Silent blocks AV55

r.v.middendorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011, 02:58

Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door r.v.middendorp » 26 sep 2011, 16:06

Voor mijn AV55 ben ik op zoek naar nieuwe silentblocks. Ik heb een paar vragen hierover:
1. Ik vraag mij af of de silentblocks die ik vind bij bv Leertouwer universeel zijn voor alle moby-modellen?
2. De maat die ze opgeven is 8-32-23. Ik neem aan dat 32 de buitenmaat is. Als ik de binnenmaat meet bij mijn frame, meet 31,7.
Wellicht komt dit door het laagje poedercoat wat er opzit. Maar een 32 gaat hier natuurlijk niet inpassen. Nu las ik op het forum dat er ook andere blocks zijn.
"Transval blocs (gekocht van MobyJoost)". Deze zijn volgens het bericht kleiner in diameter. Zij deze ook toepasbaar op mijn AV55?

Groet Robin

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4578
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door MobyJoost » 26 sep 2011, 19:10

Er zijn oudere Moby's, die een andere maat silentblocs hebben, waarschijnlijk de eerste die toegepast werden. Volgens mij zijn alle (bovenste) silentblocs van daarna van dezelfde maat.
Ik heb er al een aantal verkocht en slechts in één geval waren ze te klein. ze kosten €2,50/st + verzendkosten. Groet, Joost.

r.v.middendorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011, 02:58

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door r.v.middendorp » 27 sep 2011, 10:29

Bedankt voor de informatie.
Graag wil ik de silent blocks bij je bestellen.
Ik zal contact opnemen via de mail.

Groet Robin

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door Harrie » 27 sep 2011, 10:33

MobyJoost schreef:Er zijn oudere Moby's, die een andere maat silentblocs hebben, waarschijnlijk de eerste die toegepast werden. Volgens mij zijn alle (bovenste) silentblocs van daarna van dezelfde maat.
Ik heb er al een aantal verkocht en slechts in één geval waren ze te klein. ze kosten €2,50/st + verzendkosten. Groet, Joost.
Beste Joost,
Dat te klein was slechts een fractie en dat heb ik opgelost met een laagje 2-componenten lijm.
Er zijn ook smalle silentblocs, maar die zijn op Nederlandse modellen amper toegepast.
Jouw silent blocs zijn van een prima kwaliteit en voorzien van een thermische isolator, hetgeen warmteoverdracht naar het rubberen gedeelte beperkt.
Groet,
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4578
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 sep 2011, 16:33

Ha Henk. jij bent tot nu toe de enige, waarbij de silentblocs niet helemaal goed pasten. Misschien hebben anderen niets laten horen. Maar ik ben wel blij met feedback. Ik heb ze zelf nog niet hoeven gebruiken, want ik had al wat silentblocs gekocht via Franse sites, waarvan in ieder geval één setje na 700km al scheuren vertoond.


!!!!!!!Voor mensen, die nieuwe silentblocs monteren op Moby's met enkele variateur (moteur flottante): Let op, dat je de ophangbout, die door de silentblocs en de cylinderkop gaat, vastdraaid met de motor halverwege de slag, die de variateur veroorzaakt. De binnenbus van de van de silentblocs draait in het rubber en hiermee halveer je de krachten op dit rubber (halve slag naar voren, halve slag naar achteren). Doe je dit niet, dan verkort dit de levensduur van de silentblocs aanzienlijk.!!!!!!!

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door Donnie » 27 sep 2011, 19:09

MobyJoost schreef:!!!!!!!Voor mensen, die nieuwe silentblocs monteren op Moby's met enkele variateur (moteur flottante): Let op, dat je de ophangbout, die door de silentblocs en de cylinderkop gaat, vastdraaid met de motor halverwege de slag, die de variateur veroorzaakt. De binnenbus van de van de silentblocs draait in het rubber en hiermee halveer je de krachten op dit rubber (halve slag naar voren, halve slag naar achteren). Doe je dit niet, dan verkort dit de levensduur van de silentblocs aanzienlijk.!!!!!!!
Volgens mij moet de bout kunnen draaien in de bussen van de silentblocs ( bij mij is dat zo ) , het draaien van de motor door de variateur oefent dan geen krachten uit op het rubber.
Het rubber dient dan alleen voor trilling demping.

Donnie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6207
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door Franky » 27 sep 2011, 20:21

Dat zou me verbazen.
Dat betekent namelijk dat je de moer op de bout niet vast hebt gedraaid.
Dan gaat je motorblok stuiteren op je bout en dan is het zo kapot.
Of zit het bij jou anders in elkaar?

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door Donnie » 27 sep 2011, 21:19

Franky schreef:Dat zou me verbazen.
Dat betekent namelijk dat je de moer op de bout niet vast hebt gedraaid.
Dan gaat je motorblok stuiteren op je bout en dan is het zo kapot.
Of zit het bij jou anders in elkaar?
Bij een enkele variateur kan je je motorblok draaien en wordt door een veer de V-snaar op spanning gehouden.
Het motorblok is scharnierend opgehangen.
Donnie

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4578
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Silent blocks AV55

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 sep 2011, 23:49

mobyletterm17scr.jpg
Lees dit. Het gaat om het zinnetje: "Refit the belt; lock the upper attachement bolt with the engine in midswing"
en dat is om de reden die ik beschreven heb. Doe je het zoals Donnie doet, gebeurt er inderdaad dat, wat Franky heeft omschreven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie