Zuigerpen eruit pers tool

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Zuigerpen eruit pers tool

Ongelezen bericht door Franky » 14 sep 2013, 12:31

Beste mensen,

In de handleidingen van mobylette kom je een zuigerpen eruit pers tool tegen die er zo uit ziet.
Afbeelding
Meestal heb je dit niet nodig en kan je met de hand de zuigerpen er wel uit drukken. Als dat niet lukt zet je even een vlam op de zuiger en dat lukt het zeker.
Helaas lukt dit niet bij mijn contre-piston van de 99z. De zuigerpen gaat erg stroef en de zuiger is van gietijzer waardoor verwarmen ook niet meer zinvol is. Hier heb je eigenlijk deze tool gewoonweg nodig.

Nu kan je alles zelf bouwen, maar als ik me wat werk kan besparen probeer ik dat. Is dit tooltje of iets wat er op lijkt ergens te koop?

Bij voorbaat dank,

Frank

Donnie
Berichten: 263
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:21
Locatie: Schagerbrug Noord Holland Noord

Re: Zuigerpen eruit pers tool

Ongelezen bericht door Donnie » 14 sep 2013, 14:04


Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Zuigerpen eruit pers tool

Ongelezen bericht door Franky » 15 sep 2013, 17:16

Sow, dat is een beste prijs voor zo'n simpel dingetje.
Ik ga nog wel eens wat rondkijken :)

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Zuigerpen eruit pers tool

Ongelezen bericht door Harrie » 15 sep 2013, 19:21

Goed gereedschap kost geld. Ik gebruik nog steeds de sleutels die mijn vader mij heeft gegeven op mijn 16e verjaardag.
"Ze waren niet goedkoop, jongen!" zei hij toen tegen mij, "maar je zult er je hele leven plezier van hebben."
Geef liever wat meer uit aan goed gereedschap dan dat je bagger aanschaft waaraan je steeds ergert.
Met goed gereedschap werk ik altijd met plezier. Mijn Metabo boormachine is bijvoorbeeld een juweeltje.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Zuigerpen eruit pers tool

Ongelezen bericht door Franky » 15 sep 2013, 21:18

Ik weet er alles van :)
Laatst ook ontdekt wat het verschil is tussen een dure en een goedkope dopsleutel set. De dure heeft minder speling tussen moer en dop. Nu schiet ik ineens niet meer van de moeren af en blijven de moeren ook heel! Die goede set koste ook heel wat geld. Maar daar zal ik nog veel plezier aan beleven :)

Plaats reactie