Vreemd achterlicht

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door Harrie » 23 jan 2012, 23:06

Beste forumleden,
Ik heb op beurzen veel achterlichten gezien, maar de onderstaande die op een Kaptein AV33 zit kende ik niet.
Het achterlicht oogt als een Spanninga of Koets achterlicht, maar is geheel met rubber bekleed.
Kent iemand het fabricaat van dit achterlicht?

Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2404
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door ruudk » 23 jan 2012, 23:43

Beste Harrie,

Dat heb ik ook nog nooit gezien. Had je de tekst in de rand nog kunnen ontwaren? Of het rubber kunnen oplichten om op het metalen huis te zoeken? Ik lees bovenin iets van "LOWY"en onderin iets van "TYPE"of "TYRE" (zou kunnen vanwege rubber). Qua glas zou het ook nog een 'moderne' Wepewe van midden jaren '50 kunnen zijn. (Oudere Wepewe heeft nog geen interne reflector). Maar ook een Fako, (Firma Koot) uit begin jaren '50 kan, wat glaswerk betreft. Maar de aansluiting voor het lichtsnoertje is wel wat anders dan die van de Wepewe's en Fako's die ik ken. En dat rubber... Kortom, ik weet het niet.

Die tekst doet me, qua vorm, erg denken aan de tekst bovenop de voormuur van het vaticaan
Roma-sanpietro20.jpg
Maar het zal er wel niets mee te maken hebben;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door MobyJoost » 23 jan 2012, 23:59

Misschien heeft Kaptein wel Mobylettes geleverd aan de Paus? Ter bevordering van de interne communicatie.En dan natuurlijk met speciaal achterlicht. Zou dan wel heel zeldzaam zijn :lol: . Groet, Joost.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door Harrie » 24 jan 2012, 11:01

BF,
Het doet me ook wel denken aan het leger, waar ze allerlei apparatuur met een laagje groene rubber bedekten.
Misschien is het achterlicht afkomstig van een oude legerfiets?
Harrie

peterl
Berichten: 265
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:53

Re: Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door peterl » 20 feb 2012, 03:37

Lowy was een rubberfabriek die snelbinders , spatlappen en dergelijke maakte. Zo ook een achterlicht dat in een rubber behuizing was ondergebracht. Het is van na de oorlog en lang hebben ze de achterlichten niet gemaakt.
peter L

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Vreemd achterlicht

Ongelezen bericht door Harrie » 20 feb 2012, 10:01

Hallo Peter,
Klopt helemaal, want Piet heeft een gloednieuw achterlicht gevonden, waarvan de tekst goed te lezen was.
De motor van zijn AV31 moet binnenkort door mij onderhanden worden genomen en het frame wordt momenteel voorzien van een poedercoating.
Zal wel volgend jaar worden voordat alles netjes op de weg komt. Die brommer krijgt dus een Lowy achterlicht.
Groet,
Harrie

Plaats reactie