66cc av85
66cc av85
Even geleden zag ik een 66cc op b2b voor een av7 av85 en heb er wat over na zitten denken, want het lijkt mij geweldig om wat extra trekkracht en beetje extra snelheid te hebben, maar houden de krukas, koppeling, lagers etc etc dat wel vol? Of is de kans dat iets het begeeft dan een stuk groter? En wat voor kop moet erop? De remmen doen het heel erg goed dus dat zou geen probleem moeten zijn.
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: 66cc av85
Ik rij al een tijdje met een 62 cc setje en 16 mm carburateur, inderdaad meer trekkracht en hogere topsnelheid.
Ik heb wel een hoge druk cilinderkop geplaatst.
smering 1 op 40.
Materiaal houd het prima vol, remmen (av-50 model) zijn hier totaal niet op berekend en dat is soms lastig.
vrgr gerard
Ik heb wel een hoge druk cilinderkop geplaatst.
smering 1 op 40.
Materiaal houd het prima vol, remmen (av-50 model) zijn hier totaal niet op berekend en dat is soms lastig.
vrgr gerard
Re: 66cc av85
Hallo Mobygek,
Als ik me goed herinner uit de documentatie zou er een normale kop op moeten zitten.
Op Mallorca rijden ze met 62cc en hoge drukkop.
Ik heb er ook weleens mee geëxperimenteerd, maar ik had weleens last van resonantie bij lage snelheid.
De trekkracht is inderdaad stukken beter, maar het koeloppervlak van de ribben is weer kleiner.
Heb jij geen last van resonanties?
Henk
Als ik me goed herinner uit de documentatie zou er een normale kop op moeten zitten.
Op Mallorca rijden ze met 62cc en hoge drukkop.
Ik heb er ook weleens mee geëxperimenteerd, maar ik had weleens last van resonantie bij lage snelheid.
De trekkracht is inderdaad stukken beter, maar het koeloppervlak van de ribben is weer kleiner.
Heb jij geen last van resonanties?
Henk
Re: 66cc av85
Rood licht in Frankrijk he Gerard
Opletten met de remmetjes
Gr Polle
Opletten met de remmetjes
Gr Polle
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: 66cc av85
Nagenoeg niet Henk,PantinNL schreef: ↑13 mar 2019, 20:48Hallo Mobygek,
Als ik me goed herinner uit de documentatie zou er een normale kop op moeten zitten.
Op Mallorca rijden ze met 62cc en hoge drukkop.
Ik heb er ook weleens mee geëxperimenteerd, maar ik had weleens last van resonantie bij lage snelheid.
De trekkracht is inderdaad stukken beter, maar het koeloppervlak van de ribben is weer kleiner.
Heb jij geen last van resonanties?
Henk
vrgr gerard
Re: 66cc av85
Hallo Mobygek,
Een kleiner vliegwiel (elektronische ontsteking) schijnt een gunstig effect te hebben, maar daar reden die Spanjaarden ook niet mee. Ik vond het bijzonder prettig en veilig rijden die grotere trekkracht.
Je snelheid moet natuurlijk wel bij de remmen, frame en belading passen. Voorlopig houd ik het maar bij 50cc en optimaliseer ik de trekkracht.
Henk
Een kleiner vliegwiel (elektronische ontsteking) schijnt een gunstig effect te hebben, maar daar reden die Spanjaarden ook niet mee. Ik vond het bijzonder prettig en veilig rijden die grotere trekkracht.
Je snelheid moet natuurlijk wel bij de remmen, frame en belading passen. Voorlopig houd ik het maar bij 50cc en optimaliseer ik de trekkracht.
Henk
Re: 66cc av85
Hardstikke leuk dat meer als 50cc,maar als er wat gebeurd ben je dus niet verzekerd.
Rij je iemand van 80 dood dan valt het mee, rij je echter iemand van 18 dood, dan kan je de rest van je leven afzien, immers de laatste zou normaal gezien nog langer geleefd hebben dan die van 80 en zo gaan dan de berekeningen.
Maar wie van gokken houdt, rij gerust boven de 50cc.
