brommer wil maar niet starten

Ronaldo
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2019, 21:39
Woonplaats: BLADEL

brommer wil maar niet starten

Ongelezen bericht door Ronaldo » 28 nov 2021, 14:51

Beste,

mijn mobylette vonkt prima maar wil maar niet starten, carburateur schoongemaakt etc. maar motor slaat niet aan. Wat kan er nog aan de hand zijn? groeten Ronald

Gebruikersavatar
Arlina
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2021, 00:51
Woonplaats: Valkenswaard

Re: brommer wil maar niet starten

Ongelezen bericht door Arlina » 28 nov 2021, 15:04

Het kan voorkomen dat een oude bougie vonkt in de open lucht, maar niet onder druk.
Probeer een nieuwe bougie, probeer te starten, en zie daarna de toestand van de bougie.
Kijk ook of de lichthoogte van je punten goed is, en of de ontsteking op tijd staat.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: brommer wil maar niet starten

Ongelezen bericht door loe » 28 nov 2021, 15:20

Een stoot remreiniger in het bougiegat.
Als die dan ff aanslaat. Is de ontsteking ok.
Maar de benzine aanvoer de verdachte

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: brommer wil maar niet starten

Ongelezen bericht door PantinNL » 28 nov 2021, 16:13

Ronaldo schreef:
28 nov 2021, 14:51
Beste,

mijn mobylette vonkt prima maar wil maar niet starten, carburateur schoongemaakt etc. maar motor slaat niet aan. Wat kan er nog aan de hand zijn? groeten Ronald
Bij een bougie met de punten zowat tegen elkaar in open lucht wil dat vonken meestal wel lukken. Het zegt dus helemaal niks.
Hoeveel mm vonk maximaal is er in open lucht? Houd de kabel eens richting cilinderkop! Dat moet minstens 6mm zijn; 10mm is altijd mijn streven.
Blijft de vonk onder de 6 mm, dan controleer of de onderbrekerpunten niet geoxideerd zijn; evt. polijsten met waterproofschuurpapier 600 - 1000.

Verder is het van belang bij deze Kaptein AV50 dat de bobine en condensator goed zijn.
Uiteraard moet de ontsteking wel op het juiste moment plaatsvinden. 2mm voor BDP.
Henk

Meer weten? Bestudeer dan de handleiding van mij eens:
http://www.pantin.nl/publications/handl ... 2015_5.pdf

Plaats reactie