Ik heb dan ook in de beugel van 1 van de twee gaten een sleufgat gemaakt zodat de bout er wel recht in zit.
Verder heb je een verkeerde cilinder erop zitten. De kop is de goede maar sluit qua uiterlijk overduidelijk niet aan op de cilinder.
De locatie van de bobine is creatief. Daar hoort hij niet.
Verder zie ik zo direct niets geks.
Wat past er nog meer niet? Alles zou met deze setup gewoon moeten passen.
Verder heb je een verkeerde cilinder erop zitten. De kop is de goede maar sluit qua uiterlijk overduidelijk niet aan op de cilinder.
De locatie van de bobine is creatief. Daar hoort hij niet.
Verder zie ik zo direct niets geks.
Wat past er nog meer niet? Alles zou met deze setup gewoon moeten passen.
Re: Blok av50
Franky bedankt voor je reactie! Begrijp ik t goed dat t vervangen van de cilinder zou helpen? En welke zou je adviseren?
Ik heb via leertouwer een gurtner av2-12 en een carburateur voor een av10 liggen. Beide passen niet in de ruimte die ik nu heb tussen blok en frame. Daarbij past de av2-12 niet goed op t spruitstuk. Maatvoering van de vulbus matcht niet.
Ik heb via leertouwer een gurtner av2-12 en een carburateur voor een av10 liggen. Beide passen niet in de ruimte die ik nu heb tussen blok en frame. Daarbij past de av2-12 niet goed op t spruitstuk. Maatvoering van de vulbus matcht niet.
Re: Blok av50
Het spruitstuk is ook niet het juiste. Het is te lang.
- Franky
- Berichten: 6207
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Blok av50
Ik denk niet dat de cilinder zal helpen. Het ziet er gewoon beter uit
Ik heb geen ervaring met moderne cilinders. Daar mag iemand anders op reageren.
Joost heeft gelijk, ik was het spruitstuk vergeten. Die is inderdaad niet correct.
Kan je eens wat foto's plaatsen van je carburateurs?
Ik heb geen ervaring met moderne cilinders. Daar mag iemand anders op reageren.
Joost heeft gelijk, ik was het spruitstuk vergeten. Die is inderdaad niet correct.
Kan je eens wat foto's plaatsen van je carburateurs?
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Blok av50
Heb je een carburateur met platte achterkant of met een driehoek?
De platte achterkant is voor een spruitstuk met een bocht, waarbij de carburateur dus aan de 'zijkant' zit (waar nu de bobine zit). De driehoek is voor direct achter het blok.
Wellicht heb je dus gewoon een ander luchtfilterhuis nodig ipv een ander blok
De platte achterkant is voor een spruitstuk met een bocht, waarbij de carburateur dus aan de 'zijkant' zit (waar nu de bobine zit). De driehoek is voor direct achter het blok.
Wellicht heb je dus gewoon een ander luchtfilterhuis nodig ipv een ander blok
Re: Blok av50
moby ziet er op de foto goed uit is wel de moeite waart om aandacht aan te geven,
Re: Blok av50
Ha dank voor de snelle reacties!
Spruitstuk dus niet de juiste, enig idee wat of welke ik zou moeten hebben? Zou deze passen en matchen met de gurtner en een ander filterhuis?
http://winkel.born2brom.nl/index.php?op ... gory_id=87
Moby verdient zeker wat tlc daar ben ik mee bezig
Hier wat foto’s van carbs.
Spruitstuk dus niet de juiste, enig idee wat of welke ik zou moeten hebben? Zou deze passen en matchen met de gurtner en een ander filterhuis?
http://winkel.born2brom.nl/index.php?op ... gory_id=87
Moby verdient zeker wat tlc daar ben ik mee bezig
Hier wat foto’s van carbs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Blok av50
De plek van de bobine is zowiezo niet handig.die ruimte heb je nodig om de carb in en uit te nemen.via andere kant kan ook wel maar moet je steeds de snaar lossen en zit het vliegwiel nog steeds in de weg
Re: Blok av50
@Loe ja mee eens, dacht dat ziet er mooier uit. Bobine schroef ik netjes terug waar ie zat. Ik denk dat een korter spruitstuk wel gaat werken, past die gurtner waarschijnlijk gewoon wel. Alleen de vraag is of t spruitstuk 15-19 wat ik als link stuurde wel de juiste is voor op deze cilinder? Vulbusje vd gurtner is namelijk al 19 mm...
