Motor EEG - AV65

dirkvr
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 jun 2021, 16:07
Woonplaats: Hechtel België

Motor EEG - AV65

Ongelezen bericht door dirkvr » 14 nov 2021, 21:12

Hallo,

Ik zou voor mijn AV65 een reservemotor willen kopen. Eentje met cilinder rond oud model.
Onder de Kaptein EEG 's liggen quasi gelijkaardige blokjes, uiterlijk toch.

Zijn dit dezelfde? Of zijn dat meer dichtgeknepen cilinders met bv. kleinere spoelpoorten enz?

Alvast bedankt!

D52tt
Berichten: 140
Lid geworden op: 16 aug 2020, 19:55
Woonplaats: Belgie

Re: Motor EEG - AV65

Ongelezen bericht door D52tt » 16 nov 2021, 11:22

Hallo Dirk

Het blokje dat jij zoekt is een Franse deze hebben grotere spoelpoorten dan een EEG en ook anders van model.
Ik ben al erg lang op zoek naar zulke cilinder.
Zelfs in Frankrijk worden ze zelden aangeboden.

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Motor EEG - AV65

Ongelezen bericht door MobyJoost » 17 nov 2021, 00:36

Wat dat betreft: de ovale cylinder, die iedereen in Frankrijk zoekt, is de cylinder van de eerste AV89 modellen (en de eerste AV98 sommet en SP98), die 2,6 pk produceerden (ongeveer). Onderdeelnummer 17070. Na ongeveer twee jaar productie gestopt, omdat in Frankrijk ook de 45 km/uur maximum snelheid werd in gevoerd. Reuze zeldzaam en, wat maar weinig cylinder geile Fransen zich realiseren, in Groot Brittanië veel minder zeldzaam, omdat Raleigh ze, net als Kaptein, onder Motobécane licantie, op een aantal modellen hingen, omdat de regelgeving daar anders was. Niet verklappen aan de Fransen, anders gaan ze allemaal, alsnog (of weer) verhuizen naar de Britse eilanden. Alle gekheid op een stokje; alle Kaptein cylinders zijn, vergeleken met Franse, vreselijk geknepen, door de Nederlandse wetgeving. Alleen in Duitsland was het nog veel erger. De Franse, ovale, cylinders zijn er in enorm veel verschillende uitvoeringen, met allemaal, verschillende, inlaat poorten, uitlaatpoorten en transfer poorten. De verscheidenheid is beangstigend groot, evenals de hoeveelheid, bijbehorende, speciaal, voor het model, ontwikkelde, Gürtner carburateurs. Ga snuffelen, zoek wat uit en veel succes.

dirkvr
Berichten: 119
Lid geworden op: 07 jun 2021, 16:07
Woonplaats: Hechtel België

Re: Motor EEG - AV65

Ongelezen bericht door dirkvr » 19 nov 2021, 13:58

D52tt schreef:
16 nov 2021, 11:22
Hallo Dirk

Het blokje dat jij zoekt is een Franse deze hebben grotere spoelpoorten dan een EEG en ook anders van model.
Ik ben al erg lang op zoek naar zulke cilinder.
Zelfs in Frankrijk worden ze zelden aangeboden.

Gr Polle
Bedankt Polle! Is er ook een verschil tussen de cilinders van de AV44 bv en de AV65?

D52tt
Berichten: 140
Lid geworden op: 16 aug 2020, 19:55
Woonplaats: Belgie

Re: Motor EEG - AV65

Ongelezen bericht door D52tt » 20 nov 2021, 07:41

Denk het wel omdat deze jonger is.

Gr Polle

Plaats reactie