4 Takten opgelost 95%
4 Takten opgelost 95%
Ja, na het "hele forum" te hebben afgelezen over 4 takten Ik hen m,n AV7 blokje [1970]voorzien van nieuwe lagers en keerringen en puntjes en condensator {zuigertje was nog goed }
En tevens een orginele Gurtner A2/12 carburateur gemonteerd,starten en lopen met proef rijden veel 4 takten op bijna alle gasstanden .
Na hier wat rond neuzen veel goede tips heb ik de vlotter stond standaard op 8 mm gezet op 5,7 mm na veel proberen en de sproeier 54 gaat het nu goed op een klein stukje van het gasbereik eenmaal over het gebied heen gaat ze snel naar het eind toerental 6500 toeren.
Tevens heb ik een soort luchtinlaat kelkje gemaakt[af gekeken] op de carburateur zie foto.
Hebben meer mensen dit gemaakt ? of heeft dit geen nut.
In ieder geval ik rij nu weer lekker zonder te 4 takten .
En tevens een orginele Gurtner A2/12 carburateur gemonteerd,starten en lopen met proef rijden veel 4 takten op bijna alle gasstanden .
Na hier wat rond neuzen veel goede tips heb ik de vlotter stond standaard op 8 mm gezet op 5,7 mm na veel proberen en de sproeier 54 gaat het nu goed op een klein stukje van het gasbereik eenmaal over het gebied heen gaat ze snel naar het eind toerental 6500 toeren.
Tevens heb ik een soort luchtinlaat kelkje gemaakt[af gekeken] op de carburateur zie foto.
Hebben meer mensen dit gemaakt ? of heeft dit geen nut.
In ieder geval ik rij nu weer lekker zonder te 4 takten .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 4 Takten opgelost 95%
Of even sproeier 52 proberen
Re: 4 Takten opgelost 95%
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 4 Takten opgelost 95%
Ik zit ook nog steeds met viertakten te klooien.
Vooral in het middengebied is het vervelend, bij hogere toeren is het weg.
Een iets kleinere sproeier geprobeerd en de fut is direct weg uit de moby, het viertakten ook,
Ook bezig geweest met de vlotter hoogte,
Nog niet zo laag gezet als 5.7 mm.
Mijn beunoplossing, ik heb de carbu iets naar rechts gekanteld,
Vooral in het middengebied is het vervelend, bij hogere toeren is het weg.
Een iets kleinere sproeier geprobeerd en de fut is direct weg uit de moby, het viertakten ook,
Ook bezig geweest met de vlotter hoogte,
Nog niet zo laag gezet als 5.7 mm.
Mijn beunoplossing, ik heb de carbu iets naar rechts gekanteld,
Re: 4 Takten opgelost 95%
Deze info was ik nog niet tegen gekomen dus is het terdege belangrijk de hoogte ,ik was wel pdf jes tegen gekomen waar ik kon zien voor de zelfde carburateur verschillende vlotters onderdeelnummers zijn en dat geld ook voor de sproeiers.
Re: 4 Takten opgelost 95%
Tijdens de rit van Ruud ging de moby ineens meer viertakten dan ik gewent was, dus op onderzoek uit, maar niks bijzonders kunnen vinden.
Dus maar weer met sproeiers aan de gang, Nu vandaag voor de zoveelste x met de gurtner from hell bezig geweest om hem goed afgesteld te krijgen,
Ik heb de vlotter lager gezet,van 9 naar op ongeveer 7.5 mm.
Geen verschil.
De omgebouwde sproeier met de kleine bing 46 sproeier eruit en een originele gurtner sproeier nr 18 er in toen liep die mooi in hoge en middengebied, maar had een dood moment met wegrijden, dus trok niet goed op.
18.5, was beter kwa wegrijden maar dan weer iets meer viertakten,
19, trok perfect op, maar viertakte weer teveel.
Tussenweg was dus de 18.5
Ik heb vanmorgen maar weer de gasschuif met een hapje geprobeerd, met de 18.5,
Daar trok die perfect mee op.
Maar weer dat viertakten.
Dus nu de 18 erin. Trok nog steeds prima op.
En viertakten was er nog wel, maar acceptabel.
Eigenlijk zou ik een 17.5 en een 17 moeten proberen, maar die heb ik niet,
Vanavond maar een een aantal kms rijden
Dat hapje geeft meer geconcentreerde luchtstroom over het kleine stationair gaatje en de verstuiver ook natuurlijk,
Bijgevoegd is een foto van een bing gasschuif, daar zit het standaard in.
Glas respons is nu zowiezo een stuk beter en feller, want eigenlijk wil je een rijk mengsel om weg te rijden en een armer mengsel om op hoge toeren te rijden,
Het blijft zoeken bij de gurtner omdat er geen gasnaald in zit heb je maar weinig afstel mogelijkheden,
Ik vind het zowiezo fascinerend dat een kleine verandering zoveel verschil maakt
Dus maar weer met sproeiers aan de gang, Nu vandaag voor de zoveelste x met de gurtner from hell bezig geweest om hem goed afgesteld te krijgen,
Ik heb de vlotter lager gezet,van 9 naar op ongeveer 7.5 mm.
