Update!
![Zeer gelukkig :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Het was weer even stil, maar ik heb dit project bijna afgerond!
![Zeer gelukkig :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik heb eindelijk tijd gevonden om de remankerplaat af te ronden. Dit was slechts 15 uur werk. Dus wat zullen we er van zeggen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
De teller staat waarschijnlijk nu rond de 30 uur voor puur de remankerplaat met zijn onderdeeltjes
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Was het die tijd waard? Kijk zelf maar eens!
Zoals je ziet is er weer een onderdeeltje bij gekomen. Het asje dat in de voorvork gaat is toegevoegd. Dit was nog een ontwerpaanpassing wegens voortschrijdend inzicht. Helaas heb ik dit onderdeel 2x moeten maken omdat bij het tappen van de draad (hij zit met draad in de remankerplaat) de tap scheef ging en het onderdeel weggekieperd kon worden
![Slecht of heel kwaad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Verder valt het nogal op dat het hele ding gepolijst is (10 uur werk...). Dit was experimenteel. Erg succesvol als je het mij vraagt. De spiegeling is net zo goed als je spiegel alleen net iets minder vlak. Helaas komt dit op de foto niet tot zijn recht.
![Afbeelding](https://fransseo.home.xs4all.nl/Foto%27s/AV50/Foto%27s%20remankerplaat%20productie/IMG_2337.jpg)
Wat nog opvalt op deze foto is dat het onderdeeltje waar de remschoenen om draaien twee platte kantjes bevat. Deze zitten erop zodat je het onderdeel met een baco vast kon draaien in de remankerplaat (wederom schroefdraad). Het onderdeeltje is daarna eeuwig verbonden met de remankerplaat door middel van Loctite.
En daarna mocht ik een wiel gaan spaken. Dit heb ik nog nooit gedaan en was daarom wel spannend om te doen. Het heeft me in totaal een hele dag gekost aan voorbereiding, guides doorlezen, spaken, spannen en richten. Al met al is het heel goed te doen. Zoals met alles vergt het enige voorbereiding, goed gereedschap en heel veel geduld. Mijn spaakwerk heb ik laten controleren door mijn eerste mobylette leermeester (kon ik nog even zijn mobylette transporter bewonderen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
). Hij heeft niets aangepast aan het wiel
Dus met gepaste trots kan ik na 1.5 jaar sinds de start van dit project het eindresultaat laten zien
![Zeer gelukkig :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mijn wiel is klaar
En zoals je ziet, past het perfect!
En hoe rijdt dit nou? Het wiel draait erg goed rond en tot 25km/h rijdt het zeker lekker. Of hij kan remmen, geen idee. Mijn remkabel was te kort dus ik kon de rem nog niet uit proberen. Ook durfde ik niet harder dan 25 te rijden met enkel een klein achterremmetje
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dus dat staat voor morgen op het programma
Dus zo zie je maar weer. Alles kan, mits men maar ernstig wil
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)