Motor loopt niet goed stationair
Motor loopt niet goed stationair
Ik loop nog steeds te klooien met de afstelling van de carburateur van de zwarte mobylette.
Motor loopt opzich prima maar alleen met de choke erbij.
En stationair loopt die alleen als je half gas geeft of als je een beetje speelt met de choke.
Je zou zeggen dan is de sproeier te klein maar met een grotere loopt die alleen maar beroerder en veel te rijk.
Het is een standaard 50cc cilinder en er zit een originele 12mm gurtner carburateur op met 210 sproeier.
En de uitlaat is brandschoon.
En de carburateur is al meerdere malen in een ultrasoon badje geweest en doorgeblazen.
Ook die kleine gaat in de sproeier buis zijn mooi schoon
Blokje heb ik laatst nog gereviseerd met nieuwe lagers,krukas,keerkringen en pakkingen.
Onder het rijden moet je steeds de choke er bij pakken en dan loopt die echt goed,ook op hogere toeren.
Heb ook al een andere bobine,bougie,bougiedop en een andere carburateur geprobeerd.
Maar steeds het zelfde probleem: blijft niet stationair lopen en valt uit zonder gas te geven of choke.
Iemand nog goede ideeen of tips?
Welke sproeier hoort er origineel in?
Motor loopt opzich prima maar alleen met de choke erbij.
En stationair loopt die alleen als je half gas geeft of als je een beetje speelt met de choke.
Je zou zeggen dan is de sproeier te klein maar met een grotere loopt die alleen maar beroerder en veel te rijk.
Het is een standaard 50cc cilinder en er zit een originele 12mm gurtner carburateur op met 210 sproeier.
En de uitlaat is brandschoon.
En de carburateur is al meerdere malen in een ultrasoon badje geweest en doorgeblazen.
Ook die kleine gaat in de sproeier buis zijn mooi schoon
Blokje heb ik laatst nog gereviseerd met nieuwe lagers,krukas,keerkringen en pakkingen.
Onder het rijden moet je steeds de choke er bij pakken en dan loopt die echt goed,ook op hogere toeren.
Heb ook al een andere bobine,bougie,bougiedop en een andere carburateur geprobeerd.
Maar steeds het zelfde probleem: blijft niet stationair lopen en valt uit zonder gas te geven of choke.
Iemand nog goede ideeen of tips?
Welke sproeier hoort er origineel in?
Re: Motor loopt niet goed stationair
Er zit een klein stationair gaatje aan de spruitstuk zijde.
Bereikbaar via een klein kruiskopschroefje.
Onderop de carbu.
Dat staat in verbinding met de kleine gaatjes van de stationair.
Dat hele kanaaltje of gaatje kan verstopt zijn.
Kun je wel testen met remreiniger.
Of een compressor.
Bereikbaar via een klein kruiskopschroefje.
Onderop de carbu.
Dat staat in verbinding met de kleine gaatjes van de stationair.
Dat hele kanaaltje of gaatje kan verstopt zijn.
Kun je wel testen met remreiniger.
Of een compressor.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Als die het met een andere carb ook doet, denk ik aan valse lucht.
Re: Motor loopt niet goed stationair
loe schreef: ↑07 jan 2022, 00:11Er zit een klein stationair gaatje aan de spruitstuk zijde.
Bereikbaar via een klein kruiskopschroefje.
Onderop de carbu.
Dat staat in verbinding met de kleine gaatjes van de stationair.
Dat hele kanaaltje of gaatje kan verstopt zijn.
Kun je wel testen met remreiniger.
Of een compressor.
Moet dan dat schroefje eruit?
Daar heb ik nog niks mee gedaan.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Via dat schroefje kun je een stoot lucht met de compressor geven.en een beetje remreiniger. Als je het via de sproeier kant doet, moet je iets zien dat uit het stationairgaatje gaatje spuit.
Ff je vinger op het gaatje dan blaast het kanaaltje wel schoon.
Wel de verstuiver buis verwijderen.
Je kunt via het schroefgat ook zien of het gaatje wel schoon is.
Carbus schoonmaken met zo'n trilbak is mooi.
Maar vervolgens moetten wel alle onderdelen er uit en alle kanalen doirgeblazen worden.
Anders hoopt het vuil zich nog op.
Een complete carb in een trilbak leggen.
Is gewoon half werk.
Ff je vinger op het gaatje dan blaast het kanaaltje wel schoon.
Wel de verstuiver buis verwijderen.
Je kunt via het schroefgat ook zien of het gaatje wel schoon is.
Carbus schoonmaken met zo'n trilbak is mooi.
Maar vervolgens moetten wel alle onderdelen er uit en alle kanalen doirgeblazen worden.
