Polle schreef:Hallo Adriaan
Er zijn expansieuitlaten met een wartel voor av7 cilinder.
Ik heb er een zitten op mijn spr50.
Het maakt een ander geluid maar van trekkracht merk ik geen verschil de top licht misschien iets hoger.
Het is vooral bij de av10motorblokken dat het verschil maakt deze draaien tot 18000 tmp.
Hier krijg zeer hoge druk in de uitlaat en met een expansieuitlaat krijg je een soort tegendruk.
Dit in combinatie met een grote delhorto van 21mm.
dan haal je zonder problemen 100kmp.
Gr Polle
Hallo Polle,
Ik volg het even niet.....
Bij een motorblok denk ik enkel aan het carter met krukas, de carburateur, cilinder, koppeling en uitlaat horen daar niet bij.
Naar mijn idee zit er dus geen verschil (op korte of lange krukstangen na dan) geen verschil in motorblokken, de opbouw daarvan maakt het verschil.
Ervan uitgaande dat je het over 50 cc hebt zou je dus met een andere carb. en uitlaat een top van 100 km/u kunnen halen?
Ik denk wel dat het mogelijk is mits er diverse aanpassingen plaats vinden aan oa de cilinder, kop, koppeling (variateur) en zuiger (tandwielen)
Naar mijn idee werk je vanaf het motorblok en ga je door het verfijnen van alle onderdelen er een hoge snelheid uithalen, wat voor belang heeft een ander type motorblok?
Groeten,
Roelant.