Re: Blok av50
De bobine ongeveer ,15 cm naar achteren plaatsen.dan werkt t wel.ik vind de bobine onder de tank ook niet mooi..spruitstuk kan ik niks zinnigs over zeggen...of toch...dit is een 15 mm spruitstuk .niet de goede maat voor jou..als je de 12 mm niet kunt vinden.dan nam ik deze.maar dan moet wel de kunststof bus uit de gurtner
Re: Blok av50
Ja, alleen dan is de opening van carb te ruim. Heb dan eigenlijk iets anders nodig om m te vullen
Re: Blok av50
Eerst weten wat je gaat kopen..dan een oproepje doen voor passend spruitstuk
Re: Blok av50
De tweede carburateur is een AR1 13 (denk ik, kan ook een 12 zijn, staat op de vlotterkamer), voor een AV10 motor, die hele andere karakteristiek heeft, dan de AV7 motor. Het zal niet zo goed werken.
Re: Blok av50
Ok Joost bedankt! Die gaat dus terug.
@loe ik heb de gurtner met een vulbusje van 19mm. Tenzij er een groter vulbusje is voor de gurtner, zoek ik een spruitstuk waar dat vulbusje op past.
Heb al verscheidende sites afgezocht maar los van born2brom is t lastig vinden zoon spruitstuk..
@loe ik heb de gurtner met een vulbusje van 19mm. Tenzij er een groter vulbusje is voor de gurtner, zoek ik een spruitstuk waar dat vulbusje op past.
Heb al verscheidende sites afgezocht maar los van born2brom is t lastig vinden zoon spruitstuk..
Re: Blok av50
Inmiddels het spruitstuk (zie link in eerdere post) gemonteerd. Wel stuk bij moeten slijpen om t passend te maken. Je ziet ook dat ie niet lekker aansluit. Zie de foto. Carburateur past nu wel goed en t motortje loopt er ok op. Allleen power is ver te zoeken, komt heel langzaam op gang en de top ligt ergens rond de 25-30 denk ik...
Kan t een versleten koppeling zijn?
Nog tips hoe ik men set-up kan modificeren zodat t beter en iets pittiger loopt allemaal?
Kan t een versleten koppeling zijn?
Nog tips hoe ik men set-up kan modificeren zodat t beter en iets pittiger loopt allemaal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Blok av50
Staat je timing van de ontsteking goed?
Re: Blok av50
Op de beurs in Heerhugowaard zullen ze er ongetwijfeld wel zijn. Daar ligt zoveel en ook voor mij steeds weer een verrassing.Sjors schreef: ↑14 okt 2018, 19:28Ok Joost bedankt! Die gaat dus terug.
@loe ik heb de gurtner met een vulbusje van 19mm. Tenzij er een groter vulbusje is voor de gurtner, zoek ik een spruitstuk waar dat vulbusje op past.
Heb al verscheidende sites afgezocht maar los van born2brom is t lastig vinden zoon spruitstuk..
Henk
Re: Blok av50
Timing staat volgens mij goed, afgesteld op 2-2,5 mm niet super nauwkeurig, precisiegereedschap heb ik helaas niet. Maar als t niet goed zou staan, zou starten moeilijk gaan en zou ie meer stotteren toch, 4-takten? Hij loopt netjes stationair.
Zie wel dat de bougie-top zwart/droog is...
Henk dat is goeie tip ja, in november is die zag ik.
Zie wel dat de bougie-top zwart/droog is...
Henk dat is goeie tip ja, in november is die zag ik.
Re: Blok av50
4 takten en bougie kleur heeft met benzine hoeveelheid te maken. Ontstekingsment heeft heel veel invloed op koppel en kracht. Starten hoeft geen probleem te zijn. Alles juist afstellen Is wel degelijk belangrijk. Heb je goede compressie?Sjors schreef: ↑21 okt 2018, 17:53Timing staat volgens mij goed, afgesteld op 2-2,5 mm niet super nauwkeurig, precisiegereedschap heb ik helaas niet. Maar als t niet goed zou staan, zou starten moeilijk gaan en zou ie meer stotteren toch, 4-takten? Hij loopt netjes stationair.
Zie wel dat de bougie-top zwart/droog is...
Henk dat is goeie tip ja, in november is die zag ik.
Re: Blok av50
Ok, dan zou t toch ontsteking kunnen zijn. Compressie is goed ja. Carb is gloednieuw, standaard sproeier, geloof 56.
Ik heb de puntjes gecheckt, die zien er naar mijn idee goed uit, afstand is ook correct. Dan zou alleen t tijdstip verkeerd moeten staan..
Hoe weet ik dit? te laat is minder vermogen?
Ik heb de puntjes gecheckt, die zien er naar mijn idee goed uit, afstand is ook correct. Dan zou alleen t tijdstip verkeerd moeten staan..
Hoe weet ik dit? te laat is minder vermogen?