Sproeier modificatie
Re: Sproeier modificatie
Het luchtfiltertje is ook aangepakt en ademt nu beter .
Echt goed merkbaar doordat het motortje goed reageerd op de gas hendel.
Maakt wel iets meer lawaai .das wel jammer.maar nog steeds acceptabel .ik wil ook geen belachelyke lawaaimachine met van die open powerfilters.
Echt goed merkbaar doordat het motortje goed reageerd op de gas hendel.
Maakt wel iets meer lawaai .das wel jammer.maar nog steeds acceptabel .ik wil ook geen belachelyke lawaaimachine met van die open powerfilters.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Sproeier modificatie
Loe is dit niet iets voor jou?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Sproeier modificatie
Yess ...helemaal te gek ...
Re: Sproeier modificatie
Lucht inlaat 2.0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Sproeier modificatie
Hoe heb je die gemaakt? Leuk hoor!
Ik heb mij altijd afgevraagd of zo'n kelk geluidsdempend kan zijn in het geval van een inlaat. Mijn scooter had op een groot luchtfilter ook zo'n kelk zitten.
Ik heb mij altijd afgevraagd of zo'n kelk geluidsdempend kan zijn in het geval van een inlaat. Mijn scooter had op een groot luchtfilter ook zo'n kelk zitten.
Re: Sproeier modificatie
Die kelk is niet geluids dempend .tis een trompetvorm .
Dus blerd er op los .
De kelk is presies zo lang dat hy in de luchtfilterkap past .
Het is gemaakt van een stuk pvc electrabuis .
Met een verfafbrander fohn.warm gemaakt en dan met de achterkant van een priem in dit geval.daar zit een dikke bol op als hand vat .
De andere kant die op t stukje carb komt .nog simpeler .
Weer het stukje buis warm maken en erover schuiven.
Goed aandrukken als het afkoeld.
Zit echt super knelvast.
De inlaatkelk van de carb is ook verbeterd .de afschuining is iets ruimer gemaakt zodat de rand van 1 mm dik nu superscherp is en niet de flow in de aanzuigkelk verstoord.
Met de dremel ook de betreffende delen van de carb helemaal spiegelglad gepolyst.
De hele venturi voor en achterkant.
En het schuine inlaatgedeelte van de gasschuif spiegel glad .
Damm wat een verschil in power nu .
Dus blerd er op los .
De kelk is presies zo lang dat hy in de luchtfilterkap past .
Het is gemaakt van een stuk pvc electrabuis .
Met een verfafbrander fohn.warm gemaakt en dan met de achterkant van een priem in dit geval.daar zit een dikke bol op als hand vat .
De andere kant die op t stukje carb komt .nog simpeler .
Weer het stukje buis warm maken en erover schuiven.
Goed aandrukken als het afkoeld.
Zit echt super knelvast.
De inlaatkelk van de carb is ook verbeterd .de afschuining is iets ruimer gemaakt zodat de rand van 1 mm dik nu superscherp is en niet de flow in de aanzuigkelk verstoord.
Met de dremel ook de betreffende delen van de carb helemaal spiegelglad gepolyst.
De hele venturi voor en achterkant.
En het schuine inlaatgedeelte van de gasschuif spiegel glad .
Damm wat een verschil in power nu .
Re: Sproeier modificatie
Met meer geluid ga je ook harder toch?
Re: Sproeier modificatie
Zeker weten .
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Sproeier modificatie
Mooi effect is dat hè. Dat probleem had ik ook toen ik een stillere inlaatdemper ontwikkeld had. Ik had toen ook minder vermogen vond ik. Slechte response, lage acceleratie etc etc. Na een aantal test tegen een helling bleek het allemaal onzin te zijn. Het vermogen was hetzelfde gebleven.
Je gevoel is snel beïnvloed. Meten is weten.
Je gevoel is snel beïnvloed. Meten is weten.
-
- Berichten: 2000
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Sproeier modificatie
Ik loop al een tijdje rond met het idee een dyno tester te maken voor Moby’s. Frank is dat niet iets voor ons?Franky schreef: ↑15 mei 2020, 16:55Mooi effect is dat hè. Dat probleem had ik ook toen ik een stillere inlaatdemper ontwikkeld had. Ik had toen ook minder vermogen vond ik. Slechte response, lage acceleratie etc etc. Na een aantal test tegen een helling bleek het allemaal onzin te zijn. Het vermogen was hetzelfde gebleven.
Je gevoel is snel beïnvloed. Meten is weten.
- Franky
- Berichten: 6196
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Sproeier modificatie
Natuurlijk buurman
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst wat anders op mijn verlanglijstje heb staan. Ik speel al lange tijd met de gedachte om een opstelling te maken waarbij ik de volledige mobylette onsteking + vliegwiel rond kan laten draaien met een elektromotor. Dit vergt echter een elektro/servo motor die tot 6000 toeren gaat en een mobylette krukas die gewoon een lange as is zonder iets er aan. Anders wordt je gek van de trillingen. Dit alles ter meerdere glorie van het kunnen doen van elektrische metingen aan een draaiend motorblok om zo wat electronica te ontwerpen voor op mijn bromfiets.
Dit gaat meerdere honderden euro's kosten vermoed ik en daarom zal dit nooit gaan gebeuren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst wat anders op mijn verlanglijstje heb staan. Ik speel al lange tijd met de gedachte om een opstelling te maken waarbij ik de volledige mobylette onsteking + vliegwiel rond kan laten draaien met een elektromotor. Dit vergt echter een elektro/servo motor die tot 6000 toeren gaat en een mobylette krukas die gewoon een lange as is zonder iets er aan. Anders wordt je gek van de trillingen. Dit alles ter meerdere glorie van het kunnen doen van elektrische metingen aan een draaiend motorblok om zo wat electronica te ontwerpen voor op mijn bromfiets.
Dit gaat meerdere honderden euro's kosten vermoed ik en daarom zal dit nooit gaan gebeuren
Re: Sproeier modificatie
Kost een paar centen maar dan kun je direct los. https://www.roteg.nl/testbankzelfbouwki ... -1520.htmlJanmobyEvert schreef: ↑15 mei 2020, 18:26Ik loop al een tijdje rond met het idee een dyno tester te maken voor Moby’s. Frank is dat niet iets voor ons?