Mogelijk verzopen motor

Guitarman0512
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 sep 2020, 19:34
Woonplaats: Amersfoort

Mogelijk verzopen motor

Ongelezen bericht door Guitarman0512 » 31 okt 2020, 20:48

Uit de uitlaat van mijn mobylette av42 eeg lekt een vloeistof die verdacht veel naar benzine ruikt. Er is ook iets geks aan de hand, met de benzinekraan open doet hij niks en met de benzinekraan dicht draait hij af en toe een of twee keer. Ik ben bang dat ik hem dus heb verzopen. Stel dit is het geval, wat kan ik hier het beste aan doen. Maar als dit niet het geval is, zou het dan misschien aan de ontstekingsspoel kunnen liggen? De condensator heb ik namelijk al een keer geprobeerd te vervangen en de afstelling van de punten is correct(heb ik drie keer nagekeken). Er is wel een vonk. Hij is gek genoeg soms lastig en soms makkelijk handmatig rond te draaien. Eerlijk gezegd begin ik een beetje wanhopig te raken, want elke keer als ik iets probeer lijkt hij alleen maar meer moeite te krijgen met lopen. Dit is de eerste verbrandingsmotor waar ik ooit aan gesleuteld heb dus alle hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Mogelijk verzopen motor

Ongelezen bericht door Franky » 31 okt 2020, 21:00

In dat geval kan je het beste een keer langs gaan bij een forumlid met ervaring. Dit zal je een zet in de goede richting geven. ;)
De rede waarom ik dit zeg is omdat dit hoogst waarschijnlijk niet 1 probleem is maar meerdere. Het is moeilijk via tekst op een forum hulp te bieden bij complexere problemen.

Guitarman0512
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 sep 2020, 19:34
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mogelijk verzopen motor

Ongelezen bericht door Guitarman0512 » 31 okt 2020, 21:15

Kent u toevallig iemand in de buurt van Amersfoort?

ADK
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jun 2019, 22:26
Woonplaats: Langbroek

Re: Mogelijk verzopen motor

Ongelezen bericht door ADK » 31 okt 2020, 21:19

Goeiedag, wil er wel een keer naar kijken, mocht het niet lukken, heb ook vrijwel alle onderdelen liggen voor av7.
ik woon in Langbroek redelijk in de buurt dus, stuur maar PB mocht je interesse hebben.
Gr ADK.

loe
Berichten: 2640
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Mogelijk verzopen motor

Ongelezen bericht door loe » 31 okt 2020, 21:35

Waarschijnlijk mega verzopen.
Bougie droog blazen met compressor en er handmatig indraaien. Of ff goed warm stoken met gasbrandertje.
Of op de accuboor proberen te starten
Of op de niet goede manier door 'm op de bok te zetten en fietsen.
Of door ouderwets aanrennen.
Zet de benzine kraan uit.
Niet choken.
En de carburateur vol gas opendraaien.
Hierdoor komt er meer lucht dan benzine binnen.
En hopelyk de overtollige benzine eruit geblazen wordt
Als hy niet start. Bougie er weer uit. Als hy nat is. Procédé herhalen.

Plaats reactie