Ongelezen bericht
door loe » 17 jul 2024, 13:59
Tijdens de rit van Ruud ging de moby ineens meer viertakten dan ik gewent was, dus op onderzoek uit, maar niks bijzonders kunnen vinden.
Dus maar weer met sproeiers aan de gang, Nu vandaag voor de zoveelste x met de gurtner from hell bezig geweest om hem goed afgesteld te krijgen,
Ik heb de vlotter lager gezet,van 9 naar op ongeveer 7.5 mm.
Geen verschil.
De omgebouwde sproeier met de kleine bing 46 sproeier eruit en een originele gurtner sproeier nr 18 er in toen liep die mooi in hoge en middengebied, maar had een dood moment met wegrijden, dus trok niet goed op.
18.5, was beter kwa wegrijden maar dan weer iets meer viertakten,
19, trok perfect op, maar viertakte weer teveel.
Tussenweg was dus de 18.5
Ik heb vanmorgen maar weer de gasschuif met een hapje geprobeerd, met de 18.5,
Daar trok die perfect mee op.
Maar weer dat viertakten.
Dus nu de 18 erin. Trok nog steeds prima op.
En viertakten was er nog wel, maar acceptabel.
Eigenlijk zou ik een 17.5 en een 17 moeten proberen, maar die heb ik niet,
Vanavond maar een een aantal kms rijden
Dat hapje geeft meer geconcentreerde luchtstroom over het kleine stationair gaatje en de verstuiver ook natuurlijk,
Bijgevoegd is een foto van een bing gasschuif, daar zit het standaard in.
Glas respons is nu zowiezo een stuk beter en feller, want eigenlijk wil je een rijk mengsel om weg te rijden en een armer mengsel om op hoge toeren te rijden,
Het blijft zoeken bij de gurtner omdat er geen gasnaald in zit heb je maar weinig afstel mogelijkheden,
Ik vind het zowiezo fascinerend dat een kleine verandering zoveel verschil maakt