Koppeling slipt niet

Bairy
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 apr 2010, 09:11
Woonplaats: West Vlaanderen

Koppeling slipt niet

Ongelezen bericht door Bairy » 24 jul 2014, 15:09

Mijn G40T rijd prima op 2 punten na.

1. De koppeling slipt niet. Zolang ik aan het rijden ben is er geen probleem maar bij het stoppen voor een rood licht bvb, valt de brom direct uit.
De koppelingsschijf is eentje met 4plaatjes. Oorspronkelijk had ik eentje met 3 plaatjes. Kan dit de oorzaak zijn?

2.Ook is de draad versleten van die schijf waardoor ik er geen trekker meer op krijg om ze te verwijderen. Iemand een idee hoe ik die er nog af krijg?

Iemand een ideetje?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Koppeling slipt niet

Ongelezen bericht door Franky » 24 jul 2014, 15:58

1. Nee. Dat is de oorzaak niet. Waarschijnlijk is een van de koppelingsschoentjes losgekomen en is dat schoentje nu ergens de zaak aan het blokkeren. Een totaal vernield lager geeft overigens ook dit effect.

2. Ik ben benieuwd waar de rest mee komt. Er komen bij mij alleen maar uiterst destructieve methode in mijn op. Iets in de richting van slijp alles om de as weg zodat je met een noktrekker met armpjes er wel op kan. Geen leuke maatregel dus :(

pille
Berichten: 213
Lid geworden op: 04 sep 2013, 17:01
Locatie: brugge

Re: Koppeling slipt niet

Ongelezen bericht door pille » 24 jul 2014, 18:52

Toen ik probeerde om de koppeling eraf te krijgen dacht ik ook dat de draad versleten was. Ik heb waarschijnlijk 50 keer het speciaal trekkertje erop gezet en geprobeerd om draad te pakken.
Ik zou nog eens proberen om hem eraf te krijgen! Zorg de de arrache volant kaarsrecht op de schijf staat, smeer de schroefdraad in met vet en duw het ding al draaiende in zijn gat. Misschien heb je net als ik geluk en gaat ie eraf. Hopelijk!

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: Koppeling slipt niet

Ongelezen bericht door AGB » 24 jul 2014, 19:10

2 moeren op lassen tegen over mekaar en dan met een aangepaste poelie trekker het er af halen
Dan er een goede vervanger er op doen of de moeren er weer af halen en de boel in de verf zeten.
Als hij nog goed is,

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Koppeling slipt niet

Ongelezen bericht door MobyJoost » 24 jul 2014, 20:07

De draad in de koppelingsschijf is altijd vies. Tenzij hij net nieuw of schoongemaakt is.Éérst maak je de draad schoon van de schijf. Maak ook de draad van de trekker schoon. Zet géén kracht op de trekker, als je hem maar twee of drie slagen in de schijf kan draaien. Heb je dit nog niet gedaan, doe het dan alsnog en probeer het nog een keer. En als het je lukt, om kracht op de trekker te zetten, zonder dat hij uit de schijf komt, geef dan, met een klein hamertje een tik op het uiteinde van de krukas. Grote kans, dat 'ie losschiet. Laten schrikken, heet dat.

Plaats reactie