Bijna maar niet helemaal....
Re: Bijna maar niet helemaal....
Inderdaad agb.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 16 jul 2018, 10:47
- Woonplaats: Millingen aan de Rijn
- Locatie: Millingen aan de Rijn, Pays Bas
Re: Bijna maar niet helemaal....
Pakking bij de vlotter vervangen omdat die naar beneden was gezakt .....
Dat klinkt erg vreemd. Een vlotter moet ten allen tijde drijven. Pakking is, als de vlotter het goed doet (drijven èn afsluiten) eigenlijk niet eens nodig (wel bij het zeefgedeelte ervoor trouwens als het een Gürtner carb betreft). Dus: 1. Drijft de vlotter goed en zit er geen benzine IN de vlotter (schudden)? 2. Sluit hij de aanvoer af in de vlotterkamer deksel (mag niet overlopen, zelfs met benzinekraan open). 3. Draai de bougie er uit als hij niet start. Nat? Dan is het een vlotter gerelateerd probleem of te lang/veel gechoket. Even volgas en zonder te choken uiteraard rondtrappen om cilinderruimte (en soms zelfs het carter er onder) weer droog te krijgen (zonder bougie) maakt alles weer droog. Ook met de bougie erin kun je zo flink rondtrappend of duwend een verzopen motor weer droog krijgen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Gerard
Dat klinkt erg vreemd. Een vlotter moet ten allen tijde drijven. Pakking is, als de vlotter het goed doet (drijven èn afsluiten) eigenlijk niet eens nodig (wel bij het zeefgedeelte ervoor trouwens als het een Gürtner carb betreft). Dus: 1. Drijft de vlotter goed en zit er geen benzine IN de vlotter (schudden)? 2. Sluit hij de aanvoer af in de vlotterkamer deksel (mag niet overlopen, zelfs met benzinekraan open). 3. Draai de bougie er uit als hij niet start. Nat? Dan is het een vlotter gerelateerd probleem of te lang/veel gechoket. Even volgas en zonder te choken uiteraard rondtrappen om cilinderruimte (en soms zelfs het carter er onder) weer droog te krijgen (zonder bougie) maakt alles weer droog. Ook met de bougie erin kun je zo flink rondtrappend of duwend een verzopen motor weer droog krijgen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Gerard