Geen verschil.
De omgebouwde sproeier met de kleine bing 46 sproeier eruit en een originele gurtner sproeier nr 18 er in toen liep die mooi in hoge en middengebied, maar had een dood moment met wegrijden, dus trok niet goed op.
18.5, was beter kwa wegrijden maar dan weer iets meer viertakten,
19, trok perfect op, maar viertakte weer teveel.
Tussenweg was dus de 18.5
Ik heb vanmorgen maar weer de gasschuif met een hapje geprobeerd, met de 18.5,
Daar trok die perfect mee op.
Maar weer dat viertakten.
Dus nu de 18 erin. Trok nog steeds prima op.
En viertakten was er nog wel, maar acceptabel.
Eigenlijk zou ik een 17.5 en een 17 moeten proberen, maar die heb ik niet,
Vanavond maar een een aantal kms rijden
Dat hapje geeft meer geconcentreerde luchtstroom over het kleine stationair gaatje en de verstuiver ook natuurlijk,
Bijgevoegd is een foto van een bing gasschuif, daar zit het standaard in.
Glas respons is nu zowiezo een stuk beter en feller, want eigenlijk wil je een rijk mengsel om weg te rijden en een armer mengsel om op hoge toeren te rijden,
Het blijft zoeken bij de gurtner omdat er geen gasnaald in zit heb je maar weinig afstel mogelijkheden,
Ik vind het zowiezo fascinerend dat een kleine verandering zoveel verschil maakt
Re: 4 Takten opgelost 95%
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: 4 Takten opgelost 95%
Was dus niks, het hapje geeft teveel extra zuigkracht, waardoor die dus nog meer benzine te verwerken kreeg,.
Nu de originele gasschuif er weer in.
En de vlotter die van 9 naar 7.5, naar nu ongeveer 6, lijkt het beter te zijn, stationair draait die ook hoger, dus dat is een gunstig teken.
Volgende week maar weer testen op een langer tochtje,
Nu de originele gasschuif er weer in.
En de vlotter die van 9 naar 7.5, naar nu ongeveer 6, lijkt het beter te zijn, stationair draait die ook hoger, dus dat is een gunstig teken.
Volgende week maar weer testen op een langer tochtje,
- Franky
- Berichten: 6308
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: 4 Takten opgelost 95%
Heb je een stuk gereedschap waarmee je de Gurtner elke keer op dezelfde positie op het spruitstuk zet?
Dit omdat de carb roteert over het spruitstuk. Dit maakt uit bij een Gurtner.
Ik heb ooit eens in kaart gebracht dat dat meer effect had dan sommige van mijn aanpassingen.
Dit omdat de carb roteert over het spruitstuk. Dit maakt uit bij een Gurtner.
Ik heb ooit eens in kaart gebracht dat dat meer effect had dan sommige van mijn aanpassingen.
Re: 4 Takten opgelost 95%
Nee, ik hang er boven en zet 'm dan zo recht als mogelijk.
Als je rijd zit je ook niet constant recht op de weg,.
Maar het klopt wel.
Dit truukje doe ik om te kijken of die te rijk staat,.
Zowiezo als die harder stationar gaat lopen met het kraantje uit,
Als die harder gaat lopen met de moby naar rechts gekanteld,.
Heeft allemaal met het brandstof niveau in de vlotter kamer te maken,
Het blijft een vreemd carburateurtje,
Als je rijd zit je ook niet constant recht op de weg,.
Maar het klopt wel.
Dit truukje doe ik om te kijken of die te rijk staat,.
Zowiezo als die harder stationar gaat lopen met het kraantje uit,
Als die harder gaat lopen met de moby naar rechts gekanteld,.
Heeft allemaal met het brandstof niveau in de vlotter kamer te maken,
Het blijft een vreemd carburateurtje,
Re: 4 Takten opgelost 95%
Dellorto erop ipv die gare troep
Re: 4 Takten opgelost 95%
Hallo Marco
Volledig mee eens.
Perfect af te stellen .
Sproeiers in alle maten.
Ik rij er al lang mee.
Nu ook tijdens mijn frankrijk rit.
15/15 en 62cc.
Gr Polle
Volledig mee eens.
Perfect af te stellen .
Sproeiers in alle maten.
Ik rij er al lang mee.
Nu ook tijdens mijn frankrijk rit.
15/15 en 62cc.
Gr Polle
Re: 4 Takten opgelost 95%
Jullie uitlaatpoort en uitlaat zijn wel voldoende schoon, ONelly en Loe?
Als die verstopt zitten, loopt het misschien ook net wat minder lekker in de hoge toeren.
Groet,
Ruud
Als die verstopt zitten, loopt het misschien ook net wat minder lekker in de hoge toeren.
Groet,
Ruud
Re: 4 Takten opgelost 95%
Volgas is geen probleem, juist het rijden op 1/4 de tot 1/2 gas, knort die er op los,.