Vraag over Tandwielen

SybrenV
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2013, 22:46
Locatie: Hechtel-Eksel Limburg België

Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door SybrenV » 07 jan 2015, 23:50

Dag iedereen,

Na een zomer vol mobylette-ritjes (ongeveer 2000 km gereden verspreid over 2 mobylettes) zou ik graag mijn ketting, voor- en achtertandwiel vervangen van beide.
Nu is mij iets raars opgevallen. Mijn 50N rijd zeer fijn, lekker veel trekkracht in hogere snelheid bij een niet te hoog toerental. Perfect voor mij dus.
Alles oke, tanden geteld en beginnen zoeken op ebay, solex-mobylette, lamobylette,.. Maar daar kon ik niks vinden? Een tandwiel met een naafdiameter van 94mm en 38 tanden blijkt zo niet verkocht te worden??...

Nu was ik toevallig op een engelse site http://www.mopedland.ukfsn.org/chain/ aan het zoeken.
Nog een link: http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/mecha ... tands.html
Toen viel me op dat het tandwiel van een puch maxi eigenlijk sterk op het tandwiel lijkt dat op mijn N50 zit. Klopt dit? Heeft iemand hier al eens van gehoord?

Groetjes,

Sybren
Laatst gewijzigd door SybrenV op 08 jan 2015, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door Polle » 08 jan 2015, 07:07

Hallo Sybren

Waarom zo ver zoeken ?
Ik heb deze tandwielen liggen.

Gr Polle

SybrenV
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2013, 22:46
Locatie: Hechtel-Eksel Limburg België

Re: Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door SybrenV » 08 jan 2015, 14:42

Dag Polle,

Allereerst, beste wensen voor het jaar 2015!

Goh ja, de reden is eigenlijk omdat ik nog andere spullen zou willen kopen, en als ik toch verzendingskosten betaal leek het mij makkelijker om alles in 1x te bestellen... Ik ben namelijk nog opzoek naar een Dellorto SHA 15(met kabelchoke) carburator en 2 spruitstukken die hierop passen, lagerset, pakkingset, 2 voortandwielen, ketting...

Sinds juli/augustus heb ik een imitatie sha50 carburator op mijn N50 met een zelf passend gemaakt spruitstuk (niet perfect) en heb hier alleen maar lof over. Starten gaat perfect (zelfs bij -2 laatst), goede gasrespons enzovoort... Dus gaan we mijn broer zijn mobylette ook ombouwen.

Groetjes,

Sybren

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door Polle » 10 jan 2015, 07:15

Hallo Sybren

Op een tweede spruitstuk na heb ik alles in de kast liggen.
Als je spullen wenst laat maar weten

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6198
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door Franky » 10 jan 2015, 11:44

Dellorto sha spruitstukken heb ik nog liggen. Kijk maar eens naar de foto's. Het is de grote van de twee (de kleine is een originele mobylette spruitstuk). Je kan een spruitstuk van mijn overnemen als je dat wil.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb heel lang geprobeerd een dellorto sha goed werkend te krijgen. Ik ben een eind gekomen met erg veel aanpassingen. Goede trekkracht in de hele lage toeren is mij nooit gelukt met de dellorto sha.

SybrenV
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2013, 22:46
Locatie: Hechtel-Eksel Limburg België

Re: Vraag over Tandwielen

Ongelezen bericht door SybrenV » 11 jan 2015, 16:10

Dag Polle,

Ik had je bericht gehad. Ik ga het eens allemaal uitrekenen wat het zou kosten, er is geen haast bij. Allesinds al bedankt voor je aanbod!

Dag Franky,

Bedankt voor het aanbod!

Goede trekkracht bij lagere toeren bedoel ik rond de 20 km/u, dan staat hij bij volgas alweer redelijk snel op de 45km/u. Als ik dat vergelijk met mijn 40T met originele vertanding en carburateur is dit een immens verschil! Nu weet ik niet of het aan het kleinere achtertandwiel, de carburator, of een beginnend versleten motortje ligt (waarschijnlijk een mix van deze). Ik had je verhaal gelezen over de SHA 15 en de vele problemen, ik ben toch blij dat ik lekker eigenwijs ben geweest en dit toch geprobeerd heb! :mrgreen: Het enigste wat ik heb gedaan is het luchtfiltertje aangepast (minder herrie en lucht), en een sproeier 54 geïnstalleerd.

Groetjes,

Sybren

Plaats reactie