stationair lopen mobylette kaptein

jannie2001
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 nov 2014, 22:53

stationair lopen mobylette kaptein

Ongelezen bericht door jannie2001 » 01 feb 2015, 17:36

Hallo ik zal me,even voorstellen ik ben jan alberts 13 jaar en heb sindskort een kapitein av 50L.
Ik heb een probleem met het stationair lopen als ik rij en gooi het gas terug en wacht tot ik stil sta slaat hij uit maar als ik de rem vasthout en gasgeef en rem los laat blijft hij wel stationair lopen ook als ik hem op de,stander laat lopen. Ik heb al geprobeerd in aan de stationaire schroef te draaien maar het heeft geen zin weten jullie misschien wat het kan zijn

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4574
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: stationair lopen mobylette kaptein

Ongelezen bericht door MobyJoost » 01 feb 2015, 20:10

Hallo Jan en welkom. Ik denk, dat de carburateur een goede schoonmaakbeurt nodig heeft. Als je de gasschuif uitneemt en in de carburateur kijkt, zie je een koperen buisje. Dat is de verstuiver. Die heeft een paar héél kleine, maar belangrijke, gaatjes, waar je niet bij kan, zonder hem uit de carburateur te halen. Er zijn verschillende types, sommige gaan er naar boven uit, andere naar beneden. Je moet even op de vlotterkamer kijken, daar staat een code op. Deel die even hier, dan weten we, welke carburateur je hebt en hoe je de verstuiver eruit moet halen en schoonmaken.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: stationair lopen mobylette kaptein

Ongelezen bericht door Harrie » 02 feb 2015, 15:56

Hallo Jan,
Welkom. Pas 13 jaar jong en dan al bezig met brommers.
Het nadeel bij deze hobby als je jong bent is dat velen nog te weinig geduld hebben en alles morgen klaar moet zijn. Als het dan een keer tegenzit ( en het zit soms tegen) gooien velen het bijltje erbij neer.
Als oude rot weet ik dat je op zo'n moment de zaak even opzij moet schuiven, een advies moet vragen en als je een keer fit bent én zin hebt het probleem opnieuw moet oppakken.
Succes met de brommer.
Groet,
Harrie

Plaats reactie