Brommer warm start niet meer !
Brommer warm start niet meer !
Hallo ,
Ik ben nieuw hier en heb een mobylette eeg . De brommer heeft lang stil gestaan . Dus heb eerst de carburateur schoon gemaakt oude benzine afgetapt en de bougie schoon gemaakt . Toen startte hij goed rondje mee gereden en liep mooi . Tot hij echt warm werd en toen uit viel met stationair lopen . En daarna wou die niet meer aan . Wat zou dat kunnen zijn ? Ik zat zelf te denken dat er toch misschien nog wat vast zit in de carburateur? Tussen de benzine slang en de tank zit een brandstof filtertje .
Alvast bedankt voor de hulp
Ik ben nieuw hier en heb een mobylette eeg . De brommer heeft lang stil gestaan . Dus heb eerst de carburateur schoon gemaakt oude benzine afgetapt en de bougie schoon gemaakt . Toen startte hij goed rondje mee gereden en liep mooi . Tot hij echt warm werd en toen uit viel met stationair lopen . En daarna wou die niet meer aan . Wat zou dat kunnen zijn ? Ik zat zelf te denken dat er toch misschien nog wat vast zit in de carburateur? Tussen de benzine slang en de tank zit een brandstof filtertje .
Alvast bedankt voor de hulp
Re: Brommer warm start niet meer !
Welkom.
Kernwoord 1 is ontsteking.
Kernwoord 2 is zoekopdracht(op dit forum)
Paul
Kernwoord 1 is ontsteking.
Kernwoord 2 is zoekopdracht(op dit forum)
Paul
Re: Brommer warm start niet meer !
Als die nu weer start als die koud is, dan is het de condensator en of de bobine
Re: Brommer warm start niet meer !
Net geprobeerd koud is het starten lopen maar als die warm is wil die niet meer . Lijkt mij ook iets met de ontsteking
Re: Brommer warm start niet meer !
Loe heeft gelijk. Vervang de condensator. Is het nog niet goed, dan ook de spoel.
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: Brommer warm start niet meer !
Persoonlijk zou ik met de condensator beginnen, en als het vliegwiel ervan af is zou ik alles even inspecteren
Re: Brommer warm start niet meer !
Maar als de ontstekingsspoel niet meer goed is dan kun je dat niet aan de buitenkant zienMoto - Le Poney schreef: ↑14 apr 2024, 09:44Persoonlijk zou ik met de condensator beginnen, en als het vliegwiel ervan af is zou ik alles even inspecteren
Re: Brommer warm start niet meer !
Nieuwe condensatoren zijn ruk,
Laatst nog eentje, een nieuwe op een kreidler geplaatst, op de hoek van de straat was die al kapot,.
Er komt nu een wima condensator op.
Besteld bij conrad, de verzendkosten zijn duurder dan het ding zelf, gelijk maar 4 besteld, je weet maar nooit,
Of je moet lolle of Henk een lief berichtje sturen voor een buiten condensator of een in een origineel hulsje,.
Ik ben in ieder geval blij met mijn hvk buiten condensator,
Laatst nog eentje, een nieuwe op een kreidler geplaatst, op de hoek van de straat was die al kapot,.
Er komt nu een wima condensator op.
Besteld bij conrad, de verzendkosten zijn duurder dan het ding zelf, gelijk maar 4 besteld, je weet maar nooit,
Of je moet lolle of Henk een lief berichtje sturen voor een buiten condensator of een in een origineel hulsje,.
Ik ben in ieder geval blij met mijn hvk buiten condensator,
Re: Brommer warm start niet meer !
Ik heb momenteel weer voldoende mobylette-condensatoren beschikbaar.
1000 V doorslagspanning en een waarde van 22 microFarad.
De kunnen op de Puch/Vespa bobine gemonteerd worden of op het frame.
Stuur een PB als je iets zoekt of direct een mailtje naar info@pantin.nl
Wat die ontsteking betreft: Het blijft een lastig onderwerp.
Behalve dat er veel mogelijke oorzaken kunnen zijn van storingen, is het ook nog oud spul en zijn alle componenten verdacht.
Een EEG met originele spoel heeft in bijna alle gevallen problemen. Het materiaal is gewoon versleten.
Henk
1000 V doorslagspanning en een waarde van 22 microFarad.
De kunnen op de Puch/Vespa bobine gemonteerd worden of op het frame.
Stuur een PB als je iets zoekt of direct een mailtje naar info@pantin.nl
Wat die ontsteking betreft: Het blijft een lastig onderwerp.
Behalve dat er veel mogelijke oorzaken kunnen zijn van storingen, is het ook nog oud spul en zijn alle componenten verdacht.
Een EEG met originele spoel heeft in bijna alle gevallen problemen. Het materiaal is gewoon versleten.
Henk
Re: Brommer warm start niet meer !
De ouwe troep er uitgooien en alles vernieuwen.
Ook kabels bougiedop echt alles.
Gr Polle
Ook kabels bougiedop echt alles.
Gr Polle
Re: Brommer warm start niet meer !
Ik heb de afgelopen jaren tijdens lange ritten nog het meeste problemen gehad met kabels.
Bobines, condensatoren en punten blijven meestal goed functioneren, omdat ik met nieuw/ongebruikt spul rijdt van hoge kwaliteit.
Kabels kunnen los schieten, slecht contact maken, doorschuren en kortsluiting veroorzaken.
Tegenwoordig krijgt de afscherming/bescherming van de kabels extra aandacht van mij.
Henk
Re: Brommer warm start niet meer !
Hier hetzelfde verhaal, gisteren naar de markt in Goes gereden i.v.m. de oldtimers die er meereden met de molentocht.
Heenreis zonder problemen, terug wil de Mobylette EEG met geen mogelijk aanslaan. Gelukkig wel wat gereedschap in de fietstassen, dus de bougie losgedraaid en die was schoon en droog, en vonkte ook probleemloos tegen de kop.
Bougie terug en start de brommer in 1 trapje, wil ik wegrijden meteen weer uit, en niet meer te starten... Bougie er weer uit, electrode afstand kleiner gezet (Tip hier van het forum) en probleemloos weer 5km naar huis gereden.
Ik ga hier dus ook maar de hele boel vervangen, nieuwe spoel, condensator kabel en bougie.
Heenreis zonder problemen, terug wil de Mobylette EEG met geen mogelijk aanslaan. Gelukkig wel wat gereedschap in de fietstassen, dus de bougie losgedraaid en die was schoon en droog, en vonkte ook probleemloos tegen de kop.
Bougie terug en start de brommer in 1 trapje, wil ik wegrijden meteen weer uit, en niet meer te starten... Bougie er weer uit, electrode afstand kleiner gezet (Tip hier van het forum) en probleemloos weer 5km naar huis gereden.
Ik ga hier dus ook maar de hele boel vervangen, nieuwe spoel, condensator kabel en bougie.