4 takten

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: 4 takten

Ongelezen bericht door henksleuteld » 27 sep 2020, 21:17

Toch werd en wordt deze manier met de ringetjes blijkbaar met goed resultaat toegepast. Staat in het onderwerp afstelling Gurtner carburateur tegen het 4-takten, [29 mei 2020]. Met verwijzing naar de bron, Peter L [bericht van 27 aug 2012].
Ik redeneerde ook dat het doel was het brandstof niveau wat te verlagen door het lager afstellen vd vlotter. Waarom zou je dan de vlotter weer verzwaren zodat het niveau weer stijgt. Ik begrijp niet hoe het effect op het 4 takten zo wordt beinvloed, dat was de vraag. Maar ik ben wel benieuwd. Groet Henk.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: 4 takten

Ongelezen bericht door Franky » 28 sep 2020, 17:40

Om 4-takten op te lossen vind ik dit ook een heel raar idee. Geloof er weinig van dat dit werkt.
De vlotter lager stellen werkt daar wel voor.

henksleuteld
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 mei 2015, 16:13

Re: 4 takten

Ongelezen bericht door henksleuteld » 15 nov 2020, 23:33

12 sept dit onderwerp begonnen.
Het 4 takten verhelpen is helemaal gelukt en heb ik nu wel onder de knie. In dit geval had het veel te maken met de vlotterafstelling. Er zat een koperen vlotter in met 12 mm naald onder de vlotter.
Zoals Peter L eens op het forum heeft gezet een grafiekje gemaakt om alles na te kunnen kijken zoals vlotterhoogte, maat sproeier, welke bougie, kleur vd bougie, en resultaat, en 1 ding tegelijk veranderen. Toen met een plastic vlotter aan het proberen geweest van 9 mm tot 7 mm naald onder de vlotter. Eind van het verhaal, nu 7,5 mm naald met sproeier 18.5 en zo loopt tie heel mooi door. Mooi stationair en geen 4 takten. Een enkele keer n paar 4 takt slagen, n bewegingkje met het gas en hij loopt weer mooi 2 takt, maar dat mag. Ik ben er zo tevreden mee. Het is zo'n smalle bakkelieten AR 8.7 525 L, maar het zal bij elke carburateur wel anders zijn. Wel leuk om te doen.
Bedankt allen voor de reacties, groet Henk.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: 4 takten

Ongelezen bericht door loe » 16 nov 2020, 00:23

Mooi dat 't gelukt is.
En dank voor de feedback, hier leren wy ook weer van

Plaats reactie