Goedemiddag,
Als ik met mijn EEG vol gas rij dan heb ik een dreunend geluid/trilling en ik vermoed dat dat van de snaarschijf komt. Deze heeft een lichte hoogteslag en zijslag , Maar waar koop ik een goede snaarschijf, bij Born to Brom of Bromfiets select parts. Of is de kwaliteit overal goed/slecht? Oh en welk voortandwiel hoort origineel erop 11 of 12 tands
Fijne dag nog,
m.vr.gr. Wiel
Snaarschijf
-
Re: Snaarschijf
Al gedacht aan een nieuw lagertje in het snaarwiel?
-
Nieuwe lagers zitten er al in
Toevallig maakte ik onlangs iets dergelijks mee.
Een mederijder stopte met de mededeling dat de snaarschijf herrie maakte.
Na enige onderzoek en het uitsluiten van 5 oorzaken, besloten we wat te demonteren.
Er bleek speling op de trapas te zitten en in combinatie met een uitstekend spatbord, die de ketting raakte, veroorzaakte dat de herrie.
Even verbuigen van het spatbord met een geschikte tang en het was opgelost.
Lastig om dit soort problemen op te lossen via het forum. Samen kijken met een andere liefhebber of technicus werkt sneller.
Henk
Een mederijder stopte met de mededeling dat de snaarschijf herrie maakte.
Na enige onderzoek en het uitsluiten van 5 oorzaken, besloten we wat te demonteren.
Er bleek speling op de trapas te zitten en in combinatie met een uitstekend spatbord, die de ketting raakte, veroorzaakte dat de herrie.
Even verbuigen van het spatbord met een geschikte tang en het was opgelost.
Lastig om dit soort problemen op te lossen via het forum. Samen kijken met een andere liefhebber of technicus werkt sneller.
Henk