Paul
Rij je iemand van 80 dood dan valt het mee, rij je echter iemand van 18 dood, dan kan je de rest van je leven afzien, immers de laatste zou normaal gezien nog langer geleefd hebben dan die van 80 en zo gaan dan de berekeningen.
Maar wie van gokken houdt, rij gerust boven de 50cc.
Paul
- Franky
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: 66cc av85
@ Gerard
Een AV50 zonder resonanties? Dat is een AV50 zonder motorblok Kennelijk stoor je je er niet zo aan Ik noem mijn AV50 wel eens de tril-O-50 Ik stoor me er wel aan, ook al is het waarschijnlijk een van de minst trillende AV50's binnen de club
Ik mag aannemen dat je die remmen overigens nog wel gaat verbeteren hè.
Een AV50 zonder resonanties? Dat is een AV50 zonder motorblok Kennelijk stoor je je er niet zo aan Ik noem mijn AV50 wel eens de tril-O-50 Ik stoor me er wel aan, ook al is het waarschijnlijk een van de minst trillende AV50's binnen de club
Ik mag aannemen dat je die remmen overigens nog wel gaat verbeteren hè.
Re: 66cc av85
Ik denk dat het voor Gerard simpeler is om zijn SP98 rijklaar te maken......
Henk
Henk
Re: 66cc av85
Werk maar eens gans de winter met de motorzaag dan trilt een moby bijna niet.
En die van Gerard trilt ook heel weinig
Gr Polle
En die van Gerard trilt ook heel weinig
Gr Polle
Re: 66cc av85
Ook mij lijkt me het heel onverstandig om onverzekerd te gaan rijden.
Re: 66cc av85
Als je zin hebt om iets te doen dat niet mag ( 62 cc ) rijden doe het gewoon.
We worden nu al met honderden fucking regels naar ons hoofd geslingerd dat ik het schijt er van krijg
Hij zal wel oud en wijs genoeg zijn om er mee te rijden
Gr Polle
We worden nu al met honderden fucking regels naar ons hoofd geslingerd dat ik het schijt er van krijg
Hij zal wel oud en wijs genoeg zijn om er mee te rijden
Gr Polle
Re: 66cc av85
Re: 66cc av85
hoe zit dat dan met die 45km auto daar zit ook een zwaardere motor in en rijden ook allemaal
keurig 45 km per uur
dan nog die brommers die door de rdw worden goed gekeurd met een 60cc x en ook niet harder gaan
als 45 km
er zijn wel heel veel rijders die verzekert zijn gewoon betalen, maar dan geen recht hebben op een
verzekering, punt is dat ze bij een gewone weg controle, er mee weg komen,?
neem nu alleen al de snor brommers , tot de helm plicht komt,
de brommer met gele plaat moeten ze gewoon de km grens verhogen,
of net als in de buurlanden tot 125 cc op auto rijbewijs zetten,
keurig 45 km per uur
dan nog die brommers die door de rdw worden goed gekeurd met een 60cc x en ook niet harder gaan
als 45 km
er zijn wel heel veel rijders die verzekert zijn gewoon betalen, maar dan geen recht hebben op een
verzekering, punt is dat ze bij een gewone weg controle, er mee weg komen,?
neem nu alleen al de snor brommers , tot de helm plicht komt,
de brommer met gele plaat moeten ze gewoon de km grens verhogen,
of net als in de buurlanden tot 125 cc op auto rijbewijs zetten,
Laatst gewijzigd door AGB op 14 mar 2019, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 66cc av85
Een vriend van mij heeft een 60 cc JLO blok onder zijn eysink tandem. Is gewoon goed gekeurd. Moest wel aan de vermogentester. Heeft ook te maken met PK’s
Je mag alleen niet te hard rijden. Ik denk dat die moderne scooters meer vermogen hebben dan een 60cc van Gerard
Je mag alleen niet te hard rijden. Ik denk dat die moderne scooters meer vermogen hebben dan een 60cc van Gerard
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: 66cc av85
De Poney van Marco heeft ook meer dan 50cc, als ik het mij goed herinner. Verder hoeft een groter aantal cc's natuurlijk niet direct te resulteren in een hogere topsnelheid. Met de tandwielverhouding is de topsnelheid bijzonder goed binnen de perken te houden, wat het accelereren ook weer ten goede komt.
