Nwe 12mm Gurtner
Geplaatst: 25 aug 2020, 20:24
Voorafgaand aan de rit van afgelopen zaterdag wel proef gereden,maar niet of nauwelijks hoeven te stoppen.
Wat was het probleem van afgelopen weekend dan?
De EEG ging nauwelijks van stilstand weg,naar mijn idee stond hij in het ondergebied veel te rijk en vanaf half toerental liep hij perfect zelfs 52 km/u gemeten op de Gps ook ging hij steeds slechter starten.
Met de rit was het klimmen hopeloos als het toerental terug liep.
Misschien hebben sommigen zich verbaasd dat ik af en toe op bepaalde plekken nogal grof overstak maar dat was puur om de toeren er in te houden.
Ik maakte gebruik van een nwe originele Gurtner 12 mm met 52 sproeier(had eerder 50 geprobeerd maar dan kwam hij wat te kort)
Zondagmiddag thuis gekomen de 12 met spruitstuk eraf gehaald en een oude 10 mm met spruitstuk gemonteerd waarmee hij beter maar niet perfect liep.
Van nijd een nwe 10mm originele bij B2b besteld,vanmiddag ontvangen 50 sproeier er in en gelijk goed lopen.
Heb vervolgens de 12 uit elkaar gehaald en wat raar is,is dat de verstuiver een plat kantje heeft voor de positionering maar de carburateur niet, ik kan de verstuiver er op elke stand in zetten en ook ontbreekt een zaagsnede in de verstuiver.
Mijn vraag is het ontbreken van het platte kantje in de carburateur normaal en zoniet waar moeten de gaatjes naar toe wijzen.
Zou een en ander het verschil in mengsel met laag en hoog toerental kunnen verklaren?
Paul
Wat was het probleem van afgelopen weekend dan?
De EEG ging nauwelijks van stilstand weg,naar mijn idee stond hij in het ondergebied veel te rijk en vanaf half toerental liep hij perfect zelfs 52 km/u gemeten op de Gps ook ging hij steeds slechter starten.
Met de rit was het klimmen hopeloos als het toerental terug liep.
Misschien hebben sommigen zich verbaasd dat ik af en toe op bepaalde plekken nogal grof overstak maar dat was puur om de toeren er in te houden.
Ik maakte gebruik van een nwe originele Gurtner 12 mm met 52 sproeier(had eerder 50 geprobeerd maar dan kwam hij wat te kort)
Zondagmiddag thuis gekomen de 12 met spruitstuk eraf gehaald en een oude 10 mm met spruitstuk gemonteerd waarmee hij beter maar niet perfect liep.
Van nijd een nwe 10mm originele bij B2b besteld,vanmiddag ontvangen 50 sproeier er in en gelijk goed lopen.
Heb vervolgens de 12 uit elkaar gehaald en wat raar is,is dat de verstuiver een plat kantje heeft voor de positionering maar de carburateur niet, ik kan de verstuiver er op elke stand in zetten en ook ontbreekt een zaagsnede in de verstuiver.
Mijn vraag is het ontbreken van het platte kantje in de carburateur normaal en zoniet waar moeten de gaatjes naar toe wijzen.
Zou een en ander het verschil in mengsel met laag en hoog toerental kunnen verklaren?
Paul