Anders hoopt het vuil zich nog op.
Een complete carb in een trilbak leggen.
Is gewoon half werk.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Misschien ook eens aandacht besteden aan de vlotterhoogte.
Paul
Paul
Re: Motor loopt niet goed stationair
Als de spoeier en stationairsproeier mooi zuiver zijn en alle gaatjes open zijn (zoals eerder geschreven moet je hem idd wel helemaal uit mekaar halen en zuiver blazen), moet je ook het kanaaltje eens controleren in het vlotterdeksel.
Waar de vlotterpunt in afsluit ook eens doorprikken met één draadje van een oude remkabel, het deksel goed laten weken in wasbenzine en krachtige doorblazen met perslucht. Ik heb al meegemaakt dat daar een verstopping zat en dus de bromfiets te weinig brandstof kreeg.
Waar de vlotterpunt in afsluit ook eens doorprikken met één draadje van een oude remkabel, het deksel goed laten weken in wasbenzine en krachtige doorblazen met perslucht. Ik heb al meegemaakt dat daar een verstopping zat en dus de bromfiets te weinig brandstof kreeg.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Alles op het schroefje na heb ik al uit elkaar gehaddirkvr schreef: ↑07 jan 2022, 14:43Als de spoeier en stationairsproeier mooi zuiver zijn en alle gaatjes open zijn (zoals eerder geschreven moet je hem idd wel helemaal uit mekaar halen en zuiver blazen), moet je ook het kanaaltje eens controleren in het vlotterdeksel.
Waar de vlotterpunt in afsluit ook eens doorprikken met één draadje van een oude remkabel, het deksel goed laten weken in wasbenzine en krachtige doorblazen met perslucht. Ik heb al meegemaakt dat daar een verstopping zat en dus de bromfiets te weinig brandstof kreeg.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Blijft hij met de choke ook goed draaien? Of valt hij dan na een tijdje toch stil?Marco schreef: ↑07 jan 2022, 16:15Alles op het schroefje na heb ik al uit elkaar gehaddirkvr schreef: ↑07 jan 2022, 14:43Als de spoeier en stationairsproeier mooi zuiver zijn en alle gaatjes open zijn (zoals eerder geschreven moet je hem idd wel helemaal uit mekaar halen en zuiver blazen), moet je ook het kanaaltje eens controleren in het vlotterdeksel.
Waar de vlotterpunt in afsluit ook eens doorprikken met één draadje van een oude remkabel, het deksel goed laten weken in wasbenzine en krachtige doorblazen met perslucht. Ik heb al meegemaakt dat daar een verstopping zat en dus de bromfiets te weinig brandstof kreeg.
Laat de benzinekraan voldoende benzine door?
Re: Motor loopt niet goed stationair
Benzinekraan is nieuw.
Als je beetje speelt met de choke of gas loopt die goed.
Als je beetje speelt met de choke of gas loopt die goed.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Zit hopelijk niet zo'n filter tussen die uit elkaar kan?
Paul
Paul
Re: Motor loopt niet goed stationair
Brandstoffilter in de toevoerleiding.
Paul
Paul
Re: Motor loopt niet goed stationair
Nee zit er niet meer tussen.
Allen het zeefje op de kraan en het filtertje in de carb.
Allen het zeefje op de kraan en het filtertje in de carb.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Ik heb een soort truukje.
Als je de Brom stationair laat draaien met de kraan dicht, en hij gaat hoger lopen, net voor die afslaat, is je hoofd sproeier veels te groot,.
En als je de moby wat schuin naar links of rechts houd en hij gaat dan harder lopen, bijvoorbeeld naar links, dan moet de vlotter iets omhoog waardoor het benzine niveau hoger komt. Naar rechts gekanteld moet de vlotter juist naar beneden.
Als je de Brom stationair laat draaien met de kraan dicht, en hij gaat hoger lopen, net voor die afslaat, is je hoofd sproeier veels te groot,.
En als je de moby wat schuin naar links of rechts houd en hij gaat dan harder lopen, bijvoorbeeld naar links, dan moet de vlotter iets omhoog waardoor het benzine niveau hoger komt. Naar rechts gekanteld moet de vlotter juist naar beneden.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Volgens mij had je met een andere carbu hetzelfde.. Dus ligt het niet aan de carb. Maar aan iets anders, valse lucht of wat dan ook.
Re: Motor loopt niet goed stationair
Heb je de decompressie klep al gecontroleerd op lekkage? Of de koppakking. Ik had er 1 die ook niet stationair wilde. Deze lekte via de koppakking naar de decompressie poort. Daarna was het probleem opgelost.