Gr. Marco
Gr. Marco
Re: 66cc av85
Mits als zodanig goedgekeurd is het natuurlijk legaal.KapteinBeun schreef: ↑14 mar 2019, 13:39De Poney van Marco heeft ook meer dan 50cc, als ik het mij goed herinner. Verder hoeft een groter aantal cc's natuurlijk niet direct te resulteren in een hogere topsnelheid. Met de tandwielverhouding is de topsnelheid bijzonder goed binnen de perken te houden, wat het accelereren ook weer ten goede komt.
Gr. Marco
Paul
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: 66cc av85
Wat ik erg jammer vindt dat er mensen zijn die denken dat ik constant vol gas rij.
Als ik aan het toeren ben rij ik rustig 55 a 60 km/uur daar het kan, in de stad rond de 35km/uur.
Tuurlijk rij je wel eens uitdagend maar wel met gezond verstand, ben geen 16 meer en iedereen maakt wel eens een fout in het verkeer.
Ik weet ook wel dat dit wettelijk niet mag.
Ik heb de 62 cc genomen voor trekkracht en een iets hogere top gezien ik in het buitenland met belading het standaard materiaal zwaar te kort komt.
Ik rijd ook al jaren motor dus heb je geleerd defensief te rijden, op de brommer doe ik niet anders.
Dus ik ben oud en wijs genoeg om er mee om te gaan.
gerard
Als ik aan het toeren ben rij ik rustig 55 a 60 km/uur daar het kan, in de stad rond de 35km/uur.
Tuurlijk rij je wel eens uitdagend maar wel met gezond verstand, ben geen 16 meer en iedereen maakt wel eens een fout in het verkeer.
Ik weet ook wel dat dit wettelijk niet mag.
Ik heb de 62 cc genomen voor trekkracht en een iets hogere top gezien ik in het buitenland met belading het standaard materiaal zwaar te kort komt.
Ik rijd ook al jaren motor dus heb je geleerd defensief te rijden, op de brommer doe ik niet anders.
Dus ik ben oud en wijs genoeg om er mee om te gaan.
gerard
Re: 66cc av85
Lekker doen waar je zelf zin in hebt.de een wil alles ori.de ander opgevoerd en speciale onderdelen..meningen genoeg
- Franky
- Berichten: 6212
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: 66cc av85
Zo reed mijn toen moderne scooter 75km/h. Nieuw gekocht, en verkocht op 37000km op de teller. Veel van die kilometers zijn gereden in Arnhem. Een drukke stad vol met mensen die niet kunnen rijden. Ik heb nooit een boete gehad wegens te snel rijden en heb nooit een ongeluk gehad. Als mijn scooter niet zo hard liep had ik zeer waarschijnlijk 2 ongelukken gehad. Het gaat er niet om hoe hard hij kan, het gaat erom hoe hard jij er mee rijdt. Mijn auto kan immers ook 180km/h (of zoiets).
Re: 66cc av85
B2B heeft ook nog een 72cc Airsal cilinder
Re: 66cc av85
Goed gezegd Franky en Gerard
Gebruik je verstand
Gr Polle
Gebruik je verstand
Gr Polle
Re: 66cc av85
Begrijp ik nu goed dat een Mobylette, snor gekeurd, dus met blauwe plaat en gewoon 50 km rijdend in geval van brokken niet verzekerd is?
De hoeveelheid cc's doen er dus ook niet toe, zoals bij de Pony, invaliden wagentjes, de Eysink tamdem. Geldt hier de maximaal mogelijke snelheid? of wordt er uitgegaan van de constructiesnelheid?
De hoeveelheid cc's doen er dus ook niet toe, zoals bij de Pony, invaliden wagentjes, de Eysink tamdem. Geldt hier de maximaal mogelijke snelheid? of wordt er uitgegaan van de constructiesnelheid?