Afstelling Gurtner carburateur tegen het 4-takten.

m.vandervet
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 mei 2011, 16:50

Afstelling Gurtner carburateur tegen het 4-takten.

Ongelezen bericht door m.vandervet » 29 mei 2020, 02:53

Hierbij bevestig ik het effect van de verschuiving van de vlotternaald t.b.v het tegengaan van het 4-takten. Mijn originele Gurtner AR 2/12 mm carburateur met op dat moment sproeiermaat 24 trekt onderin beter op dan sproeiermaat 22. Echter eenmaal op snelheid ging de AV7 4-takten met sproeiermaat 24. De bovenkant van de vlotternaald was digitaal gemeten met de schuifmaat 13,3 mm. De vlotter is van kunststof en met enige weerstand verschuifbaar. De vlotternaald uiteindelijk voorzichtig verschoven naar 14 mm. Gemeten vanaf de bovenkant van de vlotter. En bovenop de vlotter 2 kleine messingringetjes. De Gurtner AR 2/12 mm met sproeiermaat 24 zit nu net niet tegen het 4-takten aan. De afstelling luistert heel nauw en heeft zeker invloed.

Zie de bron. viewtopic.php?t=1331

Viertakten komt door een overschot aan brandstof in het hoge toerengebied 3/4 gas tot 1/1 . Maar als de carburateur grondig gereinigd is en ook de mengbuis met de kleine luchtgaatjes kontroleer dan eens de vlotterhoogte , want alle andere afstellingen zijn hiervan afhankelijk. Sommige vlotter kan je verschuiven (wit kunststof) naar beneden armer mengsel , naar boven rijker mengsel.
Ik vermoed dat hij naar beneden moet , doe dit eens 2 mm en ga 5 km proefrijden.Viertakt hij nog dan vlotter weer 2 mm naar beneden . Viertakt hij niet meer dan met kleine messingringetjes de vlotter verzwaren om het brandstof niveau te verhogen.
succes er mee.

Plaats reactie