carburateur schoongemaakt

brommertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2018, 20:15
Woonplaats: Nieuwegein Nederland

carburateur schoongemaakt

Ongelezen bericht door brommertje » 04 nov 2021, 11:30

Goedendag,

Ik heb twee EEG's een eerste type en een laatste.

De jongste liep niet stationair : dus carburateur schoonmaken. Hij was inderdaad erg vies. Nu loopt hij goed stationair, maar gaat bij vol gas viertakten. Dus de kleinste sproeier die ik in mijn collectie (stuk of 15, ook een zakje met vijf nieuwe (volgens mij van HvK)) kon vinden erin gezet. Hij doet het minder, maar nog steeds. Het is een Gurtner AR2-8,7. Zijn de verstuivers die in deze AR2 carburateurs, in de vele jaren dat ze gebruikt zijn, steeds dezelfde gebleven ? Of is dat ook wel verschillend geweest ???
Ik vind dat hij een beetje naar adem hapt.
Het is mijn voornemen het vlotterniveau naar beneden te brengen. Met dezelfde carburateur (maar vies) liep hij vol gas beter.
Ook ontsteking checken, maar die is met het schoonmaken van de carburateur niet veranderd. En ook een andere bougie proberen. Misschien dat die wel door het vette mengsel heen vonkt. Eerst maar de vlotter proberen.

De oudste EEG gaat op een AR2-8,7 als een malle : 55 km zonder viertakten. Hapt niet naar adem, gaat gewoon lekker voluit. (Maar loopt stationair moeilijker, en start slechter. En heeft -dacht ik- een grotere sproeier.)
Met groet, Auke

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: carburateur schoongemaakt

Ongelezen bericht door loe » 04 nov 2021, 16:52

Je hebt de vieze carbu schoon gemaakt.
En daarom heb je betere doorstroming van benzine.

Probeer de carbu van beiden brommers eens te wisselen.
Maar eerst zou je de sproeier van de goedlopende kunnen wisselen.

Is het filtergaasje brandschoon?

Plaats reactie