interne voedingsspoel

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Polle » 17 mar 2019, 17:21

Beste leden
Vorige week de knal groene interne voedingsspoel thuis gekregen van Born to brom
Toch maar proberen er moet toch iemand het doen , kost net geen 39€
Vandaag geplaatst op de derny , past perfect en een jaap van een vonk
Starten en rijden volgende week een lange rit proberen.
De afwerking en pasvorm zijn perfect ook met de afstelring er op
Ik laat weten wat het geeft na een lange rit heeft wel een uur staan draaien op stationair zonder een dipje

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door MobyJoost » 17 mar 2019, 20:03

Goeie info, Polle.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Lolle » 17 mar 2019, 22:33

past niet op de modellen vanvoor 1960 denk? deze spoelen hebben een andere gaten in de weekijzeren kern.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Polle » 18 mar 2019, 07:22

Hallo Lolle

Ik heb hem in een EEG blokje geplaatst en inderdaad ik vrees dat deze hiervoor niet passen

Gr Polle

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door PantinNL » 18 mar 2019, 11:52

Hallo Polle,
leuk experiment en ik ben benieuwd hoe goed die spoelen zijn. Als het recent gewikkelde spoelen zijn dan zou dat moeten kunnen functioneren; vroeger reden we daarmee ook lange afstanden. Van de andere kant is Motobecane niet voor niks overgegaan op externe bobine en is ook de externe condensator populair. Voor mensen die originaliteit het belangrijkste vinden is dit wellicht een mooie aanvulling. We hebben gelukkig de keuze uit diverse mogelijkheden en dat betekent maar 1 ding: onze moby's blijven lekker rijden! 8-)
Henk

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 mar 2019, 14:02

Deze spoelen komen vermoedelijk uit China. Maar daar kunnen prima spullen vandaan komen. Kost iets meer maar 100 % goede spoelen maakt Arris Kramer uit Maartensdijk, speciaal voor de liefhebbers van de originele constructie. Grt, Joop

Kees61
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2016, 22:38
Woonplaats: Heerlen Nederland
Contacteer:

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Kees61 » 18 mar 2019, 18:42

Als de nieuwe spoelen dezelfde kwaliteit vooruitgang hebben als de lijntrafo's van TV's, lees: betere kwaliteit van de isolatie materialen, dan zit het wel goed met de nieuwe spoelen.

groetjes,
-=Kees=-

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Polle » 18 mar 2019, 22:31

De afwerking is prima nu afwachten wat de levensduur betreft.

Gr Polle

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Polle » 01 apr 2019, 20:50

Vandaag een ritje van 23km gereden met de Derny en de interne ontsteking werkt prima.
Enkel mijn kont doet pijn zonder vering en fietszadel

Gr Polle

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Lolle » 27 jun 2020, 20:01

Hallo Polle en anderen
Wat is tot dusver de ervaring met de groene born2brom spoelen? Op de facebook pagina lees ik diverse problemen. Bij sommige is het staartje dat in het veertje steekt miet afgewerkt maar steekt hier nog een stuk koperdraad uit. Vandaag zag ik één langskomen waar het gehele staartje was afgebroken. Ook zijn er die ze slecht vinden werken maar er zijn ook personen die er geen probleem mee hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door Polle » 27 jun 2020, 20:10

Ik vind ze prima werken tot nu toe geen probleem.
Het koperen draadje is te lang maar beter te lang dan te kort.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 jun 2020, 21:38

Ze zijn, waarschijnlijk, niet allemaal goed en worden, misschien, ook door mensen fout gemonteerd, waardoor ze kapot gaan. Pfff, wie zal het zeggen? niemand weet, waar en door welk bedrijf ze gemaakt worden, dus weet ook niemand, eigenlijk, iets over de kwaliteit en betrouwbaarheid, van elk individueel exemplaar. Behalve Polle, die weet, hoe dingen te monteren en misschien een hele goeie had.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 jun 2020, 21:47

Klopt Joost. Maar we weten bij zeer vele producten niet door wie en waar gemaakt. En onderdelen worden ook vaak toegeleverd zodat de fabrikant alleen maar assembleert. Vaak hanteert de fabrikant wel strenge eigen normen, zeker bij gerenommeerde producenten.
Ook het land van herkomst biedt weinig houvast. In alle landen ter wereld worden kwaliteitsproducten en rommel gefabriceerd.

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: interne voedingsspoel

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 aug 2020, 12:12

Hallo allemaal,
Mooi dat voor de liefhebber een nieuwe gewikkelde interne spoel beschikbaar is.
Ik heb in mijn jeugd er ook mee gereden en sommige tochten waren erg pittig. Dat waren natuurlijk relatief jonge spoelen.
Zelf zal ik deze spoelen niet toepassen, want ik ben momenteel erg tevreden over mijn eigen systeem.
Vanwege de erg grote vraag in het voorjaar/zomer was mijn voorraad componenten nagenoeg uitgeput.
Goed nieuws: mijn voorraad onderdelen heb ik inmiddels mooi aangevuld met het oog op de beurs in Heerhugowaard en enkele lopende projecten. Kortom het setje is voorlopig weer direct beschikbaar. Mocht je bezig zijn met een project: neem het dan op voorraad. Het vreet geen brood en je grijpt straks niet mis.
Regelmatig wordt ik ook benaderd door mensen die alleen een paar losse componenten willen hebben. Dat kan wel onder voorwaarden.
Bij een complete set krijg je echter automatisch korting gegeven en krijg je garantie dat het werkt. Ik ga daar als hobbyist erg ver in.
Er zijn echter ook mensen, die zoveel mogelijk gebruik willen maken van hun oude en versleten onderdelen (bijv. ingebrande en scheve punten, oude condensator, oude bobine et cetera).
Duidelijk is dat ik dan geen garantie kan geven voor het gehele systeem en beperk tot een on-line advies.
Ik wens jullie in ieder geval in het najaar nog veel rijplezier toe.
Groet,
Henk van Kessel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie