keerringen
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
- Locatie: Stadskanaal
keerringen
Over het algemeen is de slijtage van mijn blokjes binnen de grenzen en is een revisie niet direct nodig.
Maaaaaaar ik heb er wat aankomende probleemgevallen bij, ze lopen nog maar zal t.z.t de keerringen moeten vervangen.
Door uitdroging slijten ze sneller en dat begin ik nu te merken.
Het vervangen op zich is het probleem niet, de keerringen op zich wel.
Er heeft mij eens iemand verteld dat je niet de normale keerringen maar keerringen met een stalen buitnrand moet hebben, de normale met een rubberen buiten rand zouden op den duur los gaan zitten.
Wie weet hier meer van, waar koop ik die ringen met stalen buitenrand als de normale niet kunnen?
Oja, wat is de voorontsteking eigenlijk van zo'n kamzuigerblokje. Type S2 ? weet dit niet zeker, gokje.
Maaaaaaar ik heb er wat aankomende probleemgevallen bij, ze lopen nog maar zal t.z.t de keerringen moeten vervangen.
Door uitdroging slijten ze sneller en dat begin ik nu te merken.
Het vervangen op zich is het probleem niet, de keerringen op zich wel.
Er heeft mij eens iemand verteld dat je niet de normale keerringen maar keerringen met een stalen buitnrand moet hebben, de normale met een rubberen buiten rand zouden op den duur los gaan zitten.
Wie weet hier meer van, waar koop ik die ringen met stalen buitenrand als de normale niet kunnen?
Oja, wat is de voorontsteking eigenlijk van zo'n kamzuigerblokje. Type S2 ? weet dit niet zeker, gokje.
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: keerringen
De voor ontsteking zet ik meestal op 2 tot 2,5 mm voor het bovenste dode punt.
groeten Carl
groeten Carl
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
- Locatie: Stadskanaal
Re: keerringen
Dankje Carl, zal van 2.5 mm uitgaan en dan even wat testwerk verrichten.
Moet alleen nog even met iemand babbelen die wat weet over die keerringen en dan kan hij gereviseerd worden.
Moet alleen nog even met iemand babbelen die wat weet over die keerringen en dan kan hij gereviseerd worden.
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: keerringen
Zelf heb ik een tijdje terug een TerroT 50cc gereviseerd, moeilijk is dit helemaal niet.
Gewoon het gehele blok uit elkaar halen en dan zie je vanzelf welke lagers keeringen er in horen tezitten mits deze nog niet zijn vervangen door een ander iemand.
De onderdelen heb ik gewoon bij Van der Peijl kunnen kopen.
groeten Carl
Gewoon het gehele blok uit elkaar halen en dan zie je vanzelf welke lagers keeringen er in horen tezitten mits deze nog niet zijn vervangen door een ander iemand.
De onderdelen heb ik gewoon bij Van der Peijl kunnen kopen.
groeten Carl
Re: keerringen
Who is van der Peijl ?
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 09:02
- Locatie: Stadskanaal
Re: keerringen
Van der Peijl???
Mobylette specialist/hobbyist???
Mobylette specialist/hobbyist???
-
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 11 mar 2010, 23:51
- Locatie: Heinkenszand - Zeeland
Re: keerringen
Van der Peijl is bij ons in de buurt een begrip is de regio.
Deze verkopen auto materialen - machines - gereedschap - lagers in allerlei soorten en maten, enz enz .....
groeten Carl
Deze verkopen auto materialen - machines - gereedschap - lagers in allerlei soorten en maten, enz enz .....
groeten Carl